[AR] Blaze kampioen roadster op de Spring Fling Show

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Sappos

Blaze kampioen roadster op de Spring Fling Show

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-13 00:14

Afgelopen zondag heb ik voor het eerst meegedaan aan de AA Creek Spring Fling Show. Een show georganiseerd door het ICAMH, de International Club for American Miniature Horses, en deze eerste funshow is dan ook opengesteld voor alle rassen tot 38". Deze tweedaagse show is super gezellig en laat je een beetje meegenieten van het showen ook al heb je zelf geen AMHA. Ik ben erheen geweest met mijn Shetlanderhengst Nelson en mijn kruising Blaze. Ik deed in totaal 6 rubrieken meer waaronder de jumping en liberty maar nog belangrijker met 2 driving klassen. Vooral Nelson was de hele dag al erg vervelend, trekkerig en super druk. In de pauze heb ik hem alvast even ingespannen en wat losgereden. Hij liep super, fijn in de hand en juiste stellingen. Daarna heb ik hem uitgespannen en Blaze ingespannen voor de eerste menrubriek voor mij: De roadster. Roadster is eigenlijk een klasse waarin de minipaardjes zich als dravers voordoen. Je mag aan de rubriek meedoen met een sulky in plaats van een tweewieler en je laat 3 verschillende soorten draf zien: Jog trot, een langzame draf, Road gait, een flinke middendraf en de Drive On, een rendraf. Mijn Blaze is echt een draver, heeft extreem veel power en laat echt een extra draf zien, dit was voor hem dan ook de ideale klasse.
Al die tijd was hij erg fijn met losrijden, fijn in de hand en heel alert. Op vreemd terrein wil hij nog wel eens nerveus en onwennig zijn maar daar had hij dit keer absoluut geen last van. Met de Drive On liet hij zich super zien, op een lange rechte baan had hij nog veel harder gekund maar voor een binnenbak ging het al super. Takt was goed en ik heb naar mijn idee echt veel verschil tussen de 3 soorten draf laten zien. Dit werd door de Engelse jury dan ook beloond met een 1ste plaats wat mijn kleine Blaze Champion Roadster maakt *\o/* Helaas was er geen echt kampioenschap en heeft hij geen lint gekregen maar ik heb wel een prachtig gegraveerd plaatje met zijn 1ste plaats erop gehad :D

Afbeelding

Lekker losrijden

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Fijn sjouwen <3

Afbeelding

Dan voor het echie, jog trot

Afbeelding

Road gait

Afbeelding

Drive on

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En de plaatsing

Daarna was Nelson aan de buurt, snel omgespannen voor de Reinsmanship. Een klasse waarin de jury je vraagt om figuren te rijden. Daarnaast liet ik 2 verschillende soorten draf zien. Ik had weinig tijd om in te rijden maar ach aan het begin van de middag was hij zeer fijn, dat was ie nu vast ook wel. Fout! Rug wegdrukken, slecht in de hand en weinig ontspanning. De jury vroeg mij een keertwending van 90 graden te maken, op het moment dat ik stilstond ging hij al vol in zijn achteruit en na de (nette) keertwending deed hij dit weer. Ook met opstellen op de middenlijn ging hij voor de jury het vroeg weer vol in zijn achteruit. Hij was veel te druk in zijn hoofd en kon zijn energie slecht kwijt. Het resulteerde in een geheel terechte 3e (van de 3) plek. Erg jammer want naar mijn idee kon hij veel beter. Toch nog wat grappige plaatjes uitgekomen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zeldzaam moment dat ie wel bleef staan :=

Afbeelding

Elien dankjewel voor de foto's en de rest voor het uitlenen van de spullen O:) _O_

Voor de mensen die zich afvragen wat de opzetteugel is, de overcheck of sidecheck is verplicht op deze shows, hij hangt echter te los om daadwerkelijk in te werken. Ze kunnen alleen hun hals niet strekken maar dat is geen probleem aangezien dat niet gevraagd wordt.

LS_fotos

Re: Blaze kampioen roadster op de Spring Fling Show

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 00:55

Haha wat orgineel bedacht dat voetenstuk!!
Blaas heeft een lief koppie! ik vond hem nooit zo... maar begin hem wel leuk te vinden... OEPS!

