Fellow is inmiddels 2,5 jaar oud. Toen hij 4 weken oud was ging hij al mee op buitenrit aan een touw, meneer kent dus ontzettend veel maar is ook eigenlijk té mak. Heeft weinig respect voor mensen zegmaar.
Vanaf dat ie 5 maanden was en werd afgespeend is er eigenlijk nog weinig met hem gedaan. Af en toe een keer fietsen, knuffelen, poetsen, maar dat was heel minimaal. Hij heeft dus lekker paard kunnen zijn in de 'kudde' hier thuis. Nu heb ik hem vanaf januari opgepakt. Eerste weken vooral grondwerk, hij moest respect krijgen, weten dat mensen een eigen ruimte hebben maar dat ook hij een eigen ruimte heeft. Veel gedoe daarmee gehad, meneer snapte t niet en deed dominant. 2 weken terug draaide er ineens een knop om en hij snapt nu de meeste grondwerkoefeningen. 4 weken geleden kocht ik zijn eerste hoofdstelletje, alweer een mijlpaal bereikt in het leven van mijn eerste fokproduct! Vanaf toen ook elke week 1 keer lange teugelen gedaan. Het sturen kende hij al, vorig zomer heb ik een paar keer gelangeteugeld met een touwhalster. Afgelopen weken stuur en rem bevestigd en het gaat super goed! Hij is erg braaf! En ik ga nooit te lang door. Gaat het in het begin goed, stop ik meestal na 10/15 minuten al. Gaat het niet goed ga ik wat langer door tot het wel goed gaat. Zo sluit ik het iedere keer goed af!
Nu zag ik vanmorgen de sneeuw en kreeg ik ineens een ingeving. Ik dacht: Ik zet hem eens voor de slee! Kijken hoe hij dat vind! Is nauwelijks gewicht maar zo maakt hij wel kennis met het principe trekken en touwen langs zijn benen. Tuig had hij nog nooit om gehad, moeten nog gaatjes bij en de broek zat ook nog niet perfect, maar hier ga ik allemaal naar kijken tegen de tijd dat het echt zo ver is dat hij voor de kar gaat en dat gaat pas in de zomer gebeuren dus daar hoef ik me nu nog niet druk om te maken.
Ik deed t tuig om, meneer was wat aan het draaien, hij was druk. Maar hij werd van het tuig niet warm of koud. Goed. Naar de wei, slee erachterknopen en kijken wat ie doet als ik em laat stappen. En het was gewoon inspannen en wegrijden! Meneer liep ermee weg alsof het de normaalste zaak van de wereld is! Ben 5/10 minuutjes bezig geweest en toen weer gestopt.
Hij loopt op het moment met lt'en nog vaak te diep, ik zit ook absoluut niet aan de voorkant afgezien van het sturen. We zijn gewoon lekker 1 keer in de week eventjes bezig met lt dus verwacht er niet te veel van

Hier wat foto's die mn moeder heeft gemaakt, dit was in het begin, later liep hij eigenlijk veel fijner, maar dat staat er dus helaas niet op.
1. Te diep

2.

3.

4.

5.

6.

en ja zn manen zijn geschoren

hij heeft ernstig slecht groeiende manen en ze hingen nog steeds niet dus in januari heb ik zn manen dr af geschoren en nu ga ik het in een boog laten groeien.