[AR] Tandem met de stippels in de regen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Manda

Tandem met de stippels in de regen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-13 22:54

Van de week heb ik samen met Lieselotte mijn twee stippelmannen in tandem gereden, helaas regende het flink maar dat mocht de pret niet drukken, het was gezellig en ging super!

Pandorro (voorpaard) is een 5 jarig ruintje en loopt nu L dressuur voor de wagen. Clever is een 4 jarig hengstje waarmee ik binnenkort ook ga starten. Volgend jaar wil ik met deze twee kerels starten met wedstrijden in tandem :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit was de eerste keer dat we hun tandem reden voor de marathon wagen dus we hebben wat dingen veranderd na de rit. Aan de borst van Clever gaan we nog een tweede draagriem laten maken, strengen zijn nu wat langer en we hebben strenghouders, dat zit nu een stuk beter :). En het voorpaard was ook heel enthousiast en moet weer even wennen tempo in te houden ;)

:)

roxy_ZharaX

Re: Tandem met de stippels in de regen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 08:35

ziet er leuk uit :)
Ik vind alleen dat je achterste pony heel gespannen loopt met zijn hoofd.

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 08:43

chique tandempaar heb je daar hoor ziet er netjes uit :D
gave paardjes ook

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 08:50

Ik heb er absoluut geen verstand van hoor. Dus neem het me niet kwalijk als ik domme dingen zeg of vraag.

Lijkt het alleen of doet je achter pony nauwelijks trekken?
De voorste lijkt alles te trekken.
Daarnaast ziet die pony er erg fanatiek uit.
Leuk span hoor.
Staan ze ook in 2 span samen?

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 10:05

Ook ik heb het idee dat Clever minder trekt, zij borsttuig zit ook niet helemaal lekker. Misschien dat hij nog zo gespannen loopt ivm dat ongeluk wat je toen hebt gehad, zou dat kunnen?
Ik vind het iig toch een mooie combinatie, en mijn vriend is verliefd op je wagen :)

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 10:24

Het kàn een leuk tandem worden, zoals je kunt zien en waarschijnlijk hebt gevoeld, heb je nog veel te oefenen.
Mag ik je een paar tips geven:
Doe je voorpony een liverpoolstang in en leer hem uit de strengen te lopen zonder zwaar te worden.
Het prettigst rij je als je gelijke druk hebt of als de achterpony iets meer druk op de leidsels geeft.
Neem je zweep in de hand en leer achenbach, dat klinkt nu een beetje banketstaaf, maar daar heb je echt heel veel aan.
Ga veel enkelspan rijden met de achterpony, hij loopt nu zonder contact met z'n billen op de broek. Hij moet echt veel vlotter worden om de voorpony bij te benen. Daar gaat denk ik nog heel veel tijd in zitten.
Maar, ze lopen veilig voor elkaar en dat is een goed begin!

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 10:31

Jawel, mijn favoriet Pandorro weer. Prachtige plaatjes van deze mooie combinatie.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 11:04

vind clever beetje nerveus ogen net zoals toen op de keuring en weinig trekken ook vind ik je borststuk raar zitten...

verder is t wel een heel leuk stel

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-13 12:49

Bedankt voor de reacties en tips!

Pandorro is erg fanatiek ja :D hij vind het ook leuk in tandem en tweespan, hij kan best uit de strengen blijven maar daar moeten we weer aan gaan werken want heb ze heel lang niet in tandem gehad.
Clever is inderdaad wat gespannen in het begin maar in tandem is dat zelfs minder als in enkelspan omdat hij nu optrekt aan Pandorro. De foto's zijn van het begin want lang hebben we niet gereden in de stromende regen :D hij moet ook weer wennen aan de leidsels die langs zijn hoofd lopen dat vind hij weer een beetje raar (dit was de tweede keer tandem na een half jaar)
Het ongeluk heeft niet veel veranderd, daar leek hij weinig van onder de indruk, de keer erna liep hij zo weer voor de wagen, hij is net terug van een maand bootcamp in enkelspan bij een toptrainer en het is nu juist een stuk beter als eerst! Ik rij hem nu lekker lange stukken rechtuit buiten in enkelspan maar af en toe ook tandem of tweespan tussendoor om dat bij te houden en neem ze ook wekelijks mee naar de menles in enkelspan of tandem :).

Van de borst had ik al uitgelegd onderaan het topic ;) daar hebben we wat aan veranderd, dit was de eerste keer ooit voor de marathonwagen en de tweede keer tandem sinds een half jaar! dus even wennen weer voor ons allemaal, voorheen had ik ze voor de sulky in tandem en daar lag alles prima dus ik had verwacht nu ook, maar er moest toch wat veranderd. En het scheelt ook enorm als Pandorro goed uit de strengen blijft.

