[AR] Woezel voor de tweewieler

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Aslanovitch

Woezel voor de tweewieler

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-13 07:29

Even ter info:

Woezel is een 3 jarige shetlander (maar iedereen denkt x kruising) hoewel zijn boekje afgestempeld is door het Nederlandse shetlanderstamboek.
Zijn originele naam is Chico

Ik heb hem helemaal zelf beleerd en ingespannen, ik heb al 5 jaar men ervaring en krijg elke winter menles"

Woezel loopt op een dubbelgebroken watertrens.
Hij heeft dat bond gedoe onder z'n buik omdat het een oude en dus dunne singel is en om schuurplekken te voorkomen..

De foto's met de witte blokjes ben ik, en de andere mevrouw is mijn moeder. Ze leert mennen door mij maar dit is eigelijk voor de fun.
Daar hoef ik geen reactie op.

Info ivm het afstellen van het tuig mag gerust, want dit is de eerste shetlander voor mijn koetsje :)
En geloof het of niet het is toch aan passen als je altijd een grote hebt gehad.

Hoe vinden jullie hem trouwens lopen op het filmpje met mijn moeder?
Daar loopt hij overduidelijk op zijn eigen benen omdat Woezel vanzelf terug naar mij komt zoals je op het einde ziet.

Woezel wordt voornamelijk door mij dressuurmatig getraind op een vlak veld omdat ik dat nog lichter vind dan door het bos (wij hebben een vrij zwaar bos dat ze nu aan het "plat maken" zijn ) en dus ga ik hem liever wat sparen en op het veld rechtstellen en langzaam opnemen...
Niets heeft haast dus hij mag nog gerust wat buiten de lijntjes kleuren, mijn doel is dat ik gaandeweg hem rechtgesteld en nageefelijk krijg maar de hoofdreden is dat hij er PLEZIER in blijft hebben en dat heeft hij !

Poseren met mijn mama
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En het mini filmpje: Hoe vinden jullie hem lopen qua soepelheid enz? Verbetertips
View My Video

Check mijn moeder zijn grote smile op het einde van de film.. dat is toch waarom je het doet.. het plezier!
Woezel is een echte werkmachine die ik echt op een strikt korte training hou want hij blijft gewoon gaan, en mama mag mee omdat ze daarom ook eens ontstressed want dat kan ze bijna niet door haar hoge werkfunctie.

Nog even een foto van woezel laten zien toen ik hem pas had overgenomen van een handelaar.
Vol luis, vol bloedwormen, en graatmager (wat je niet ziet door de imense vacht maar hij was vel over been)
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/849/sterretje.jpg/]Afbeelding[/u

Dus tips welkom, afbraak niet :)

Jolindaa_

Re: Woezel voor de tweewieler

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 12:38

Leuk hoor!

Je zou eerder zeggen dat het een kruising haflingerx shet is, leuk beestje! :-)

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 12:53

Leuk beestje zeg :) hij is mooi opgeknapt. Ik vind hen netjes lopen

Aslanovitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-13 13:16

Dank jullie
Ja de grootste bedenkingen zijn "haf x shet of welsh x shet" maar de meningen zijn hierin erg verdeeld, want ondanks de stempel van nederlandse shetlanderstamboek staat bij ras "onbekend" :+

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 18:56

Shetter schreef:
Dank jullie
Ja de grootste bedenkingen zijn "haf x shet of welsh x shet" maar de meningen zijn hierin erg verdeeld, want ondanks de stempel van nederlandse shetlanderstamboek staat bij ras "onbekend" :+

Dat hij een boekje heeft van het nederlandse shetlanderstamboek wil nog niks zeggen. Ik heb een haflinger met KVTH papieren maar alles onbekend.
In nederland moeten ze een papier hebben (gechipt zijn), en als de fokker die bij het nederlandse shetlanderstamboek heeft aan gevraagt, krijgt hij dus een paspoort bij nederlandse shetlanderstamboek maar dat wil niet zeggen dat het ook een volle shet is)

Leuke kruising (ga ik wel vanuit ;) ) Mooie sulky ook!

Aslanovitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 07:08

Dank je

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 16:39

Leuke pownie maar jammer van die witte vlakken op je foto omdat jezelf niet in beeld wilt....plaats dan geen foto's -O-

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 16:48

Je mag ook andere rassen bij shetland paspoort aanmelden, zolang je geen papieren hebt, hoeft het geen 100% shet te zijn hoor
maar ben je nu aan het mennen op een voetbalterrein, mag dat? Ik denk dat ik hier met een riek achterna gezeten zou worden als ik dat zou doen

Aslanovitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 06:43

@ cowgirl: als je jezelf er zo aan stoort... reageer dan niet??
@ Lynn_Nikita: ja dat mag ik ik ken de persoon van het veld, woezel is licht en onbeslagen, je ziet amper een spoor, ik ga natuurlijk wel niet dressuren als het drassig is of als ik het gras zou beschadigen

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 12:08

Hey meid, leuke foto's!
Als ik deze foto's zie, ga ik ook wel meer denken aan een kruising met een haflinger. Woezel ziet er veel beter uit dan enkele maanden geleden, nu is hij gewoon een mooie gezonde pony!

Ik heb 1 tip voor je: Geniet er vooral van, dat verdien je wel!

Aslanovitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 13:10

dank u meid!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 10:49

Cowgirl schreef:
Leuke pownie maar jammer van die witte vlakken op je foto omdat jezelf niet in beeld wilt....plaats dan geen foto's -O-

Ik ben het hier wel enigszins mee eens... als je jezelf dan toch eraf moet knippen, plaats dan geen foto's of alleen van de pony zodat je er niet bij hoeft te staan. :n

Maar ik vind het wel een leuk dier, maar zeker een kruising van iets. :+

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 10:54

Mag ik vragen waarom je je moeder dan wel zichtbaar laat? Dat vind ik dan een beetje apart, zegmaar :o

Wel hele leuke foto's en een leuke kruising! Mooie tuigkleur ook :)

Aslanovitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-13 12:30

Omdat ik me schaam voor mezelf ... is dat wat jullie willen horen??
want dat is het feit!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 17:06

Dat is niet wat we willen horen, dit is gewoon niet leuk foto's kijken. Plaats dan gewoon geen foto's van jezelf, dan heb je ook niks waarvoor je je moet schamen en krijg je deze vragen/reacties niet. Als je nou een ITP had gemaakt met alleen foto's van de pony, had je zelf niet op de foto gestaan maar had je wel je trots kunnen showen. :)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 17:25

Leuke foto's en leuke pony. Vervelend dat je je schaamt voor jezelf. Is volgens mij helemaal niet nodig.

Jammer alleen dat je meteen in je openingspost al zo verdedigend bent. (geen commentaar willen hebben dat je je moeder voor de fun les geeft. Dat is prima, maar reageer niet gelijk zo)

Waarom heb je alleen in de winter les?

Aslanovitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-13 13:00

Ik wou dat gewoon ter info meedelen, omdat ik anders misschien tips krijgt waar andere moeite in steken maar ik eigelijk niets aan heb, om jullie dat te besparen.

22 augustus krijg ik een bypass en hoop ik volgend jaar trots mee op foto te kunnen staan.

Ik krijg enkel in de winter les omdat ik bestuurslid ben van vzw limburgse haflingervrienden (belgie) en zij organiseren menlessen in de winter, dan doe ik mee mee met mijn verzorg haf Woest. Woezel doet dit jaar ook mee.
Door het jaar zijn we bezig met andere evenementen en marathon's te organiseren

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 20:52

Nou Woezel heeft geluk dat hij jou als baasje heeft gekregen _/-\o_

Sterkte met wat je te wachten staat :(:)