Begin Januari was er een shetlander menrit (voor de geïnteresseerde, er word weer een nieuwe georganiseerd [BM] Shetlander menrit 17 maart 2013) en toen ben ik mee geweest als groom, het was echt onwijs gezellig! De organisator had een pony die drachtig was en vertelde dat haar shet binnenkort op rust ging, vanwege het grote succes werd er weer een rit georganiseerd en ben ik zo brutaal geweest om te vragen of ik haar sulky misschien tot die tijd mocht lenen. En jawel, het mocht!

Ik ben zelf verder niet ervaren met mennen, ik werk als groom op en huifkar bedrijf dus weet ongeveer hoe het tuig in elkaar zit, en door de menrit, oude verzorgpony die beleerd is door MelanieB, en het sleeen weet ik nu het een en ander maar is het lange na niet perfect. Ben wel van plan te kijken voor lessen maar de tijd er nog niet voor gevonden. Ik heb alles wat ik weet dus zeg maar 'afgekeken' bij andere

Aan het begin hing de sulky nog totaal niet mooi, hij is verder ook niet verstelbaar, maar met een singelverlenger heb ik de sulky beter kunnen hangen. Wanneer ik er nu in mijn eentje opzit zweeft het lamoen mooi in de lichtogen (uiteraard is er dan wel een groom bij)
Lang genoeg gekletst, hier het filmpje!
Ik weet dat hier echte kenners zitten dus tips vind ik erg leuk, zolang ze aardig worden gebracht

Wat mij zelf opvalt is dat hij voor mijn idee telkens stelling heeft naar rechts, de zweng hangt niet altijd even goed (dit is ook later weer opgelost door middel van verstellen) En ik moet hem beter op mijn stem krijgen en mijn zweep een keer met rust laten

Ik ben erg snel geneigd hem bij te tikken. Dan heeft hij net een lekker tempo en al snel daarna loopt hij steeds weer wat langzamer. Verder reageert hij wel gelijk op het lichtste klik met m'n tong, alleen blijft hij niet op datzelfde tempo lopen.