De dag er na wordt er nog een onderlinge wedstrijd verreden onder alle vrijwilligers onder het mom van: 'alles mag en kan, niets moet'. Een mooie kans om groene pony's mee te nemen, of om in ongedwongen sfeer te oefenen. Vorig jaar ook met Roos meegereden, en dat was haar áller 1e keer marathon/vaardigheid en dat deed ze super! Uiteindelijk toen 3e geworden van de 26 deelnemers. Zie: [AR-ITP] Welsh A merrie Roos: 1e wedstrijd, en wát voor 1!
Dit keer had ik eigenlijk niet mee kunnen rijden: mijn ouders waren een paar daagjes weg en ik had verder dus ook geen mogelijkheid qua vervoer. Toch bleef het wel heel erg kriebelen. 26 Augustus rijden wij ook Horse Driving Bussloo, en dit zou wel een leuke voorbereiding/training zijn. Ook voor mijn vaste groom, die toch een tijdje uit de running is geweest.
Maar ik had geen vervoer...... hoe doe je dat dan? Gewoon 'zoals vroeger'. Ik ben met aanspanning + groom 's ochtends vroeg al rijdend van huis vertrokken. We hadden van hier naar het wedstrijdterrein 15 km. af te leggen. Een afstand waar Roos haar hoef niet voor omdraait. Heerlijk rustig gereden, veel stap en wat draf. We zijn zelfs nog de Deventer brug over geweest; Roos is daar nog nooit geweest en het maakte een groot kabaal toen we er over heen reden. Maar 't dappere beestje deed alsof ze nog nooit anders had gedaan

Aangekomen op het wedstrijdterrein Roos op een prikweitje gegooid en rust gegund. Daarna ingespannen, speel-uw-spel gereden, marathonhindernissen, en vaardigheid (helaas door een domme stuurfout van mij 1 balletje) (er is geen dressuur en wegtraject). Tussen de hindernissen door ook lekker gestapt. Ik merkte ook echt verbetering bij haar; ze was echt héel fijn te sturen, super wendbaar en dacht ook erg goed mee. Sprong in galop zelfs om en draaide gewoon op haar achterbenen in een scherpe wending. Ik hoorde dat we toch wel snelle tijden hadden neergezet, met name in de waterbak en op de brug (net als vorig jaar, haha). Ze vind het zelf ook práchtig om te doen.
Helaas heeft ze wel ontdekt hoe ze haar tong over het bit kan gooien.

Ik was zelf ook een stuk rustiger en minder hectisch; eindelijk let ik zelf ook op waar ik rijd

Roos weer op het weitje gezet en halverwege de middag richting huis vertrokken. Pony was nog superfris en stapte vrolijk en flink door. Moe? nee hoor

Thuis aangekomen heb ik haar lekker afgespoeld en weer op de wei gezet.
Ben zo trots op haar!
Uiteraard zou ik dit nooit zomaar doen als ik niet zeker zou weten dat ze werkelijk in tópconditie verkeerd. Wij rijden thuis gemiddeld ook 20-30 km. per rit en dan op hoog tempo, dus dit moest gewoon te doen zijn, helemaal als ze extra veel rust zou krijgen en als we het rustig aan zouden doen.
De uitslag + prijsuitreiking is pas 17 augustus tijdens de BBQ,

Net als de zaterdag, was ook deze dag fotografe Marieke Versluis weer aanwezig. Zij heeft van ons nog een paar érg gave foto's gemaakt, al zeg ik het zelf. Marieke; heel erg bedankt!

Ook alle dank aan Mirjam, mijn 'supergroom'.

1. Klaar voor de start! 3 geconcentreerde koppies

2. In Hindernis 1

3. Aanrijden naar start Hindernis 2. Helaas van hindernis 2 geen foto's. Was wel een moeilijke trouwens.

4. Hindernis 3, de brug. Makkelijk opgezet, lange lijnen dus lekker gassen!

5. Naar rechts!

6. Ik stuurde te laat aan, was even vergeten dat we nóg een keer de brug op zouden gaan

7. Moeilijk gezicht van mij

8. Hindernis 4; de waterbak

9.

10. Hier was ze weer met haar tong aan 't klooien....

11.

12.

13.

14.

15.

't Was een heerlijke, gezellige dag; we hebben weer veel geleerd maar bovenal ook super genoten. Op naar Bussloo!

Meer foto's van de zondag en ook van de Shetlandmendag zelf zijn te vinden op http://www.mariekeversluis.nl/recentwerk3.html