[AR] Mijn 2 kleine super hengsten tijdens de Eper4daagse

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sappos

Mijn 2 kleine super hengsten tijdens de Eper4daagse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-12 17:58

Ook ik heb meegedaan met de Eper4daagse, ik met mijn Nelson en Eline (shetties) met Blaze. We hadden vorig jaar 3 dagen Loenen gereden en vonden dat zo ontzettend leuk dat we hebben besloten ook Epe met te doen. Begin januari mijn wekker héél vroeg gezet voor het inschrijven en een paar weken later hoorden we dat we ingeloot waren *\o/* *\o/* Super leuk dus. Dan bijna 3 weken terug was het eindelijk zover

Dag 1, heel rustig ´s middags richting Epe gegaan, we waren natuurlijk niet de enige die meededen en hadden geen zin om in de drukte te rijden. Totale rit was 23,5 km. Pittig maar zeker te doen. Zaten 2 zware heuvels in maar in galop ging het prima. Op de helft lekker even wat gedronken bij de pleisterplaats. Paardjes ook wat te drinken gegeven en daarna weer verder gegaan. We hadden vlot gereden maar niet geracet maar waren na een kleine 2 uur alweer op de start finish plek :) Paardjes hebben lekker hun eigen tempo mogen lopen en konden het goed aan. Kregen onderweg allemaal super leuke reacties maar niet elk paard was zo weg van onze kleintjes :D

Onderweg

Afbeelding

Blaze aan de cola

Afbeelding

Nog een foto door een fotograaf

http://i14.photobucket.com/albums/a344/ ... 82d8bf.jpg

Na de rit super fris

http://i14.photobucket.com/albums/a344/ ... 82bb00.jpg

Nog even shoppen met Blaasie

Dag 2 was nog ietsje langer, 28 km. Fijne rit met veel straat maar ook veel kleine bermpjes waar we goed in konden. Omgeving daar is echt super! We reden weer normaal door maar waren na 50 minuutjes al op de pauze plek. We wisten dat de heren goed getraind waren maar dat ze het zó goed volhielden hadden we niet verwacht. Nouja als de eerste 2 dagen zo goed gingen wilden we alle 4 de dagen wel gaan rijden. Weer na een uurtje of 2 weer bij de finish

Afbeelding

http://i14.photobucket.com/albums/a344/ ... /w3094.jpg

http://i14.photobucket.com/albums/a344/ ... /w3095.jpg

Dag 3 staat bekend als een zware dag met veel heide, gelukkig had het de weken ervoor genoeg geregend zodat de ondergrond niet erg zwaar was. De rit was wederom super te doen. Was nog een heel leuk pad met kuilen waarbij stond dat de aanspanningen moesten stappen omdat het te hobbelig was. Wij waren rustig aan het draven en ik vond dat het juiste moment om even iets te drinken te pakken. Nou dat heb ik geweten, de pony's gingen harder en harder en omdat wij het niet meer hielden van het lachen hadden we ook niet de kracht om ze terug te nemen :') Na de pauzeplek weer lekker de hei op waar JosFoto stond die super gave foto's heeft gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier nog blij

Blije Blaasie

Iets daarna wees ik Eline op haar startnummer wat half losgegaan was, zij zou het wel eventjes goed hangen en op dat moment loopt Blaze richting mij sulky en rijdt mijn band vol haar ventiel eraf. poedersuiker band leeg, geen reserve binnenband bij ons. Nog een kleine 10 km te gaan...Wat nu? Pony's nog lang niet moe dus de hulptroepen gebeld en een beetje zitten brainstormen over wat we zouden doen en wat de alternatieven waren om tóch door te rijden. Pony's zijn ook bekend met tandem en tweespan. Toch maar in tandem binden dan en met zn tweeen op de sulky? Nee daarvoor hadden we geen leidsels. Hmm dan maar in tweespan binden en de rit uitrijden. Nou je had die mensen van de organisatie moeten zien toen we ze het idee voorlegden. Die meiden met hun rare ideeen, we wachten we tot ze weg zijn voordat we weer vertrekken. Ach het verdient geen schoonheidsprijs maar was toch de manier om door te rijden :) Met zn tweetjes op de sulky is alles behalve comfortabel maar de rit hebben we gewoon uitgereden!

