Naam: Aleida's Shakira
Ras: New forest pony
Leeftijd: bijna 4 jaar
Ze is nu bijna een jaar onder het zadel en begin dit jaar begonnen met beleren in het tuig. Eerst een paar keer gelongeerd zonder hoofdstel op. Daarna hoofdstel op en er achter lopen. Daarna in de binnen bak herrie gemaakt terwijl ik er achter liep. En terwijl we halt hielden en stil stonden. Dit doet ze allemaal super goed. Vandaar de keuzen om nu een rondje buiten te doen. Bewust op een zondag om niet gelijk heel veel verkeer tegen te komen (al is ze alleen bang voor trekkers en motors en dit gaat steeds beter)
Ze pakt alles goed op en elke keer kan ik verder gaan waar we de vorige keer gebleven waren (dit geld ook onder het zadel)
Ze is de pony van mijn zusje zij rijd onder het zadel (ik heel af en toe ook) en ik ben bezig met het beleren voor in het tuig. We gaan nog een paar keer met haar naar buiten en dan eens een keer hangen in de strengen en dan na een paar keer (afhankelijk natuurlijk hoe ze hier op reageert slepen en uiteindelijk voor de wagen.
Bij die laatste 3 stappen vragen we er iemand met heel veel ervaring met beleren van paarden en pony's voor de wagen er bij.
We hadden moeders mee genomen op wandeling, zij is herstellende van een pees blessuren en moet aan de hand gestapt en gedraafd worden.
We hebben alleen stapt omdat dit de eerste keer was voor Shakira.
Als je een opmerking hebt hou het alsjeblieft vriendelijk. Tips zijn altijd welkom.
Bochten links om wil ze nog niet zo goed, valt ze over haar rechter schouder weg, als iemand hier een tip voor heeft is het welkom (doet ze ook onder het zadel)
Hier de foto's dan eindelijk.
Eerste stukje buiten.

Hier begon de ontspanning te komen.

Zig zaggen

Volte rijden op een stukje gras.

Mooi halt houden