Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
JoyCiej007 schreef:Ze gaat idd aardig hard in galopOp zo'n moment zou ik m'n handen wat meer sluiten + stem gebruiken om haar net wat verzamelder en zachter te laten gaan, maar evt. ondersteunen met zweep + stem om te voorkomen dat ze terug valt. Verder ziet het er aardig netjes uit.
Ik zou wel even de losse uiteinden van de strengen vastzetten aan het borsttuig met aan beide kanten een touwtje oid, (of ze onder het klittenband van een onderlegger steken) dit staat erg slordig en is bovendien ook hinderlijk voor het paard, ze zwiepen nl. alle kanten op
Citaat:Dus waarom zou je juist verzuimen om te galopperen tijdens je dressuurwerk?
VanHuisUit schreef:Snap ik wel hoor, zo voelt het ook niet![]()
ben blij dat jij dat ook niet zo ziet
![]()
Is manege Nieboer trouwens van Geziena Nieboer? Met haar heb ik vroeger nog ponygereden, dat wil zeggen zij zat bij de Goorechtruiters geloof ik met haar pony's en ik bij de Blauwe Ruiters. Heb lang in Groningen gewoond (en dus paard/pony gereden).
Cootjuh schreef:heel geef filmpje! maar glijd zo een karretje in de bak nou niet door in de bocht? we willen het hier ook graag es proberen maar we zijn er erg bang voor dat het fout gaat!
Maisie schreef:Ik vind ook dat hij niet heel hard gaat. Ja op de lange zijde miss maar later op de volte niet echt zo hoor.
Ziet er netjes uit mag nog meer gesloten maar dat is echt wel moeilijk in galop. Met zo'n groot paard in een
kleine bak ziet het er al snel hard uit.
Wij galopperen ook elke les. Word standaard meegenomen om de paarden los te maken. galopperen
linksom en rechtsom op de volte en dan ook zonder groom. Gaat dan vooral om de stelling en buiging
en de controle over de gallop en het goed aanspringen.
Oefenen voor marathons vind ik toch weer anders dat is korte bochten en snel vertrekken dan heb ik wel
liever een groom achterop.
Ipsilonka schreef:Voor een manegepaard vind ik dat je het heel goed doet. Lijkt me lastig om zo te zitten zonder bokkussen (en jij ook zo te zien). Alleen 1 tip, als je wilt dat ze langzamer gaat, gebruik dan een ander commando als hoooo. Hooo is stilstaan en dat wil je niet. Ik gebruik zelf altijd het woord kaaallllmmmm. En galoptraining is niks mis mee, ik doe het ook met mijn 5-jarige!