Bente kochten we nadat mijn super betrouwbare merrie Rizanta was overleden. Bente was al wel licht betuigd maar een totaal ander type dan Rizanta, daarom vond ik haar ook zo leuk. Maar ja, een betrouwbare 13 jarige goed betuigde merrie voor de wagen of een jong ding van 5 jaar dat is nogal een verschil.... er zijn ook zeker momenten geweest dat ik dacht hoe krijgen we het voor elkaar maar ondertussen zijn we best tevreden over hoe het nu loopt.
juli 2011 ik men alleen met instructeur achterop, anders durfde ik het niet. Contact met de mond van Bente was heel lastig en ze bleef steeds achter met in de borst lopen. Zoals je ziet heb ik er zelf ook behoorlijk moeite mee

doordat ze zo moeilijk in de borst liep en zo gevoelig was op haar mond / voor de leidselhulpen wilde ze vaak ook niet zakken, toen vond ik dit al een heel aardig moment nu denk ik 't ziet er nog niet echt ontspannen uit

Dit alles combineerde ze ook nog met een enorm loopvermogen en dan werd het soms echt puzzelen, want ophoudingen kwamen vaak te veel door, maar ze zal toch moeten leren normaal tempo te lopen en ook te schakelen enz...
we reden toen ook nog met slagriem want ze ging vaak springen voor de wagen, vooral met wegrijden (had weer te maken met niet in de borst willen lopen) maar ook op de zweep kon ze nogal allergisch reageren en als ze dan ging springen galoppeerde ze dus op de plaats met steeds hoger wordende sprongen

Maar goed met goede begeleiding & veel geduld plus toch maar doorgaan dus naar plaatjes van gisteren...
lekker ontspannen wegstappen

en direct wat kunnen opsluiten geen gehuppel

beetje ronddraven zonder gedoe

en bovenal gewoon naar buiten durven gaan als je daar zin in hebt en er is een groom incl door hele smalle doorgangen & langs vrachtwagen, tractoren, sproeiers enz

En dan wordt het uiteindelijk gewoon echt genieten...

Beetje fotospam-week van ons maar goed, het is vakantie, volop grooms & fotografen aanwezig dus dan krijg je dat