[AR] Aleida's Shakira eerste menwedstrijd.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

conejo

Aleida's Shakira eerste menwedstrijd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-13 21:16

Hier de voorgaande topic van Shakira mennen:
[AR-ITP] Aleida's Shakira in het tuig
[AR-ITP] Aleida's Shakira voor het eerst naar buiten
[AR-ITP] Aleida's Shakira voor de 2de keer voor de wagen

3-3-2013 en 24-3-2013 was weer de winter competietie op stal den Broecke. Eerst zouden we met Shakira alleen op het einde even de vaardigheid rijden om haar voor de wagen dit eens te laten zien. Dit omdat ze sinds 31 oktober 2012 pas voor de wagen loopt en in januari/februari een maand er uit is geweest (i.v.m, eerst een trap op der hoofd en daarna een ent reactie).

De eerste wedstrijd is altijd dressuur en vaardigheid en 2de dag is vaardigheid en mini marathon.

op 2-3-2013 hebben we haar nog even ingespannen en omdat ik met mijn pony wel gewoon mee zou doen even een dressuur proefje gereden. Dit ging op zich best goed voor de tijd dat ze nu voor de wagen loopt.

Die ochtend zij de stal eigenaar (mijn schoonvader) waarom doet ze niet gewoon helemaal mee, dan word ik tenminste niet laatste (dit als geintje) en zo toch helemaal mee gedaan met Shakira. Met als eind resultaat 8ste van de 12 over beide dagen. Dus we zijn echt super trots op haar. En ook mijn zusje waar de pony van is en die dus de koetsier was heeft vorig jaar juni pas haar men bewijs gehaald en ment dus ook nog niet zo lang.

Hier de filmpjes van de 2 dagen.
Ze staat wat ver voor de wagen dit was de bedoeling om haar er korter voor te zetten, maar zijn we helemaal vergeten. Dit is een kar die we mogen gebruiken van mijn schoonvader waar hun zelf ook regelmatig met friesen voor mennen. Voor het gewoon mennen merken we niet dat het problemen oplevert, maar met de wedstrijd is het wel handiger dat ze wat korter er voor zou staan. dan kunnen we wat korter draaien (wat we nu toch eigenlijk niet van plan waren)

Tips zijn welkom, maar hou het vriendelijk.

3-3-2013 Dressuur

3-3-2013 Vaardigheid

24-3-2013 Vaardigheid

24-3-2013 Mini marathon
Laatst bijgewerkt door Gem op 25-03-13 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: links zichtbaar gemaakt.

wolkj

Re: Aleida's Shakira eerste menwedstrijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 21:40

Kijk, super netjes toch voor de eerste keer!
Wat je zelf al zegt, hij staat best ver van de wagen vandaan.. zet alles netjes op maat, lekker gaan oefenen en dan kom je er wel.
Wat waren de punten voor de dressuur?

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-13 21:41

Bedankt de punten in de dressuur waren 171. Helaas geen commentaar bij de lage punten.

wolkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 21:47

Oké, wat jammer dat er weinig commentaar was. Had ik afgelopen weekend ook, dan kun je niet echt verder bouwen hé ! Succes!

eva92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 21:49

ow wat een bekende binnenbak ineens hihi, heb gister mijn pony weer opgehaald bij jullie die beleerd werd bij Jaap.

Heb jou pony ook nog gezien echt een knapperd! hij doet het netjes voor de wagen lekker rust en ontspanning :)
En volgens mij is die andere New Forest die er stond ook van jou toch? daar heb ik nog een halfbroertje van gehad ook een schaffelaar!!

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-13 21:52

Nee idd. Maar we hadden ook niet echt hoge punten verwacht. En al helemaal niet deze plaats totaal.
Plaatsing per onderdeel: Dressuur 9 van 15, eerste vaardigheid 12 van 15, 2de vaardigheid 9de van 12 en mini marathon 5de van 12.

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-13 21:53

shelltje bedankt. Jaap heeft deze pony ook beleerd (vanaf het slepen) En ja Mabel is ook van mij. Hoorde van mijn schoonvader al dat jullie een broertje van haar hebben gehad, mag ik vragen wie?

eva92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 21:55

Wij hebben schaffelaars Jake gehad, inmiddels al behoorlijk wat jaartjes verkocht maar was ook echt een prachtige pony!! Jaap heeft het idd netjes gedaan en hoorde er helemaal bij met mijn pony met haar roze halster en bling bling op der hoofdstel

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 08:17

conejo schreef:
Bedankt de punten in de dressuur waren 171. Helaas geen commentaar bij de lage punten.

Fijne pony voor de koets.

Ik wil je wel wat tips geven voor de dressuur.
Om winstpunten te halen zal de pony beter aan elkaar moeten gaan lopen. Nu is ze nog veel te lang en het tempo ligt te laag.
Heb je les? Je zou moeten gaan trainen op meer verbinding met de mond van je paard en een hoger tempo in alle gangen, meer activiteit vragen.
Meer reactie vragen op jouw hulpen: bijv. bij de middendraf maak jij je druk, maar er volgt bij het paard geen enkele reactie.

Veel plezier met trainen, jullie komen er vast.

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-13 11:44

janouk Ik rij zelf niet ik sta achter op. Ze heeft met beleren wat tips mee gekregen om voorlopig verder te komen. Ze staat nog maar kort voor de wagen (3 maanden) De tips die jij geeft heb je helemaal gelijk in en gaan we ook zeker aan werken. Tempo was hier idd erg laag, dit was omdat de pap op was. we hadden het verkeerd ingeschat qua inrij tijd en de buitenbak waar we los reden was zwaar. Helaas was op de weg losrijden nog geen optie, aangezien we dat nog niet hebben gedaan met haar(gaan we op kort termijn wel doen, met de persoon die haar beleerd heeft er bij)
Mijn zusje die dus ment hier is te lief en dat weet ze van zich zelf en daar werkt ze nu ook aan.
We gaan ook zeker wel les nemen.