Helaas ging het bij de 3de keer slepen iets minder (hier hielp mijn vriend bij die dit al wel vaker had gedaan). Ze begon te steigeren. Omdat het ons niet duidelijk was wat de oorzaak was. Niet verder met slepen gegaan wel zo goed mogelijk geprobeerd af te sluiten door een paar stappen terug te doen. Uiteindelijk weg kunnen stappen dat iemand hing in de strengen.
Toen iemand die heel vaak paarden beleerd voor de wagen en heel veel ervaring heeft er bij gevraagd, maar ondanks dat hij bij ons op stal staat had hij het erg druk dus moeten wachten tot hij tijd had. Paar weken geleden had hij tijd om te helpen om verder te gaan (in de tussen tijd wel af en toe in het tuig er achter gelopen).
Eerste keer deed ze het super niks aan de hand. 2de keer ging ze bij het halt houden met er achter lopen steigeren. Dit blijkt dus gewoon uittesten te zijn omdat ze het er niet mee eens is. Nu gaat dit al een heel stuk beter. Als je er voor gaat staan is er niks aan de hand maar op het moment dat ze op zich zelf stil moet staan gaat ze lopen drammen. Maar nu doet ze het alleen de eerste keer als je dan duidelijk maakt dat ze toch echt moet halt houden is het goed.
Vorige week heeft ze voor het eerst voor de wagen gelopen. Toen bewust niet halt gehouden wand wouden de problemen niet opzoeken. (helaas toen de camera niet bij me)
Deze week weer voor de wagen en nu ging ook alles weer super. Wel gelijk na inspannen weg gestapt. Maar na een tijdje toch eens halt gehouden en dat deed ze echt super. Dus mijn zusje er naast gaan zitten op de bok.
Na een tijdje toen ze het zo goed bleef doen mocht ze zelf sturen met haar. Ook dit deed ze super goed.
Nu had ik wel mijn camera mee. Omdat het donker was maar gefilmd. Volgende week gaan we weer. Hopen dat ze het zo goed blijft doen. Voorlopig blijven we hulp krijgen en doen we het ook alleen als hij er bij is.
Hier onder de filmpjes.
Laatst bijgewerkt door Gem op 09-11-12 20:08, in het totaal 1 keer bewerkt Reden:filmpjes zichtbaar gemaakt.
Is dat jouw hond? Ik zou me daar echt aan storen, dat drijfgedrag.
Echwel
Geplaatst: 09-11-12 08:37
Super beleerder heb je daar...topkerel en nee het is zijn hond en die doet nooit anders...paarden worden er mooi mak van Je had geen betere kunnen vinden...
Heel wat anders als die boertjes om de hoek die mensen als hulp nemen
conejo
Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-12 14:14
Bedankt iedereen.
Het is idd niet mijn hond en die hond loopt er altijd bij. En wat Echwel zegd de paarden worden er lekker mak van. Hij is wel bezig om het geblaf af te leren. Aan de pony zie je toch dat ze er geel last van heeft. Ze loopt lekker ontspannen. En nu als we een hond in het bos een keer tegen kom schrik ze er niet van.
Echtwel: Waar ken jij jaap van?
Echwel
Geplaatst: 09-11-12 14:19
Ohh al heel veel jaren van de wedstrijden...zeker al een jaar of 16
Zit in je profiel te kijken ik heb Schaffelaars Jake gehad
Echwel: Jaap staat bij ons op stal met zijn 3 paarden. Toevallig dat jij jake hebt gehad, heb hem niet gekend maar zijn moeder wel en ik heb zijn zus en Shakira is dus een nichtje van hem.
VanHuisUit
Geplaatst: 09-11-12 19:34
Wat een plaatje van een pony en wat goed dat jullie het rustig en professioneel oppakken. Zou zonde zijn als dat misgaat (is altijd zonde natuurlijk maar je snapt wel wat ik bedoel).
En die hond..... ze worden er mak van maar ik zou er helemaal gek van worden
Gem
Geplaatst: 09-11-12 20:20
Als ik er ééntje ken die het voor elkaar krijgt om pony's bomproof te krijgen is het Conejo wel, dus super dat jullie jezelf absoluut niet aan die hond storen . Over een paar maanden loopt ze met een carnavalspak, toeters en bellen om en een heus blaaskapel op de koets in de optocht mee !
Nee zonder gekheid: jullie doen het hardstikke goed en ik hoop moeder en dochter ooit nog eens in tweespan op de foto te zien!
vanhuisuit Bedankt wij zijn ook heel blij met haar. Is nog best lastig om met haar rustig aan te doen, omdat ze alles zo makkelijk op pakt. Wardoor je nog wel een ste snel wilt gaan. Dus we zijn er heel bewust mee besig altijd.
Gem. Bedankt voor het compliment en voor de filmjes zigbaar te maken. Ik hoop moeder en dochter ook een keer in het 2 span te zien of misschien wel tandem. Met mabel gaat het steeds beter met haar been dus moet vast wel een keer lukken.
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 12-11-12 23:18
Ze doet het supernetjes Conejo! En die hond, ideaal, worden ze inderdaad lekker bomproof van, al was Shakira dat al. Wij hebben ook met regelmaat honden om de benen aan het blaffen, alleen een slagje kleiner (Jack Russels), en wij hebben er met uitrijden echt veel profijt van. Ze worden er niet warm of koud van als ze een hond zien.