[AR] Genieten in de sneeuw met Joey.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tesssie14

Genieten in de sneeuw met Joey.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-13 19:49

Dinsdag had ik sneeuwvrij van school. Vrij en een sneeuw! Perfect om te gaan sleeen met Joey! Dit was de eerste keer voor Joey dat hij voor de slee stond. Hij is niet beleerd voor de kar. Dus voor mij was het spannend of het goed zal gaan. Maar hij liep er echt voor of hij het al jaren dee. Wat was ik trots op hem <3
Eerst wat fotos in de paddoc!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

We zijn begonnen met sleeen in de buitenbak!
Afbeelding
Afbeelding
Mijn zusje ook nog even sleeen
Afbeelding

Derna zijn wij het park ingegaan.
Afbeelding

Bedankt voor het kijken, een reactie zal leuk zijn :D
Laatst bijgewerkt door Tesssie14 op 17-01-13 20:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Giolli
Zeg maar Ber!

Re: Genieten in de sneeuw met Joey, tot het fout ging!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 19:56

Hmm... Klinkt niet leuk, maar het is toch echt je eigen schuld. Kon ook niet anders dan fout gaan als die nog nooit beleerd is. Je gaat de eerste keer dat je een zadel er op hebt toch ook niet gelijk van alles doen?
Jammer dat het zo gegaan is en dat je nooit meer wilt sleeën omdat het fout is gegaan (door jezelf) maar buiten dat om.. Wat een geweldig dier!!

Heleennn

Re: Genieten in de sneeuw met Joey, tot het fout ging!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 19:59

Wat onverantwoord om met deze pony meteen het park in te gaan als hij nog niet beleerd is... Je brengt niet alleen je pony en jezelf in gevaar maar ook alle andere mensen in je buurt. Niet meer doen zou ik zeggen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 19:59

Gelukkig is het goed afgelopen. Maar dat is meteen de reden waarom de meeste bokkers enkel met hun goed beleerde menpaarden sleeën. Een ongeluk zit altijd in een klein hoekje. Maar hopelijk heb je ervan geleerd en doe je het de volgende keer beter.

Je hebt een onwijs leuke pony. Een aparte bles heeft hij. Ik vind het trouwens goed dat je het op bokt zet, hopelijk is dit een waarschuwing voor andere jonge meiden die hun onbeleerde pony ook zo voor de slee willen knopen.
Laatst bijgewerkt door capopjekop op 17-01-13 20:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 20:00

Ik denk niet dat ze dat nog van plan was.

Joey heeft een Engeltje op zijn schouder gehad dat er bij die valpartij niets ergers is gebeurt dan een wondje op zijn flank. Levensgevaarlijke actie! Wel mooie foto's van een heel zoet paard.

Tesssie14

Re: Genieten in de sneeuw met Joey.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-13 20:09

Ik heb het verhaal gelijk weg gehaalt. Ik snap jullie reacties. maar ik vind het ook erg aanvalend. Jullie kennen de pony niet. En hij is wel bekend met het tuig en iets lichts achter hem.

edith2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 20:12

Jammer hoor, ziet er leuk uit. Gelukkig is het goed afgelopen! Mocht er nog een volgende keer komen moet je de optoming ook even anders regelen. Zeker een broek of longeersingel want nu gaan leidsels langs zijn lijf, kan onrust veroorzaken. Ik heb een paard waar ik nooit mee men maar alleen mee slee en wij gaan dan het weiland in ipv de weg, stukje veiliger. Misschien dat je dat ooit nog wel eens durft?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 20:20

Joey is een leuke pony :D
Jammer dat het fout ging, gelukkig is het goed afgelopen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 20:23

Ook in de wei kan het fout gaan als ze schrikken, zelfs met een ervaren menpaard. Persoonlijk zou ik altijd wel iets aan voorbereiding doen. Een menpaard leert tijdens zijn opleiding hoe hij om moet gaan met druk en went eraan dat de strengen tegen zijn been aan kunnen komen etc. Dat kunnen allemaal dingen zijn die een onbeleerde pony eng vinden. Dit zijn dingen die ik zou oefenen als de bodem goed is en niet glad zoals het kan zijn met sneeuw.

