[AR] Mini friezen in actie op wedstrijd ( Z en L )

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fenny

Mini friezen in actie op wedstrijd ( Z en L )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 13:51

Afgelopen zaterdag heb ik Hanna voor het eerst Z gestart. Om eerlijk te zijn vind ik zelf nog niet dat we er helemaal klaar voor zijn (galop en stelling-buiting moet beter), maar gezien Hanna haar leeftijd (ze is nu 20 ) wil ik niet te lang meer wachten. We hadden de punten, dus waarom ook niet.

De eerst proef, eh, hebben we het niet over :+ In het M hadden we een mooie winstpunt gehad met deze punten :') Veel foutjes van mij zelf. Echt jammer, want dit was wel de makkelijkere proef van beide. De tweede proef vond ik veel lastiger, daar zaten ook de wissels in. Aanspringen in de galop, van hand veranderen, voor de volgende hoek in de andere galop aanspringen, weer van hand veranderen en weer wisselen. Wonderbaarlijk; dit ging goed! We hadden een 6 en een 7 op de wissels en in totaal 198 punten (bij 204 winst). Zeer tevreden!

Casper is ook voor de tweede keer mee geweest op wedstrijd. We moesten snel snel snel (in totaal 4 ponies die proeven moesten lopen, was samen met een vriendin van mij op wedstrijd) dus te kort in gereden. De eerste proef ging redelijk, vond de punten te laag, 170. Maar Casper deed het netjes, alleen weer foutjes van mij zelf. De tweede proef ging een stuk beter, op achterwaarts na Casper had geen zin en begon tegen te stribbelen. Ik had zoiets van; laat maar. Ineens stond hij recht omhoog -O- Heb hier wel een foto van, maar aangezien het op behoorlijk protest lijkt durf ik hem niet te plaatsen :o Hierna deed hij ineens 2 passen achterwaarts en had ik toch nog een 3 ;) In deze proef 188 punten en tweede, helaas maar één prijs. Maar dat zet de teller wel op 2 winstpunten voor dit broekje.

De foto's.

Hanna

Afbeelding

Linker galop

Afbeelding

Halsstrekken bij van hand veranderen

Afbeelding

Begin stukje uitgestrekte draf

Casper Kosco fan It Aventoer

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Grote volte, leidsels in één hand

Dennis

Re: Mini friezen in actie op wedstrijd ( Z en L )

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 15:48

Super hoor. Dat puntje in het Z komt er wel hoor!

Leuk he, om met 2 van zulke verschillende pony's te starten. Ik ben gister met Whitney in het ZZ (dressuur en vaardigheid, beide ons debuut) en Caya in het L (ook dressuur en vaardigheid) op pad geweest.

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 16:49

Ja ik vond het wel leuk om zo te starten! :) Ben nog nooit eerder Z gestart en vond het dan wel heel erg spannend (lang leve valium... :') ) Ben wel blij dat ik geen B meer hoef te starten want dat vind ik echt niks meer aan, dan is L toch wat leuker ;)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 16:55

Ik hoef al een tijdje geen B meer. Maar mag het inmiddels zelfs al helemaal niet meer. L proeven lopen ook fijner vind ik, dus zo erg is dat niet, ook niet met een jonkie :).

RDuijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 17:34

Ziet er mooi uit :j

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 17:52

Verschil tussen B en L vind ik voor de ponies ook niet groot. Achterwaarts, volte met 1 hand en over de hele lijn middendraf. Tsja ... ;) Ik hoef ook al een paar jaar geen B meer. Vanaf wanneer mag het eigenlijk neit meer? ZZ o.i.d.? Zover zal ik (met Hanna) nooit komen :P

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 19:37

mooie aanspanningen! en voor je Z debuut toch mooie punten! enne ZZ zeg nooit nooit!!

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 19:40

Wat een superleuke pony's!! <3
Maarehm even een vraagje, hoe kun je in godsnaam achterwaarts gaan voor de wagen? xd

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 19:55

Vanaf 2x Z mag je geen B meer (staat achter in het reglement in een van de tabellen).

Achterwaarts voor de wagen. Gewoon een commando aan vast knopen aan de hand, lange teugel en dubbele longe. En het dan voor de wagen ook vragen. Sommige paarden moeten wel leren dat ze door de broek heen kunnen duwen.

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 21:34

ZeSteigert schreef:
Maarehm even een vraagje, hoe kun je in godsnaam achterwaarts gaan voor de wagen? xd

Datzelfde dacht Casper dus zaterdag ook :') Terwijl hij de vorige wedstrijd 2x voor een 8 achterwaarts ging :D

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 21:55

Leuke foto's hoor, puntje in de z komt vast nog wel goed ik vind Casper echt een leukerd!