Roxy is een Welsh x NRPS, merrie, 7 jaar en zo rond de 1.32.
Het is de bedoeling met haar lekker te gaan mennen, en voornamelijk voor mijn vader die net was begonnen met mennen, maar doordat mijn Tinker Bonny helaas met vervroegd pensioen moest, heeft mijn vader niks meer te mennen, dus gingen we rustig opzoek naar een leuke C pony voor hem.
Ze had wel eens voor de wagen gestaan, een keer bij leasers. Maar dat was al weer ff terug.
Dus na even lekker wennen hier zijn we vandaag rustig aan de slag gegaan.
1. Meet Roxy

2. Ze werd vrijdag welkom geheten door mijn kleine kudde!

3. Eerst maar eens aan de longe, ze was nogal pittig door mijn kleine Smurf Bambi, ze waren steeds maar aan het gillen naar elkaar, maar op gegeven moment bleef de aandacht goed bij mij.

4. Blij koppie

5.

6.En we houden nog even een onderonsje.

Daarna nog erachter gelopen met de leidsels en groom ernaast met touw. Dat was wel even klieren, maar uiteindelijk bleef ze goed opletten, en vond ik dat ze ervoor kon.
7. En de eerste stappen worden gemaakt, vaders heeft nog even de longeerlijn vast.

8. Maar na 2 grote voltes draven voelde ze goed genoeg aan en kon daarna de longe eraf.

9. Superbraaf, leidsels losjes vast en lekker zelf laten lopen.
We zijn zo'n 10-15 minuutjes bezig geweest voor de wagen, toen was het ook wel zat.

10.

11. Even door de poortjes, ze ging lekker slingerend ertussendoor.

12.

13.

14. En soms vond ze het lastig, en dan kwam het neusje er even uit en is ook helemaal niet erg, zoals je ziet leidsels licht contact, zodat ze eerst lekker op de eigen benen loopt.

15. En de halt-knop zat er braaf in.

Morgen mag ze even kort in de menles meelopen voor de ervaring, en woensdag hebben we van ons kleine clubje een menles, en dan gaat mijn vader met haar mennen, erg benieuwd!