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 06:54

Het was echt geweldig zoals Blaze liep in de roadster. Je hca was mooi omgebouwd, en het plaatje was mooi. Jammer dat Nels zo klierde bij het stilstaan anders was zeker tweede geweest.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 07:24

Super stoer!

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 07:27

Super gedaan Sabine :)

flyer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 07:52

Gaaf hoor Sap en mooie foto's... +:)+

Lisanfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 10:08

Ontzettend goed Sap!! Ze zien er super uit, leuk om te zien weer <3 <3

minidriving

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 11:52

Ik heb van je genoten in de roadster :-) wat een power

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-13 12:21

Dankjewel voor de super leuke reacties :D Ik was echt heel trots op Blaze. Heb al even gekeken bij het MHCE maar die hebben geen roadster rubrieken meer :( Zal nog even kijken bij die AMHF show. Anders gewoon een andere rubriek meedoen maar roadster is wel echt zijn ding *D

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 12:24

Leuke fotos Sap! Ik ben er helemaal niet in thuis hoor maar mag je alle rubrieken met je sulky doen?

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 12:25

wat lijkt 'ie er een lol in te hebben...! Heerlijk koppie :)

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-13 13:53

Jup Maris. De roadster mag ik zelfs zonder aanpassingen rijden en voor alle andere rubrieken voldoet het bakje aan de regels :)

Mereltje66

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 14:29

Mooie foto's.
Mag ik vragen hoe het voetstuk van je hca hebt gemaakt?
Kan je het er makkelijk op en af halen?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 22:52

Hahaha Sabien, GENIUS, dat voetenstuk/gedeelte _O-

Stoere foto's! Blaze heeft een gave draf! En Nels is een lekkerding :+:

Taikwanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 09:10

Mooi tuig! Waar heb je die vandaan?

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 10:43

Wat een leuke pony's!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 17:13

leuke foto's! vraagje, je hebt een soort dravershoofdstel he, klopt het dat hij op deze manier tijdens het sturen ook extra druk krijgt op zijn neus ipv alleen op zijn mond? Ik heb namelijk voor mijn hondsdolle pony opzoek naar een alternetief.

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 17:18

Wat een leuke pony's! Allebei zo'n mooi kleurtje <3 Jammer dat het wat minder ging bij de tweede, volgende keer beter :D

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 17:42

Vind het altijd wel leuk om te zien hoe jij met je pony's bezig bent. Sommige mensen op bokt schijnen zich meer druk te maken om hoe ze er op foto's uitzien tijdens het mennen dan dat ze daadwerkelijk van het mennen genieten, maar dat idee heb ik nou nooit bij jou. Volgens mij geniet jij gewoon oprecht van je paardjes, vind ik leuk! :D

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-13 20:25

Tuigje heb ik ooit tweedehands gekocht :) Zou niet weten wat voor merk het is

Nee dit is in principe een gewoon hoofdstel met oogkleppen, alleen zorgt de check ervoor dat hij zijn hoofd niet omlaag kan brengen en dus in de "hoge" houding blijft. Halsstrekken is er niet bij. Ik heb de paardjes enkel een paar keer aan de druk laten wennen maar train er verder absoluut niet mee. Het is niet het dressuurmatige zoals ik mijn dieren wil trainen. Bij dravers worden er ook checks gebruikt, wederom ook om het hoofd hoog te houden

Jelleee dankjewel voor het compliment. Zo hoop ik het ook over te brengen. Dit winnen was geweldig maar ik was net zo blij geweest als ik niet had gewonnen want ik stapte met een fijn gevoel van de wagen af. Bij Nels baalde ik dat hij dwars was, hij is gisteren (en Blaze ook) losgemaakt door de fysio dus heeft nu geen excuus meer om zijn rug weg te drukken. Na het weekend mag hij weer flink aan de slag. Winnen of niet winnen, zolang ik maar met een lekker gevoel van de wagen afstap. Daarnaast is dit maar een miniscule momentopname en vind ik mijn paardjes geweldig zoals ze smerig en onder de modder in het land staan. Het is gewoon super om met ze samen te werken

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 11:02

Wauw super stoere paardjes!

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 22:43

Wat leuk ! Gefeliciteerd !