Afbeelding

Afbeelding

:)

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 13:46

Achenbach hoef ik niet meer te leren hoor. :+ :)

Ach de pony's deden het super zeker na clever zijn ongeluk en sinds lange tijd voor beide weer in tandem!
Volgende keer betere foto's. :)

Aslanovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 07:10

Leuk span! Inderdaad paar verbeteringen mogen maar héy tis de eerste keer he!

Die draagriem is inderdaad een goed initiatief van je.
Dat de achterste pony gespannen loopt is hoogstwaarschijnlijk door zijn leeftijd én die leidsels langs zijn ogen, onze hafs hebben daar ook een tijdje aan moeten wennen voor ze zich konden ontspannen.

Je achterste pony trekt wel zeker, het is wel dat stoer mannetje van voor dat je eventjes moet inhouden, maar hij houd er ook van om te showen lijkt me :+

tof span gaat zeker goed komen!!

rij je al met klemmen? soms kan dat ook handig zijn maar ligt van persoon tot persoon of het je prettig ligt.

Nee joh zijn goede foto's genoeg voor getraind oog :)

detos240

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 07:31

Wat een leuke combinatie! En tja spikkels heb ik wel een hele erge zwak voor <3

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 10:55

Wat een leuke combinatie! Echt gave pony's hoor.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 11:22

Ik ben verliefd op Pannie <3

Clever is weer terug zie ik? :D

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 19:35

wat een super leuk span is het toch :D!!

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 20:56

Bedankt voor de reacties!

Shetter bedankt voor je complimenten en je postieve reactie, fijn om van nog een professional de mening te horen! Verbeteringen komen zeker goed! Ja ik rij ook met leidselklemmen, alleen zaten die dus nog niet mooi op maat op de foto's omdat ze nog op sulky maat stonden, we hebben ze later tijdens de rit op de goede maat gemaakt en dat scheelt ook al een stuk voor een fijnere leidselvoering :).

Achenbach heb ik ooit een beetje geleerd van mijn zwager maar niet verder opgepakt, maar nu ik hoger begin te komen in de dressuur en meer tandem ga rijden is dat een goed moment om weer op te pakken ja! Lijkt me een stuk makkelijker. Gelukkig hebben we hier iemand op stal die dat perfect aan me kan leren *D.

S&Z: ja Clevertje is weer terug, hij doet het super braaf allemaal, wanneer kom je weer langs :D

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 23:05

Wat knallen die voorste! Die daar achter die denkt echt even van pffttt :roll: Foto drie geloof ik! :D Mooi koppel!

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 23:18

Bedankt! Ja de voorste is een fanatiekeling :D

Wow, het topic staat zelfs uitgelicht :) en volgende keer komen er foto's met een nog mooier beeld :j en hopelijk in de zon en niet in een plensbui :D

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 23:36

Ik denk zelf dat de borst van je achterpony kantelt omdat je voorpony kleiner is en daardoor de lijn van je strengen verlaagd. Op de een of ander manier moet je proberen om de strengen in het verlengde te laten lopen. Misschien moet je de strengen van de voorste wel iets verder naar achteren op de achterstrengen vast maken. Anders een keer Marja Herfst (van FB) vragen er naar te kijken. Ze crosst regelmatig het land door en zal vast een keer in de buurt zijn en vind het erg leuk als mensen zou enthousiast zijn.
En wij gebruikten geen dikke klemmen maar gewone gespjes aan een stukje leer. Veel lichter en ook geen probleem als je ze wel een keer in handen zou krijgen.

Maar een mooi span met twee toppers. Pit voor de wagen en dat heb je wel nodig.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 20:52

Manda schreef:
Bedankt voor de reacties!

Shetter bedankt voor je complimenten en je postieve reactie, fijn om van nog een professional de mening te horen! Verbeteringen komen zeker goed! Ja ik rij ook met leidselklemmen, alleen zaten die dus nog niet mooi op maat op de foto's omdat ze nog op sulky maat stonden, we hebben ze later tijdens de rit op de goede maat gemaakt en dat scheelt ook al een stuk voor een fijnere leidselvoering :).

Achenbach heb ik ooit een beetje geleerd van mijn zwager maar niet verder opgepakt, maar nu ik hoger begin te komen in de dressuur en meer tandem ga rijden is dat een goed moment om weer op te pakken ja! Lijkt me een stuk makkelijker. Gelukkig hebben we hier iemand op stal die dat perfect aan me kan leren *D.

S&Z: ja Clevertje is weer terug, hij doet het super braaf allemaal, wanneer kom je weer langs :D

Als we een beetje een mooie nazomer krijgen zie je me snel genoeg :P