Mr. Sjiep, officieel Jisper is een 18 jarige shetlander.
Ik heb hem nu 7,5 jaar en we zijn heel gelukkig samen.
Jisper is chronisch hoefbevangen, vandaar dat ik hem 7,5 jaar geleden gratis gekregen.
Een leuke pony dacht ik, als pennymeisje maar dat viel nog eens vies tegen.
Na jarenlang samen werken heb ik hem zelf alles geleerd en kan ik zeggen dat ik een geweldige pony heb.
Hij sjouwt altijd achter mij aan en ik heb echt het gevoel dat ik kan lezen en schrijven met mijn grote vriend.
Vorig jaar ben ik, zoals een aantal van jullie wel weten met mijn rijpaard gevallen en had een zware hersenschudding en mijn sleutelbeen gebroken.
Echter zat ik er daarna gelijk weer op.
Tot we weer een tweede keer vielen. Dit keer werd ik angstiger en heb ik de overstap gemaakt naar het mennen.
Sinds een halfjaar ben ik dus hiermee bezig en lieve Sjiep pakt het geweldig op.
We maken voornamelijk buitenritjes maar proberen het proeven rijden nu ook op te pakken.
Samen met mijn geweldige groom, mijn lieve zusje gaan proef 54 en 56, klasse B nu hartstikke goed.
We hopen dit indoorseizoen nog ons debuut te maken.
Eerst willen we nog wat oefenen in de onderlinge wedstrijden en misschien binnenkort een impluswedstrijd

Genoeg gepraat, hieronder de foto's.
Natuurlijk mag je altijd kritiek hebben, dit is nog maar de tweede keer dat Jisper met oogkleppen op heeft gelopen en wat betreft zijn buikje, hij is nog druk aan het verharen vandaar dat het zo’n bolle buik lijkt

Bouw het alsjeblieft wel een beetje op

Ik moet de lamoenen nog even anders instellen, ze zijn nu te laag ingesteld waardoor de sulky wat naar achter valt, dit heb ik zelf al gezien

Even alles vastmaken

Stappen, stappen

Wel een fijn hoofdbeeld

Draf

Ook een shetlander kan een goed achterbeen hebben en mooi strekken met die voorbeentjes!

Galoperen

En na het harde werken mag meneer even lekker ontspannen uitstappen langs de weg

Bedankt voor het kijken en nogmaals, tips zijn altijd welkom

Groetjes, Lisa