[AR] Met mijn mannen op de NMPRS show!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Manda

Met mijn mannen op de NMPRS show!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-13 22:50

Afgelopen weekend was ik met mijn mannen op de NMPRS show, ik zou met mijn 4 jarige vos panterbonte hengstje Clever de vaardigheid rijden en met mijn 5 jarige zwart panterbonte ruintje Pandorro de vaardigheid, bestgaande aanspanning en schoonste geheel.

We begonnen de dag met Clever voor de wagen, hij was met inrijden mooi rustig en redelijk ontspannen, hij is wel wat gewend qua drukte want ga wekelijks met hem naar de club om te lessen en omdat hij een goedgekeurde dekhengst is is hij al op veel evenementen geweest. Vorig jaar heb ik hem laten beleren op een professionele trainingsstal en hij loopt ook in tandem en tweespan met Pandorro.

Afbeelding

(buitensingel moet ik nog flink laten inkorten zodat die niet een slag eromheen hoef, strengen moeten zolang blijven omdat hij ook voor de marathonwagen staat en het daar een aantal gaten langer moet kunnen)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het vaardigheidsparcours zelf hebben we helaas niet kunnen rijden uiteindelijk. Ik had nog een aantal ronden door het parcours gereden voor we mochten beginnen, ging super, maar ineens ging hij vanuit het niks volledig aan de kletter, ik kon een bocht niet ontwijken (bakrand...) en ik heb nog geprobeerd goed tegen te hangen maar het is niet gelukt en we vielen met hoge snelheid om met kar en al en daarna is hij nog zonder kar aan de kletter gegaan. Uiteindelijk is alles goed afgelopen, Clever had alleen wat schaafwonden, ik kon nog lopen en er waren gelukkig geen anderen bij betrokken geraakt. Het tuig was, met uitzondering van een broekriem, ook onbeschadigd, nog geen schrammetje op, heel sterk tuig dus! Mijn wagen daar viel de schade ook reuze mee, door de verende bomen zijn alleen de bouten waar de bomen in vast hingen gedraait en gescheurd, dit is inmidels alweer gemaakt en mijn wagen is weer als nieuw. Maar op de show kon ik er dus niet mee verder rijden..... en dat terweil ik nog zoveel aangespannen rubrieken mee wilde doen met mijn ruintje Pandorro. Gelukkig was Sappos van bokt zo lief om haar sulky uit te lenen zodat ik in ieder geval de vaardigheid met Pandorro nog kon rijden. Ik had geen tijd meer om los te rijden en moest zo het parcours in, omdat het een vreemde kar was en ik bont en blauw was door de val vlak daarvoor zijn we gewoon in een pittig drafje het parcours rondgegaan, dit ging heel goed gezien de omstandigheden! Omdat mijn mooie witte showkleren door de val vies waren geworden moest ik de rest van de dag in groene kleding rondlopen die ik mee had voor de theaterklasse :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We hebben gewoon de rest van de showdag afgemaakt volgens planning, Clever heeft ook nog een showrubriek aan de hand meegelopen, en we hebben nog flink wat prijzen in de wacht gesleept waarvan twee 1ste plaatsen, dit was onze 'buit' van de hele dag *D

Afbeelding

Diezelfde avond heb ik Clever thuis weer het tuig opgedaan en met hulp hem rondgestuurd in stap en draf. Dat ging heel goed en ontspannen. Gister heb ik hem naar stal van het Gildeland (http://www.stalvanhetgildeland.nl/) gebracht om nog eens professionals met hem aan de gang te laten gaan (ik heb namelijk echt geen flauw idee waarom hij zo aan de kletter ging), en daar heeft hij alweer zonder problemen voor de wagen gelopen, hij lijkt dus niet onder de indruk van het ongeluk gelukkig! Ik laat me ook niet gauw afschrikken en we gaan straks gewoon weer lekker door. Alleen een bodyprotector zou fijn geweest zijn, dus mij zie je in vervolg wel regelmatig met bodyprotector mennen :D (oei wat doen gekneusde ribben zeer...)

Anke

Re: Met mijn mannen op de NMPRS show!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 22:57

Ziet er goed uit. Mooie menpony's deze twee heren!

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 23:07

Clever is een plaatje voor de wagen jammer dat het zo is afgelopen maar wel heel lief van Sabine dat ze haar HCA aan je uitleende zodat je toch nog door hebt kunnen rijden. :)

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 23:40

Wat een plaatjes!!! Ze lopen prachtig.
Wat sneu dat het zo 'mis' ging, maar wel respect hoe grondig/proff je het nu aanpakt met hem. Toch wel mooie resultaten!

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 00:24

Ik snap nu de aparte kleurencombinatie op de laatste foto's
Maar je hebt goede pony's voor de wagen. Vind vooral Clever heel mooi, maar dat komt ook omdat hij een bijpassend tuig heeft en jij ook spikspan erachter zit. Maar ben een liefhebber van vospanterbont.

Kimmej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 00:44

Zoals al gezegd via de mail, ik vind die groene outfit niet storend, je hebt pandorro lekker aan het sjouwen. Leuke combinatie om voor de camera te hebben. Clever de volgende keer maar als je hem wel door het parcours rijdt ;)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 06:45

Fijne menpony, s. Lief dat je de sulky mocht lenen.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 07:38

Wat een knappe pony is het toch! :)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 09:53

toch ben ik blij dat t allemaal weer goed is gekomen zowel met je kar als met clever t zag er echt doodeng uit

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 13:37

Ze zien er echt super mooi uit zo voor de kar, zeker clever is een plaatje !! Gelukkig viel alles schade relatief mee :j

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 18:50

Prachtige menpony's! Jammer dat Clever zo aan de kletter ging!

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:42

Wat een stoere mannen! Vind het tuig bij Clever ook erg mooi, hopelijk in de toekomst geen gekkigheid meer

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 14:24

Ik ben helemaal weg van de eerste pony!