[AR] Ster op Oriëntatierit Engwegerhof, Schin op Geul (L)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Ster op Oriëntatierit Engwegerhof, Schin op Geul (L)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-12 23:35

Terwijl de wielrenners in de Tour de France de eerste bergen getrotseerd hebben, en de klimmers zich van de tijdrijders gaan onderscheiden, zijn wij vandaag naar de Engwegerhof in heuvelachtig Schin op Geul gereden, alwaar een Oriëntatierit georganiseerd werd.

Hoewel de wielrenners lachen om onze "bergen", hebben ze toch nog wel een soort respect voor onze Cauberg en Keutenberg, waarvan de laatste een paar stukken helling heeft van 20%!
Vlak langs deze berg hebben wij (Ik, mijn dochter Vivian en stalgenootje Martina) vandaag gereden met Valkenhoeve's Sterre, mijn 8-jarige New Forest-merrie.

De rit was prachtig, goed getekende kruispunt-route, geweldige uitzichten en stoere donkere luchten gezien :D !

Afbeelding

Afbeelding

We hadden heel veel geluk met het weer; alleen het eerste kwartier heeft het een beetje geregend, maar we waren met men-regenjassen en waterdicht schootskleed goed voorbereid. Boven op het plateau (een vlak stuk met prachtige vergezichten tot aan het drielandenpunt toe) begon het zelfs te onweren, maar de regen trok langs, we pakten maar een randje daarvan mee. Daarna heerlijk weer, en zelfs nog wat zon gehad 8-) .

Afbeelding

Even stilstaan voor een slok water na het duwen, en tijd voor een foto'tje. Beneden ligt Schin op Geul.

Afbeelding

Stalgenootje Martina wijst: "Dáár is het drielandenpunt bij Vaals!" (Jammer genoeg komt het op de foto niet echt goed zichtbaar over)

Afbeelding

Limburg's heuvellandschap

Afbeelding

De Keutenberg

Afbeelding

"Sikkels blinken, sikkels klinken, ruisend valt het graan...... als je iemand weg ziet hinken, heeft hij 't fout gedaan" :D

Afbeelding

Regenwater-opvang..... wanneer deze er niet zouden zijn, zouden de heuvelpaden bij slecht weer veranderen in snelstromende beken, en de benedengelegen dorpen onder water zetten.

Afbeelding

Voor Ster was de "berggang" wel zwaar. Mijn koets is niet zo licht, en met z'n drietjes waren we goed voor zo'n 155 kg extra. Halverwege de paden omhoog gaf ze vaak de pijp aan Maarten, en zijn Martina en ik de wagen mee gaan duwen. Dochter Vivian heeft dus ongeveer een derde van de rit gestuurd: haar eerste menervaring :P !
Omlaag was eigenlijk wel net zo risky; Ster dacht dat ze wel omlaag kon hollen, en daar waren wij het niet zo mee eens :') . Dus voeten op de remmen, en voetje voor voetje omlaag....

Afbeelding

en steil omlaag...

Afbeelding

Een hele ervaring voor haar, en zo weer keurig bij de Engwegerhof uitgekomen.
Op de weides van de boerderij was een marathonhindernis en een vaardigheidsparcours uitgezet in het zwembad, maar aangezien we Ster d'r vlindertjes waren vergeten, begonnen we daar maar niet aan ;) .

Bij het uitspannen begonnen de zwarte luchten alweer samen te pakken boven ons hoofd. We hebben snel de boel weer vertrek-klaar gemaakt; Ster op de trailer gezet en zijn met stalgenootjes Marion en Vera, die onder de man hadden meegedaan koffie / fris gaan drinken in de stal :9k . Daar was een heerlijk spektakel gaande van een houten koe melken, zoveel mogelijk binnen een bepaald tijdsbestek.

Eind middag geholpen om de paarden van onze stalgenootjes op de trailer te zetten en toen weer huiswaarts gereden. Erg genoten!

Anke

Re: Ster op Oriëntatierit Engwegerhof, Schin op Geul (L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 23:42

Wat een mooie omgeving en lekker gezellig zo met z'n allen op de wagen!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 23:42

Wat een heerlijke rit hebben jullie gemaakt <3 !

Heb zelf een hele tijd in het heuvellandschap gemend en dat was toen voor de pony's ook echt wel even wennen.
Fijn dat Vivian ook lekker heeft kunnen mennen en het ook met het weer nog goed te doen was!

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 23:52

Wat een heerlijke foto's Gem! Jullie hebben de smaak goed te pakken he :)

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 23:55

Kijk zo train je die kontspieren lekker haha! Heerlijk ritje zeg!

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 07:44

leuke rit, mooie omgeving

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 07:59

Gem, wat een prachtige tocht. En die dreigende bewolking heeft inderdaad ook zijn charmes.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 08:01

mooooi!! En mooi weer gehad, super! :)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 08:21

Wat een schitterende omgeving! <3

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 10:14

Het is idd prachtig in Zuid, maar gisteren heb ik vooral respect gekregen voor iedereen, mens en dier, die er woont. Je zult maar elke dag door die heuvels naar school moeten fietsen bijvoorbeeld. En het was duidelijk dat de paarden uit de buurt, die gisteren meededen, het veel makkelijker hadden dan onze "vlakke-land" - paardjes _/-\o_ .

Delerium: ik ben meer van de dressuur en trainingen, maar zo voor de afwisseling vond ik dit toch ook erg leuk om te doen. Houdt het koppie van Ster fris :D .

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 10:53

Heel leuke foto's, en idd voor Ster ook een erg leuke afwisseling !! Ster is echt een mooi paardje, geniet er lekker van !!

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 11:00

Mooie foto's Gem!
Heerlijk om eens van omgeving te veranderen :j Dat zal een hele ervaring zijn geweest voor Ster en voor jullie!

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 11:43

Wat een leuk fotoverslag! Mooie omgeving daar. Ik ben al eens op vakantie geweest in Schin op Geul.
Dapper van Ster hoor, zo door de bergen. Lijkt me ook geen makkie.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 12:05

Wauw wat een mooie omgeving daar!

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 13:33

wát een omgeving daar.. en dat uitzicht! ziet er heel geslaagd uit :)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 15:22

De ervaring van vandaag is dat ik mega-spierpijn heb van het koetsduwen berg op, en koetshangen berg af -O- . Ster was een dood vogeltje, zelfs los in de rijbak, dus heeft lekker vrij-af. Ik weet dat het beter is om haar dan toch even te longeren, maar ik kon het niet echt over mijn hart verkrijgen :(:) .

Kimara_00

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 16:40

Wauw wat ziet het er daar mooi uit! :~ <3 Ik ga in de vakantie ook naar limburg :P lijkt me een leuke afwisseling! :j *\o/* mooi paardje <3 :+:

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 18:30

Gem. Wat een super plaatjes. Jullie hebben een mooie rit gemaakt.. En de spierpijn doet jullie er nog een paar dagen aan terug denken!!

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 21:01

Wauw Gem, wat prachtig!!
En wat doet Ster het toch allemaal maar weer braaf!

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 09:43

Wat leuk en stoer dat je dat gedaan hebt....Ster natuurlijk ook heel stoer _/-\o_