Ik ook, dat ik het filmpje zag. Maar het is van rechtsachter gefilmd, op de bok was de fietser verder verwijderd van de pony..
Pluttersput
Geplaatst: 13-05-13 11:52
Het is zeer zeker een mooie combinatie. Alleen, het moet me even van het hart, ik vind het op dit moment een gevaarlijke combinatie. Pony laat zich niet makkelijk terugpakken, springt van hot naar her, en zwabbert behoorlijk. Als ik jou was zou ik oefenen op rechte stukken waar geen verkeer rijdt, ze hoeft maar een keer op een fietser te springen en dan vergeef je het jezelf nooit meer.. Even oefenen tot ze recht vooruit kan, en dan pas de weg weer op..
Persoonlijk vind ik het wel fijn dat het lekker rechtdoor word geoefend, maar ook ik vind het zwabberen van paardje en het niet makkelijke terug nemen bij de galop een beetje eng. Je zal niet de eerste zijn met een ernstig ongeluk met de wagen. Heb je geen grote weide waar je in mag? Vooral op het laatst dat hij zich niet terug laat nemen gaat de filmster op de fiets zowat de berm in, er zal daar maar een brommer rijden. Ik zie het paardje zo tegen een auto oplopen als die voorbij zou komen.
Maar wel leuke combi en heel veel succes er verder mee
SandraWierda
Geplaatst: 13-05-13 12:30
mooi
Na mijn eigen ervaringen thuis in het land, vind ik het ook behoorlijk gewaagd om meteen de weg op te gaan. Mijn Humphy was de eerste keren super maken, maar daarna om onbekende reden volledig in paniek geraakt. Als dat langs de weg was gebeurt waren er de grootste ongelukken gebeurt. En ook mijn man zat met longeerlijn op de kar, toen het mis ging kon hij er alleen even niet zo snel goed afkomen en lag toen dus naast de wagen in het land. Uit eindelijk allemaal goed gegaan, maar ik kijk er nu toch met hele andere ogen naar.
Maisie
Geplaatst: 13-05-13 12:34
op zich niet erg om gelijk de weg op te gaan hoor.
Maar wat idd al gezegd word je pony zwabberd nogal erg dan word het gelijk al een beetje eng. (gelukkig geen sloten die hebben we hier dus wel)
Ik zou eerst even oefenen op het recht lopen en het onder controle houden van het tempo en dan lekker weer stukjes buiten mee pakken.
Het kan hier wel beter hoor Dat staat voorop, maar ze is rete enthousiast.. Morgen gaan we naar de les en voorlopig probeer ik haar te temperen door op het rondje om stal te rijden en dan maar weer eens proberen