[AR] Wordt dit de nieuwe Ijsbrand Chardon?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Alfi2010

Wordt dit de nieuwe Ijsbrand Chardon?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-13 15:05

(Reageren mag maar houdt het wel netjes, de koetsier is pas 4 jaar. En dit is de tweede keer dat ze volledig zelf haar pony bestuurt. Voor de zekerheid en de veiligheid zit hij nog vast aan een longeerlijn.)

eva92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 17:18

zit hij nou serieus met een halstertouw vastgebonden? levensgevaarlijk! kind kan er niet af mocht pony ervandoor gaan.

PippaLuca

Re: Wordt dit de nieuwe Ijsbrand Chardon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 18:00

Super gaaf! :D

Alfi2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-13 18:29

Levensgevaarlijk??? Hmm, zo erg is het toch niet. Of misschien zie ik het verkeerd. Dus ik zou graag meer meningen hier over horen. Er zijn vast wel meer mensen die mennen en kinderen meenemen of kinderen die zelf mennen. Mijn meninstructrice voor het koetsierbewijs ging zelfs mennen met kindje van net een jaar in een kinderzitje achterop de kar vastgebonden: met een dubbelspan en zonder groom (en dat vond ik dus weer levensgevaarlijk).

Maar even voor de duidelijkheid:
M'n dochtertje zit niet vastgebonden met touw hoor! Er zit een enigszins elastisch halstertouwtje gespannen van de ene kant van de bok naar de andere kant. Ze kan hier zelf met het grootste gemak achter gaan zitten en weer achter vandaan kruipen zonder dat het touw losgemaakt wordt. Dit is alleen bedoeld om te voorkomen dat ze voorover van de bok kukkelt als haar pony weer eens gras gaat staan eten (en dat lijkt me pas levensgevaarlijk).
Pony is echt bomproof: loopt geen centimeter als er geen volwassenen meeloopt en zelfs dan moet je nog uitkijken dat hij geen gras gaat eten. Reageert niet op groot landbouwverkeer en vertrekt zelfs geen spier als er een groep motorrijders met donderend lawaai langsscheurt. Dus er van door gaan.... dat lijkt me echt sterk. Bovendien houden we hem altijd vast aan een longeerlijn. En aangezien hij nauwelijks 90cm groot is trekt hij ons echt niet omver.

Maar nogmaals: graag meningen over het "vastzetten" van kinderen op de bok.
In dit kader dan ook maar even: is het dan ook niet levensgevaarlijk om kinderen achterin een auto vast te zetten: als je in de sloot belandt kan het kind er zelf niet uit komen?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 19:04

Alfi2010 schreef:
En aangezien hij nauwelijks 90cm groot is trekt hij ons echt niet omver.

HELE gevaarlijke uitspraak. Mijn shet van 1.03 kan mij echt wel omver duwen hoor als hij dat wilt ;)
En zeg alsjeblieft nooit dat je lieve shet nooit iets zal doen. Het blijven dieren met een eigen wil.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 19:08

Dan heb je veiligheidsgordels, is wat anders dan boel aan elkaar vast knopen :+
Dan zou ik kiezen voor betere zitting / stoeltje oid.

Leuk hoor zo'n uk op de wagen.
En jullie hebben pony vast dus....

Zou haar wel direct leren gewoon altijd cap op. Doen wij met onze zoon ook. Er hoeft niet eens iets vreselijks te gebeuren maar als ze eraf donderen om wat voor reden ook (kan ook stomme sprong van wagen zijn) hebben ze cap op. Als ze het gewend zijn (en je het zelf ook altijd doet) is het ook geen punt van discussie.

En ja, ik ben met mini van 86 cm wel eens zo'n beetje op hol geslagen (hield er echt niets meer aan, tong over bit en hengstje wat merries rook :x ) en geëindigd in een bushokje :x
En hij was altijd zooooo braaf :P
Dus zeg zeker nooit nooit.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 20:21

Alfi2010 schreef:
*knip*
Maar nogmaals: graag meningen over het "vastzetten" van kinderen op de bok.
In dit kader dan ook maar even: is het dan ook niet levensgevaarlijk om kinderen achterin een auto vast te zetten: als je in de sloot belandt kan het kind er zelf niet uit komen?
*knip*

Moderatoropmerking:
AR - ITP is niet bedoeld om een discussie in op te starten. Meer meningen over dit onderwerp kun je vinden in o.a. [AR] kind bij op de koets, vanaf welke leeftijd?. Heb je hierover toch nog vragen, mag er een nieuw topic op AR geopend worden.

Mijati

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 20:41

wat een geweldig gezicht.
Ik zie ook alleen een leuke koetsiertje, die met de hulp van papa/mama lekker haar weg zoekt met de pony. Jong geleerd is oud gedaan.

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 20:46

Heel erg leuk!
Pony lijkt super braaf. 1e keer zonder zijwieltjes fietsen is ook niet zonder gevaar en kan ook makkelijk fout gaan ;) Jong geleerd is oud gedaan zoals voorganger al zei :) En je zult de pony vast goed genoeg kennen om te weten wat wel en niet kan.

Alfi2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-13 19:14

@Mijati En LiVetime: dankjewel voor jullie leuke reactie

Blij dat er ook iemand is die vertrouwd op de kennis van de begeleiders: Inderdaad pony is supermak, we kennen hem door en door. En natuurlijk zijn we er bewust van dat het dieren blijven. Maar ik zeg altijd maar zo: als je niet uitkijkt met oversteken kun je ook plat gereden worden. En we nemen echt geen onnodig risico. En als je alle risico's moet gaan vermijden kun je net zo goed meteen tussen twee plankjes gaan liggen, toch?
Leven en laten leven en veel plezier maken!

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 09:19

hey, Milou op bokt! Nou ik vind dat ze het super goed doet hoor. Ze vind het hartstikke leuk en de ouders houden de pony veilig vast en kunnen haar zo van de kar halen mocht dit nodig zijn! :)

groetjes Lisa

Alfi2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-13 14:23

Dankjewel Lisa.
Alweer een beetje beter?
Tot gauw.

larice123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 22:52

Aww wat cute

Gero_Justine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 22:58

Schattigheidsfactor = heel hoog, slaat uit!!!

Alfi2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-13 09:38

Dankjulliewel voor de leuke reacties.

Jolindaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 13:26

Schattig hoor!