Al die tijd was hij erg fijn met losrijden, fijn in de hand en heel alert. Op vreemd terrein wil hij nog wel eens nerveus en onwennig zijn maar daar had hij dit keer absoluut geen last van. Met de Drive On liet hij zich super zien, op een lange rechte baan had hij nog veel harder gekund maar voor een binnenbak ging het al super. Takt was goed en ik heb naar mijn idee echt veel verschil tussen de 3 soorten draf laten zien. Dit werd door de Engelse jury dan ook beloond met een 1ste plaats wat mijn kleine Blaze Champion Roadster maakt



Lekker losrijden



Fijn sjouwen


Dan voor het echie, jog trot

Road gait

Drive on




En de plaatsing
Daarna was Nelson aan de buurt, snel omgespannen voor de Reinsmanship. Een klasse waarin de jury je vraagt om figuren te rijden. Daarnaast liet ik 2 verschillende soorten draf zien. Ik had weinig tijd om in te rijden maar ach aan het begin van de middag was hij zeer fijn, dat was ie nu vast ook wel. Fout! Rug wegdrukken, slecht in de hand en weinig ontspanning. De jury vroeg mij een keertwending van 90 graden te maken, op het moment dat ik stilstond ging hij al vol in zijn achteruit en na de (nette) keertwending deed hij dit weer. Ook met opstellen op de middenlijn ging hij voor de jury het vroeg weer vol in zijn achteruit. Hij was veel te druk in zijn hoofd en kon zijn energie slecht kwijt. Het resulteerde in een geheel terechte 3e (van de 3) plek. Erg jammer want naar mijn idee kon hij veel beter. Toch nog wat grappige plaatjes uitgekomen.



Zeldzaam moment dat ie wel bleef staan


Elien dankjewel voor de foto's en de rest voor het uitlenen van de spullen


Voor de mensen die zich afvragen wat de opzetteugel is, de overcheck of sidecheck is verplicht op deze shows, hij hangt echter te los om daadwerkelijk in te werken. Ze kunnen alleen hun hals niet strekken maar dat is geen probleem aangezien dat niet gevraagd wordt.