[AR] Pride met de nieuwe sulky!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ProudOfPride

Pride met de nieuwe sulky!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 23:23

Eindelijk hebben Pride en ik het mennen weer op kunnen pakken!

Pride is een NMPRS ruintje van ruim 6 jaar, is 78 cm hoog.

In april vorig jaar (2011) is Pride beleerd en heeft ong 9x voor de sulky gestaan. Helaas was die sulky niet echt ideaal voor mijn kleine mannetje en begon de zoektocht naar eentje die wel geschikt was. Na veel goede verhalen hier ben ik toch gezwicht voor een HCA-sulky en daar heb ik echt geen moment spijt van gehad!! De fot's zijn van vorige week maandag, dat was zijn 3de keer voor onze nieuwe sulky....

Helaas ben ik alleen niet tevreden over zijn tuig... Ik heb al 2 maten tuig (pfiff) in elkaar gepast om tot dit te komen. Mijn linker ligtoog floept elke keer onder de buitensingel door naar voren :? . Helaas blijft ook het schoftje naar voren schuiven ondanks een staartriem die netjes op maat is. Ook is de broek te klein (ondanks dat ik die al dus een maat groter heb :P ). Daar wordt dus al aan gewerkt ;)

Ik ben zelf ook nog een 'beginnende' menner dus wees niet te streng aub :P Ik sta wel open voor tips/advies maar afkraken doe je maar ergens anders...

Ik rijd Pride nog niet dressuurmatig, wil eerst lekker km maken en Pride wat ervaring op laten doen. Van het voorjaar kunnen we wel weer gaan lessen...

Hier komen ze dan:

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 23:27

Wat een lekkertje! En wat een gaaf kleurtje van je sulky +:)+

Is de omloop van je broek te krap? Dan zou je er even een stukje tussen kunnen laten zetten.
Maar denk ook dat het zou kunnen helpen gewoon de broek een gaatje/lusje verder achterop de rugriem te doen?

Tuig goed afstellen blijft altijd hele klus. En vaak als je dan denkt dat het goed zit is je pony of weer dik, dun of uit de vacht of juist er weer in :7

ProudOfPride

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 23:34

Dank je, vind het zelf ook een erg leuk kleurtje (in het echt is ie net een tikkie donkerder).

Ja de omloop is idd te klein, maar er zit maar 1 lusje dus ik kan hem niet meer naar achter doen.. Ik ga proberen of ik iets kan verzinnen dat het wel kan, of anders gewoon een nog grotere kopen :P

Waarom zijn bij mij foto 4 en 6 groter dan de rest :?

MelanieB

Re: Pride met de nieuwe sulky!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 23:40

Leuk hoor!

Zie dat je bij de lichtogen je doorlopende riem zegmaar (kom ff niet op de naam) waar dus je lichtoog aan vast zit niet door de lus hebt (zie foto 4 bij je lichtoog, daarom schiet je lichtoog ook naar voren).
Wat je ook kan doen is er veiligheidslichtogen aan zetten, heb je dat niet meer :j

ProudOfPride

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 23:54

oepsie, je hebt helemaal gelijk.... Beetje dom dat ik dat nog niet gezien had. Thanx!

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 00:57

Wat een ukkie! Leuk hoor!

Goed dat je het mennen serieus neemt, en het ziet er veelbelovend uit :D Succes met mennen!

ProudOfPride

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 20:23

Dank je wel! Tis ook echt mijn superventje en hij geniet zo erg van het mennen....

Lisanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 19:20

ProudOfPride

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 20:17

Thanx!

Dat had ik ook al geprobeerd (want de broek zal er wel beter door zitten denk ik), maar het riempje was er niet lang genoeg voor... Misschien ff kijken of ik langere riempjes kan regelen. Maar bedankt voor de tip!

Ik vind jouw bruine tuig echt heel mooi! :9

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 20:22

gaaf!! vind het zo leuk dat die echte kleine dingetjes niet alleen gebruikt worden omgras te maaien he.
Zal mijn Jack vast niet zo'n goed idee vinden hahaha

ProudOfPride

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 21:41

Nee Pride houd wel van grasjes eten (zijn grootste hobby hihi) maar als hij een paar daagjes weinig heeft gedaan is hij echt niet te genieten en weer super blij als hij weer aan het werk mag. Tis echt een super ventje <3 En zijn maatje heeft ook al zo'n fijn karakter, die gaat waarschijnlijk deze zomer beleerd worden. Who knows, misschien wel tweespan volgend jaar :D

KadySurkana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 23:23

hahah lekker bolletje wol ;) *D