[AR] Filmpje Spectaculaire show met mennen en bijthonden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Elise_K

Filmpje Spectaculaire show met mennen en bijthonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-11 17:54

Ik kwam nog een filmpje tegen van een paar jaar geleden van een show die ik met mijn vader, moeder en wat vrienden heb gemaakt.

Wij werden elk jaar gevraagd om een show te geven met de open dag van de manege, en deze show was wel ons toppunt. (tevens het laatste jaar dat we het hebben gedaan.)

Helaas is het geluid van onze verteller een beetje weggevallen, dus hier een korte samenvatting.

Het gaat over een goudzoeker (that's me! :) ) die met zijn ezeltje al jaren rond zwerft, maar eindelijk goud heeft gevonden. Maar dan komen er boeven die het goud komen stelen! Gelukkig is er de sherriff die probeert de boeven te pakken. Als dit niet lukt kunnen ze gelukkig hulp in schakelen van bevriende honden-sheriffs, die de boef wél kunnen pakken!

Helaas is de boef weer ontsnapt, en probeert hij (als de sheriffs slapen) de honden af te leiden met stukjes worst. Gelukkig reageren de honden hier niet op, en pakken ze de boef!

Wij vonden het heel leuk om te doen! Ik hoop dat jullie het ook leuk vinden om naar te kijken?

In deze film hebben meegespeeld:

Mijn vader (als menner met de haflinger)
Fred (als pakwerker achterop de haflinger kar)
Roderick (als sherrif met de Fjord)
Mijn moeder (met de hond)
Rien (met de andere hond, dochter van onze hond toevallig ;) )
en ik (met het "ezeltje" :') arm ding. )

Ps. Modjes, het was heel moeilijk om dit in te delen. Het is niet écht een evenement ITP, want we zijn het zelf, voornamelijk, er zit een klein beetje vrijheidsdressuur in, en er zitten honden in (beestenboel ITP??) Ik vond het erg lastig indelen, maar Aangespannen leek me wel het beste?

Wal_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 18:14

Ziet er leuk uit!

maar het borstuig van de haflinger hangt wel veel te laag.

Elise_K

Re: Filmpje Spectaculaire show met mennen en bijthonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-11 18:21

Klopt, is ook al vrij snel na die show aangepast ;) Er word trouwens niet meer gemend met de haf. Die is nu sportpony aan het zijn bij mijn oude bijrijdster :)

Florinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 21:25

Wat een geweldig filmpje. Heb er van genoten.Leuk idee voor een show. Leuk toegevoegd die honden. Borsttuig was mij ook opgevallen, maar is al iets over gezegd.

Diana29

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 22:28

wat een super leuk filmpje! vooral het gedeelte met de honden *\o/* Heb vroeger zelf pakwerk gedaan met een boef en de Russen! super leuk, vooral als ze samen aan "de man" hangen :D

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 22:36

Wat een superleuk filmpje!

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-11 22:37

Diana29 schreef:
wat een super leuk filmpje! vooral het gedeelte met de honden *\o/* Heb vroeger zelf pakwerk gedaan met een boef en de Russen! super leuk, vooral als ze samen aan "de man" hangen :D

Dank voor je compliment! Het schijnt vrij uniek te zijn om 2 honden aan één man te hebben hangen. De reden waarom het nu wel kon, was dat de ene hond IPO was opgeleid (arm-bijter) en de ander KNPV is opgeleid (en dus een been-bijter is)

oetenhok

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 20:31

Ontzettend leuk en erg orgineel heb deze combinatie (hond/paard) nog nooit gezien.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 20:35

Hahaha wat een super leuk filmpje! Het wilde westen :D heel grappig bedacht! Weer eens wat anders dan wat je hier normaal tegenkomt bij AR-itp :D
Stoorde me wel aan het borsttuig van de halflinger, maar las dat dat al is opgelost.

PippaLuca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 22:03

Haha, wat een super leuk fimpje!

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 01:50

Dank voor de leuke reacties! :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 02:07

lieziej schreef:
Dank voor je compliment! Het schijnt vrij uniek te zijn om 2 honden aan één man te hebben hangen. De reden waarom het nu wel kon, was dat de ene hond IPO was opgeleid (arm-bijter) en de ander KNPV is opgeleid (en dus een been-bijter is)

En ze storen zich niet aan elkaar? Dan zouden ze dat toch ook niet doen als ze beide een arm willen lijkt me, aangezien er 2 armen zijn? :P
Waarom worden ze opgeleid als specifiek armbijtend of beenbijtend?

Wel een erg leuk filmpje, lijkt me ook een goede training voor de honden in zo'n omgeving en met de paarden erbij.

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 13:00

anneliesdj schreef:
lieziej schreef:

En ze storen zich niet aan elkaar? Dan zouden ze dat toch ook niet doen als ze beide een arm willen lijkt me, aangezien er 2 armen zijn? :P
Waarom worden ze opgeleid als specifiek armbijtend of beenbijtend?

Wel een erg leuk filmpje, lijkt me ook een goede training voor de honden in zo'n omgeving en met de paarden erbij.

Ik heb het even aan m'n moeder gevraagd, en ze bijten altijd in de linker mouw. (dan heeft de pakwerker rechts een soort stok om mee te slaan). Ze kunnen niet dus ineens rechts bijten. Ze storen zich niet aan elkaar, het is echt een een-op-een momentje met de pakwerker.
Honden worden via verschillende opleidingsmethoden geleerd om specifiek in de mouw te bijten, of dat het niet uitmaakt waar, en deze mogen dus ook in de schouder, rug of been bijten!

Diana29

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 15:58

Honden opgeleid in IPO (Internationale prüfungs orden) mogen alleen bijten op de mouw, die zit altijd links, omdat zoals Lieziej al schreef en rechts meestal een stok vastgehouden wordt.
KNPV honden mogen overal bijten, zolang ze maar vasthouden. Elke hond heeft een "voorkeurs" plaats met bijten. Als je dan zoals deze hond een beenbijter bent is dat goed te "regelen" met een armbijter, elke hond is meestal zo gefixeerd op zijn plek om te bijten dat de beet van een andere hond hem niet stoort. Als je soms ziet hoe hard ze aangepakt worden bij KNPV en toch niet lossen is dat wel te begrijpen! Ik heb jaren met mijn boef en Rus IPO getraint, Vind het echt super!! _/-\o_

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 16:07

Maar waarom mogen ze bij IPO alleen bijten op de mouw?

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 16:59

anneliesdj schreef:
Maar waarom mogen ze bij IPO alleen bijten op de mouw?

Regels. Net als dat je bij western zeg maar met één hand mag rijden.

Toch Diana?
Dank voor je uitleg trouwens. Ik hoor het ook maar via via ;)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 17:12

+:)+ Leuk hoor! Geweldig leuk gedaan!!

Dromen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 18:51

Fantastisch zo'n filmpje!
Echt grappig

Diana29

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 23:14

klopt, bij IPO is de regel dat ze alleen maar mogen bijten op de mouw, na het bijten mag de hond de mouw ook meenemen en er lekker in zijn bek mee rondlopen, en trots dat ze dan zijn! :D