Tja zoals gister het topic waar Lola erg aan het borsttuig van Buck hing ging het vandaag een stuk beter! Alleen had ik 2 dansende ponys voor de slee, steenkoude handen en een boel leidsels waar ik ruzie mee had. Tsja het is wat!
Kijk en geniet!
Laatst bijgewerkt door Buckje op 05-02-12 00:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Leuk om te doen en tip voor je koude handen; handschoenen
Bliksem
Geplaatst: 05-02-12 00:31
Lola ziet er inderdaad drammerig en meer gespannen uit dan in je vorige topic, wel hangt bucks borsttuig een stuk netter, nu nog zoeken naar de gulden middenweg. Ik vind het goed van je dat je Lola zo veelzijdig beleerd, ze doet een hoop ervaringen op bij je. Het blijft een super plaatje om te zien die twee kleintjes in de sneeuw.
IngridM, kan eigenlijk geen handschoenen aan met mennen ivm mijn ringen die ik meot dragen voor mijn reuma anders schiet de boel uit de kom. En met ringen + handschoenen heb ik weinig gevoel...
Manda
Geplaatst: 05-02-12 00:53
Weer een tandemtopic
Nu trekt Buckje inderdaad zoals het hoort en Lola moet nog leren wat voorpaard zijn inhoud, ze wil graag meetrekken
Ziet er weer heel stoer maar toch ook schattig! Ze heeft steeds haar mond beetje open, mijn pony doet dit als hij gestresst is / aan het drammen is als hij bijvoorbeeld achter een andere aan moeten lopen die een net iets hoger tempo heeft. Merk je dat bij lola ook of niet?
Ik vind het zo een stuk beter lopen als tandem. Lola is inderdaad wel gestresst in de aanleuning maar dat zie je bij foto's van haar in enkel/tweespan ook, dus denk dat je dan niet kan verwachten dat ze in het tandem relax is. Ik vind dat buckje nu veel meer de ruimte krijg om lekker te lopen en het geheel als tandem ziet er ook lekkerder uit. Doordat Lola niet aan het borsttuig van Buck trekt blijft waarschijnlijk ook je slee stabieler en kan je beter sturen.
Lola komt vandaag voor wat weekjes weer even naar huis zodat beide paardjes wat vakantie kunnen hebben voordat de training voor de Epe vierdaagse gaat beginnen . Omdat ik een paar weken niet mag rijden na mijn operatie zal ik straks ook alleen wat grondwerk met haar gaan doen zolang ze hier staat, longeren en lange lijnen en dan zal ze wel langszaam wat betere aanleuning gaan krijgen verwacht ik en pakt ze de training in april bij Lieselotte ook weer makkelijk op . Ze heeft ook net een nieuw bit, heb een myler uit Amerika speciaal voor kleine paardjes voor haar aangeschaft, dus daar zal ze ook nog wat aan moeten wennen en hopelijk vind ze het wat want het was duur zat