[AR] Whitney haar Z debuut

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dennis

Whitney haar Z debuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 19:29

Vandaag ben ik voor het eerst Z gestart met Whitney.
1,5 jaar gelezen waren we Z klaar, ons ingeschreven en toen raakte ze uit het niets bevangen. Voordat ze hersteld was kreeg ze een dikke buik omdat ze drachtig was, daarna een veulen aan de voet, om dit najaar bevangen te raken door een in-enting. Z starten schoot niet erg op op deze manier.
Wel lekker gaan trainen toen ze goed hersteld was en in november toch eerst nog maar een keer M starten (waar ze 2 winstpunten en 1x een 1e prijs haalde). Na veel twijfelen nu toch maar ingeschreven voor het Z.

1e proef zaten een paar grove fouten in door mijn slordigheid, toen hadden we 196 punten.
2e proef was rommelig, maar minder grote fouten, dus iets meer beter gescoord, 198 punten.
Ruimte zat voor verbetering, ze loopt nog niet op de top van haar kunnen, dus die winstpunten komen nog wel. Over 2 weken weer dressuur starten.

De 2e proef is gefilmd, wat doe ik er lang over, echt 10 minuten. Haar pootjes zijn niet langer, dus we gaan niet harder.

Caira

Re: Whitney haar Z debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 19:32

stoer hoor!

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 19:45

Leuk om te zien :-) kleine dribbels.

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 19:46

Wat schattig

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 20:00

Nu lekker werken aan de aandachtspunten en dan komt het helemaal goed.
Fijn dat er bij jou in de buurt KNHS-wedstrijden zijn.

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 21:20

ach daar word ik altijd zo jaloers van! dat wil ik ook :D Ziet er top uit en die verbeterpuntjes zijn alleen maar goed, heb je tenminste nog wat om naartoe te werken.. Maar goed hoor!

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 11:49

Je had wel een protocol gekregen waar je wat aan had? (volgens mij jury Lars Wever toch, daar heb ik in december bij geschreven)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-13 11:58

Ja, en alles wat op m'n protocol staat kan ik me helemaal in vinden. Punten waren ook zeker terrecht imo. Veel andere vonden hem te streng gister.
Achterwaarts moet veel beter (het ging zo goed de laatste tijd, maar nu even niet), hals strekken moet ronder, verruimen mag meer, verzameling moet beter en moet ze niet te diep komen, de rechter galop was soms een beetje zoek gister (laat aanspringen voor m'n 1e wissel, verkeerd aanspringen met m'n 2e wissel, in m'n eerste proef was de rechter galop echt een zootje, terwijl het normaal geen probleem is), keertwendingen beginnen we pas mee dus mogen nog meer gesloten.

Ik weet waar het fout gaat, maar voor een 1e keer was ik zeker niet ontevreden en ik weet waar ik aan moet werken :).

Dit was onze voorbereiding geweest afgelopen week.