Ik heb hem naar sabine gebracht (sappos @ bokt)
Zij zou hem rustig aan gaan beleren, dat heeft ze 3jaar geleden ook met mijn andere ruintje gedaan (en in die tijd is Rafiki geboren)
vooral goed aan een heleboel laten wennen, goed opletten wat hij aan kan etc.
Nadat ik 20 juni getrouwd ben en eind juni terug ben gekomen van huwelijksreis ben ik regelmatig bij hem gaan kijken.
de eerste keer dat ik ging na mijn huwelijksreis alleen maar lekker geknuffeld.
en de 2e keer heb ik hem al voor de sulky zien lopen! en op de helft mocht ik zelfs al met hem mennen!
Afgelopen vrijdag (12 juli) ben ik voor de laatste keer met hem gaan mennen en daarna hebben we hem mee naar huis genomen.
Hij was geslaagd voor zijn 'bootcamp' examen

Sabine heeft hem op een fijne en goede manier beleerd en mij begeleid, daar ben ik haar ook heel erg dankbaar voor!
De dagen dat ik niet naar Rafiki ging kijken werd ik regelmatig door sabine op de hoogte gebracht.
Zo kreeg ik een foto van de 1ste keer met het tuig op en 1ste keer slepen.
ook heb ik filmpjes gehad van de1ste keer voor de sulky.
en gewoon tussendoor andere leuke foto's.
nou genoeg gepraat, hier dan de foto's van vandaag.
de 1ste keer voor mijn eigen sulky, tevens de 1ste keer thuis na zijn 'bootcamp'.
Tips zijn altijd welkom! afkraken mag je bij een ander doen

ik twijfel nog over de hoogte van de lichtogen, voor mijn andere ruintje wobbe heb ik ze 1 gaatje lager hangen.
maar voor Rafiki kunnen ze qua hoogte best zo denk ik (?) alleen ik krijg dan het lamoen erg lastig in (en uit) de lichtogen, plus dat het dan heel 'breed' is bij het schoftje.
Rafiki toen hij bij Sabine stond.
Hij lijkt hier misschien dun, maar dat valt echt mee.
Rafiki is geen breed gebouwd paardje.
Hij staat op deze foto 'gestrekt'.
op zijn ribbetjes zit een mooi laagje en hij mist natuurlijk nog de nodige bespiering.
Ik vind hem knap hier

Ik heb eerst wat rondjes om de schuur gereden

Daarna nog eventjes in het pas gemaaide weiland gereden.
Hij is klein, licht en heeft geen ijzers dus loopt niet zoveel kapot daarom mocht het van de staleigenaar.
Erg fijn!

daar zijn we dan in de verte

Al iets dichterbij

lekker gedraafd ook

En even netjes halthouden voor de foto, dan kan ik thuis ook eens kijken wat ik eventueel nog moet verstellen