[AR] Buiten men avonturen met Silvester!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jenkins

Buiten men avonturen met Silvester!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-13 23:16

Ik kan zometeen heerlijk slapen, want ik heb vanavond een heerlijk menritje gemaakt!

Silvester is 1.17 groot en bijna 6 jaar oud. Vorig jaar hebben we wat nare menervaringen opgedaan waar door ik bang ben geworden en Sil reageert daar heel erg op.
Maar nu het weer steeds beter wordt zijn we weer lekker begonnen met trainen, ik leer minder bang te zijn en Sil leert meer op mij vertrouwen!
1ste keer met instructeur naar buiten en nu ben ik al dapper genoeg om ook met andere op stap te gaan!

Ook vandaag had ik enorm veel zin in een ritje, maar toch wel wat zenuwen en twijfels. Toch gegaan en gedaan :D
Een aantal paniek momentjes van Sil waarbij hij ineens doods bang was van een hond (lopen er stuk of 6 op stal rond..) maar na aanmoediging goed langs gekregen en daarna zelfs een aantal zonder moeite gepasseerd.
Daarom wil ik deze foto's even met jullie delen!

Fototjes van vandaag, stiekem het stukje bos ingegaan waar je eigenlijk niet mag komen :o Maar ook snel er weer uit haha.
Afbeelding
Afbeelding

En omdat het zo een lekker pad was een stukje galop :D

Vind het heerlijk om te zien hoe lekker hij draaft op dit filmpje, slome sil is niet zo sloom meer :D

Een heel hobbelig stukje galop :P

Ander halve week geleden eens een andere kant op gegaan, weer veel uitdagingen! Over een pad met aan allebei de kanten steil aflopend met sloot, een woonwijk, autowegen, kinderspeeltoestellen honden enz!
Afbeelding

Twee weken geleden! Dit was de 3de keer dat ik hier reed :)
Afbeelding

En natuurlijk lekker oefenen in de paddock!
Afbeelding

Als we naar buiten gaan zet ik ook altijd het programma Endomondo aan, erg handig zo kan ik precies bij houden hoe snel we gaan :D
Ons eerste ritje dat gemeten was deden we over 8 km 1.10 uur, maar 4 dagen later deden we in dezelfde tijd maar liefst 11.28 km!
Dit is van vandaag!
Afbeelding

Hier zie je het tempo per KM. Bij 7 zijn we in het bos paar keer heen en weer gereden, vandaar dat we daar 8 minuten over deden :)
Afbeelding

En de route!
Afbeelding

30 juni doen we mee met ringsteken!!
maar eerst a.s. zaterdag een schriktraining :D

(mn kar is vandaag geschuurd ivm dat we hem willen verven, kan er een beetje lelijk uit zien dus :P )

xMoniek

Re: Buiten men avonturen met Silvester!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 23:19

Ziet er leuk uit! :D

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 23:28

Fijn dat t zo lekker ging!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 07:38

*\o/* super! Komt helemaal goed.

Tipje draag een cap, ook voor je groom. Gewoon voor de zekerheid sprak zij wijs -:) hier op de club is heg verplicht

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-13 10:53

Bedankt voor de reacties :D

Zit er nog van na te genieten en kan niet wachten tot we weer lekker op pad gaan :)

Janouk, met menlessen is een cap ook verplicht. Echter kies ik ervoor om dit in mijn vrije tijd niet te doen, waarom niet? Tsja geen idee, met paardrijden heb ik zeker altijd een cap op.
Volwassenen die mee gaan op de kar ga ik ook niet verplichten een cap op te doen, ben en blij als er iemand mee wilt.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 11:29

Wacht maar tot je een keer te dicht onder een tak doorgaloppeert in het bos, en ze een tak tegen hun hoofd aan krijgen. Dan willen ze wel een cap op. Graag zelfs :D

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-13 08:56

Helaas kan ik hier alleen de straat op, dit was een eenmalige actie, want je mag t bos niet in zonder koetsiersbewijs. En als je die wel hebt, mag je alleen op verharde paden, erg jammer

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 19:00

jammer dat je niet in het bos mag. Kom je maar gewoon met je knapperd hier een weekend.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-13 00:02

Ah dat zou ik heerlijk vinden Laura! Alleen iemand zo gek vinden me te brengen en op te halen hahaha

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 20:25

Ziet er echt leuk uit.

En nu wil ik je geheim weten. Hoe heb je Slome Sil verandert in Snelle Sil?

Alle tips en tricks zijn welkom.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 12:13

Haha nog consequenter zijn dan dat ik al was en leren loslaten van voren.
Vragen en los laten, geen reactie een tik tot hij wel reageert en veel overgangen rijden.
Bedoel ook echt een tik he, dus gewoon aantikken, niet slaan :P ik noem t aanmoedigingstikjes haha (die krijgt ie ook hoor, maar alleen als hij het echt vertikt (hihi))
Maar het blijft nog zoeken hoor! De ene dag is loslaten van voren genoeg om te versnellen, maar soms maar 3 passen en dan weer sloom, dus dan de zweep erbij.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 22:17

Nou wat heerlijk zo buiten mennen met je knappe pony! Dapper hoor dat je het weer hebt opgepakt en het gaat dus hartstikke goed. Hij is zowaar enthousiast *\o/* lekker zo doorgaan :j +:)+