Afbeelding

Hier minder blij

Afbeelding

De oplossing

Dag 4 was de kortste route 19 km zonder intocht. Besloten om niet te laat te starten zodat we heen en weer konden om pony's te wisselen voor de intocht die we met klavertje 3 gereden hebben :) Het was vies vies weer, waar we de hele week verwend waren met fris maar droog weer was het nu smerig modderig en heel erg nat. We zijn gestart samen met Lieselotte en Buck maar zijn na een paar km van haar weggereden omdat Buck om was gegaan en ze even rustig aan deed. Na anderhalf uur als eerste over de finish, uitgespannen en naar huis geracet. We hadden ongeveer een half uur om alles uit te laden en weer in te laden (ben zelf nog even naar huis gegaan om droge kleren aan te trekken O:) ) Tijdens de intocht super leuke reacties gekregen over de ongewone aanspanning

Afbeelding

Nels voor de start met Buck van LS_fotos

Afbeelding

Tijdens de intocht met het klavertje 3 van Eline, toen mijn pony's alweer lang en breed hun buiken stonden te vullen :)

We hebben ontzettend genoten van die 4 dagen en gaan zeker proberen om er volgend jaar weer bij te zijn! Rit viel me gelukkig alles mee, het scheelt wel dat hij rijden met een wagen die slechts 25 kg weegt en de pony's niet veel hoeven te trekken. Heb ook enkelspannen gezien met 6 personen achterop, daar zou ik niet voor kiezen.
Hoop dat jullie de foto's leuk vonden
Laatst bijgewerkt door Gem op 11-07-12 23:10, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: 15 foto's en / of filmpjes zichtbaar, rest in link

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 18:39

GEweldig. Wat ziet dat er top uit. Toppers _/-\o_ _/-\o_

Ymor

Re: Mijn 2 kleine super hengsten tijdens de Eper4daagse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 19:01

Leuk overzicht! Ik wil ook!!

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 19:12

Super leuk!
Ik heb jullie af en toe gezien onderweg.

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 09:59

ziet er gaaf uit zeg! en leuke hengstjes :))

jmvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 19:56

leuke paardjes, ook een leuke sulky!

Josfoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 22:55

Blij dat jullie heelhuids de 4daagse hebben uitgereden. Op de rechte stukken ging het flink hard. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 23:38

cola :oo wat gaaf verder !

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 00:18

Gaaf Sabine!
Mooie foto's en top dat jullie m goed hebben uitgereden!

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-12 00:50

takkie_muis schreef:
cola :oo wat gaaf verder !

Bier, Cola, Ice Tea, koffie, thee, Fanta, Red Bull, appelsap en alle andere vruchtendrankjes, limonade. Eigenlijk nog niet iets gehad wat hij niet wilde :=

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 15:48

Wauw Sap wat ziet dat er superleuk uit zeg! Stoere kerels zijn het ook! dat is nog eens een leuke manier om een paar dagen met je beesten op stap te zijn...

nu willen Flicka en Zned het ook, haha!

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 21:54

Ziet er leuk uit!! Mag ik vragen waar je die zwarte onderleggers vandaan hebt? :)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 22:00

ik heb jullie wel zien gaan... geweldig gaaf.. en super dat jullie pony's het zo goed hebben volgehouden. t is altijd prachtig in epe!!

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 22:00

Wow! Dat ziet er echt geweldig uit! Wat een stoere powns!!!!!

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-12 22:14

Ingrid_92 Divoza, 11 euro. zijn suuuuper fijn. mooi breed en dik

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 23:18

Wat een heerlijke dieren zijn het toch, wees maar heel zuinig op ze, ze zijn goud waard !

Jolindaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 21:56

Super leuk om jullie enthousiasme, lol en lef te zien! Gaaf! :-)

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 22:10

NEls en Bleees zijn echte toppers! +:)+