Kanway is een 17 jarige draver hengst. Hij heeft 7 jaar gekoerst (en daarmee 150.000 euro verdient en oa de Breeders Crown gewonnen), daarna heeft hij een paar jaar in de endurance gelopen (klasse III startgerechtigd) en nu zijn we sinds een jaar of 3 actief in de mensport. We rijden nu Z dressuur, ZZ vaardigheid en klasse 2 samengesteld.
Op vrijdag hebben we de dressuur en vaardigheid gereden. Dressuur ging lekker. Ik had echt lekker gereden zonder echte fouten, voor mijn gevoel was het best een strakke proef. Maar helaas, de jury had er slechts 60,3% voor over en daarmee zaten we in de middenmoot. Voor mijn gevoel had ik een betere proef neergezet dan de vorige wedstrijd, maar toch hadden we dezelfde punten. Helaas, maar dat is niet anders.
De vaardigheid liep in de soep door een lekke band. Vlak voor we moesten starten eerst uitspannen, band repareren, weer inspannen en overhaast de vaardigheid in. Hij was onvoldoende losgereden hierdoor en lang niet scherp genoeg. Daardoor hadden we 2 ballen en tijdsoverschrijding. Heel jammer, want normaal zijn we bijna altijd foutloos. Het was echter een zeer lastig en technisch parcours waardoor anderen ook veel ballen reden, en met dit resultaat zaten we er toch nog best goed bij.
Op zaterdag het wegtraject en de marathon.
Inspannen

Hindernis 1

In het traject

Hindernis 2

Hindernis 3

Hindernis 4

Hindernis 4

Hindernis 5 (waterbak met sproeiers!)

Eindsprint vanuit de waterbak

In het traject richting hindernis 6

Hindernis 6

In de marathon kan hij enorm heet zijn, er waren nu ook wel weer een paar storingen, maar toch hebben we fijn kunnen rijden over het algemeen. In hindernis 6 hadden we wel een spannend momentje, maar gelukkig is alles goed gegaan.
Uiteindelijk zijn we 10e geworden en dus in de middenmoot geëindigd. Er had meer in gezeten misschien, maar we zijn niet ontevreden met dit resultaat in zo'n sterk deelnemersveld.
Aankomende zaterdag mogen we weer aantreden, dan starten we op de hippiade in de Z dressuur en ZZ vaardigheid. Vorig jaar hebben we de ZZ vaardigheid op de hippiade gewonnen, dus we gaan ons best doen om onze titel te verdedigen.