Mocht je ooit nog gaan mennen ts, dan zou ik een langere zweep nemen, strengophouders, een zweng en het schoftje zodat de leidsels niet loshangen. Dan is het nog wat veiliger en fijner voor je pony. Jammer dat je het verhaal hebt weggehaald, dit was een mooie waarschuwing voor iedereen die wil gaan sleeën met een onbeleerde pony.
Laatst bijgewerkt door capopjekop op 17-01-13 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

PippaLuca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 20:24

Leuk paardje! :)

Zou de volgende keer je leidsels door de ringen van je borsttuig doen, zo blijven de leidsels als je eraf bij zijn voorbenen weg. ;)

Jammer dat je je verhaal weg hebt gehaald..

Tesssie14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-13 20:28

capopjekop schreef:
Ook in de wei kan het fout gaan als ze schrikken, zelfs met een ervaren menpaard. Persoonlijk zou ik altijd wel iets aan voorbereiding doen. Een menpaard leert tijdens zijn opleiding hoe hij om moet gaan met druk en went eraan dat de strengen tegen zijn been aan kunnen komen etc. Dat kunnen allemaal dingen zijn die een onbeleerde pony eng vinden. Dit zijn dingen die ik zou oefenen als de bodem goed is en niet glad zoals het kan zijn met sneeuw.

Mocht je ooit nog gaan mennen ts, dan zou ik een langere zweep nemen, strengophouders, een zweng en het schoftje zodat de leidsels niet loshangen. Dan is het nog wat veiliger en fijner voor je pony. Jammer dat je het verhaal hebt weggehaald, dit was een mooie waarschuwing voor iedereen die wil gaan sleeën met een onbeleerde pony.

Joey is gewend aan de druk en strengen. Ik heb heel vaak met het tuig om gelopen en ook met een autoband er achter.

Ik heb het verhaal weggehaalt omdat ik alleen maar aanvalende berichten kreeg. want ik snap maar ik weet zelf ook wat er mis is gegaan. En jullie weten niet op bokt hoe de pony is

Tesssie14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-13 20:28

T_hijs schreef:
Leuk paardje! :)

Zou de volgende keer je leidsels door de ringen van je borsttuig doen, zo blijven de leidsels als je eraf bij zijn voorbenen weg. ;)

Jammer dat je je verhaal weg hebt gehaald..

Dat hadden we later ook gedaan! maar bedankt voor de tip

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 20:38

Leuke foto's Tess :D

Tesssie14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-13 20:39

Nynke_Mandy schreef:
Leuke foto's Tess :D

Dankjewel :D

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 20:54

Tesssie14 schreef:
Ik heb het verhaal gelijk weg gehaalt. Ik snap jullie reacties. maar ik vind het ook erg aanvalend. Jullie kennen de pony niet. En hij is wel bekend met het tuig en iets lichts achter hem.

In je verhaal stond dat hij niet beleerd was voor de kar. Voor mij houdt dat dan in dat hij ook niet bekend is met tuig en een sleep erachter....

Begrijpelijk dat je je initiele verhaal weg hebt gehaald, maar daar had je op kunnen wachten. We weten idd niet hoe Joey is, moeten uitgaan van jouw verhalen, en als die niet compleet/correct is, kunnen de reacties idd hard aankomen. Ik wens je nog heel veel plezier met je pony.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 21:11

Waarom stond er dan in de openingspost dat hij er niets van kende?

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 21:41

Leuke foto's Tess! Joey staat er weer knap op!
Balen dat het fout ging maar alles is goed afgelopen en dat weet je zelf ook.
Dat hoeven de mensen hier niet nog even te benadrukken.

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 21:45

mooie foto's zijn het wel! ;)
knappe pony!

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 23:46

Het blijft een leuke pony Tess! Mag je gerust vaker foto's van laten zien! :D

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 00:30

ITP -> AR-ITP

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 19:27

Knappe Joey! :D

Sun_Dance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 23:37

wat een knappe pony! En hij lijkt echt super veel op die van mij! haha duidelijk een Vipertje! <3

Tesssie14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-13 23:40

Sun_Dance schreef:
wat een knappe pony! En hij lijkt echt super veel op die van mij! haha duidelijk een Vipertje! <3

:D
Ik vind het echt leuk dat je het duidelijk terug ziet. Viper geeft het uiterlijk echt door:)

Sun_Dance

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 20:22

Tesssie14 schreef:
Sun_Dance schreef:

:D
Ik vind het echt leuk dat je het duidelijk terug ziet. Viper geeft het uiterlijk echt door:)

Jaa inderdaad, aan bijna al z'n "kinderen" haha :P