[AR] Mistery voor het eerst bij AR-ITP

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Indra_S

Mistery voor het eerst bij AR-ITP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-11 18:11

Haaai bokkers :wave:

Om eerlijk te zijn vindt ik het best wel spannend om een mentopic te plaatsen van twee best wel onervaren meisjes op het men gebied tussen al deze naja ervaren mensen :P

Sinds een half jaar zijn wij echt bezig met mennen, via kennis tuigje gekocht en zo wezen droog mennen, voor de sleep etc. Een paar weken terug is er iemand met ervaring 2 keer langs geweest om ze echt voor de kar te zetten en dat ging echt uitstekend, mistery stapte er zo mee weg en nu zijn we zo ver dat we gewoon lekker een stukje kunnen mennen op het erf! We gingen dit keer mennen op het erf omdat het weiland al bezet was en we nog niet de weg op gaan...

Tips of commentaar is altijd welkom, graag zelfs maar wees wel een beetje lief voor ons :)

En nog even over de foto's, het zijn er niet echt veel maar hopelijk kunnen jullie toch een beetje een beeld krijgen van waar we mee bezig zijn, we rijden trouwens puur voor de lol :)) op de foto zie je voornamelijk demi met de roze jas die ook het meeste met Mistery doet

We beginnen met een foto van hoe de kar eruit zag toen we 'm aan het pimpen waren :')
Afbeelding

Haar prachtige kontje
Afbeelding

Demi & Mistery :+:
Afbeelding

zij aanzocht, beetje vaag maar toch!
Afbeelding

van achter onze mooie kar!
Afbeelding

Met ze drietjes (ik zit achterop omdat ik snel moest zijn voor zelfontspanner := )
Afbeelding

& als laatst een drafje
Afbeelding

Bedankt voor het kijken :evaw:

Regenpier

Re: Mistery voor het eerst bij AR-ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 18:12

Wat heb jij die kar gaaf gepimpt zeg!!! :oo

xCharming

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 18:14

gafe kar zeg!!! zo een wil ik ook wel!!!

Carrera97

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 18:14

Wat een gave kar ! :oo

Indra_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-11 18:15

hahah dankjullie, is wel echt een mega klus maar dan heb je ook wel wat!

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 18:27

Wauw ziet er super uit! <3
jaloers op jullie kar, echt gaaf

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 18:38

Ziet er leuk uit!
Wat een stoere kar! :=

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 19:19

Hihi ben ik een spelbreker als ik zeg dat ik die wagen (of nouja, de kleuren) echt spuuglelijk vind? :o
Al moet ik wel zeggen dat jullie dat héeeel knap hebben gedaan hoor, petje af!! Het is igg érrug origineel, hier vind je echt geen 2e van!

Vind het er overigens toch allemaal erg netjes uitzien, poown doet het zo te zien ook erg goed/netjes. +:)+

Lekker verder oefenen en dan straks onder goede begeleiding misschien eens een rondje buiten. Misschien nog wat menlesjes nemen (of cursus koetsiersbewijs?) daar leer je nl. ook weer een hele hoop van!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 19:26

Ik moet zeggen dat ik echt vrolijk wordt van jullie kar! Zoals joyce zegt daar vind je geen 2de van.

Tip: Het lijkt of de broek wat strak zit, maar dit kan ook lijken om de wintervacht.
Ook zie ik op foto 4 heel veel tuig niet in de passantjes, niet om jullie af te kraken (absoluut niet) maar doe ze voor alle veiligheid in de passantjes, dan is de kans op losschieten ook kleiner.

Heel veel menplezier!

ssvanvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 19:37

waaaauw echt supervette kar en wat zien jullie dr leuk uit zo met zn drietjes<3

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 20:01

Ziet er super uit indra,
super flitsende car meid
<3

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 20:06

supergaaf karretje!
Toch zal ik het mijn pony niet aandoen hoor! :') die ziet me aankomen!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 20:50

JoyCiej007 schreef:
Hihi ben ik een spelbreker als ik zeg dat ik die wagen (of nouja, de kleuren) echt spuuglelijk vind? :o
Al moet ik wel zeggen dat jullie dat héeeel knap hebben gedaan hoor, petje af!! Het is igg érrug origineel, hier vind je echt geen 2e van!

Vind het er overigens toch allemaal erg netjes uitzien, poown doet het zo te zien ook erg goed/netjes. +:)+

Lekker verder oefenen en dan straks onder goede begeleiding misschien eens een rondje buiten. Misschien nog wat menlesjes nemen (of cursus koetsiersbewijs?) daar leer je nl. ook weer een hele hoop van!

Nee hoor...het is oook niet mijn smaak :P . Krijg zowieso al kriebels als ik dit soort wagentjes zie. Krijg altijd het gevoel dat ze bij de eerste de beste verkeers heuvel in 2en breken :') .
Maar goed die meiden vinden het leuk en daar gaat het om ...dat je er lol van hebt.

Pony doet het braaf, denk alleen dat de broek een klein stukje mag zakken. En mijn andere tip: haal de streng dan ook even door dat broek riempje (heeft dat ding nog een naam?????) dan hangt hij niet helemaal laag als de pony stil staat.

Verder: Vooral doorgaan *\o/*

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 21:16

Cowgirl schreef:
Krijg zowieso al kriebels als ik dit soort wagentjes zie. Krijg altijd het gevoel dat ze bij de eerste de beste verkeers heuvel in 2en breken :') .
En mijn andere tip: haal de streng dan ook even door dat broek riempje (heeft dat ding nog een naam?????) dan hangt hij niet helemaal laag als de pony stil staat.

Dat idee heb ik ook altijd een beetje, zou me er zelf niet veilig op voelen.
Maar moet zeggen dat deze er nog een heel stuk veiliger en degelijker uit ziet dan wat je soms wel niet voor misbaksels voorbij ziet komen....... van die zelf-in-elkaar-gedraaide-hopen-schroothout......

Broekriempje heeft volgens mij geen andere naam :n Vraag me wel af of het in dit geval handig is om strengen door broeksriempjes te halen, dus om broeksriempjes als strengophouders te gebruiken. Waarschijnlijk gaat de lijn v/d strengen dan onderbroken worden, en dat is juist niet de bedoeling.
Misschien wordt dat beter als de broek ietsje lager wordt gehangen (wat zowiezo een goed idee is) en het lamoen een tikkeltje lager, maar de strengophouders mogen de lijn v/d strengen niet onderbreken.

Anders kan TS beter echte losse strengophouders gebruiken bijv.
Laatst bijgewerkt door JoyCiej007 op 02-12-11 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 21:26

Super!
Hier word ik écht blij van,bij die eerste zin dacht ik echt ojee,wat gaan we nu weer krijgen....
Maar dat valt me 100% mee
Goede kar,pony netjes en goed opgetuigd (Alleen de broek mag iets lager),veilig,zweep in de hand. Echt top!
Van mijn instructeur moet ik de hand waar ik mijn zweep in heb iets naar achteren kantelen,dan zit je niet zo met die zweep rond de achterhand te roeren. :)

Indra_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-11 21:32

Dankjullie wel voor de leuke reactie's :)

Haha snap wel dat niet iedereen ervan houdt, maar als je ook maar één keer in onze kast kijkt snap je wel dat we van kleuren houden :=

We zullen de volgende kee rbroek wel gaatje lager doen, kijken of dat goed gaat! We gaan idd vooral lekker verder met oefenen en in d evakantie miss rondje naar buiten,

heb nog één vraagje. Heb wel eens gehoord dat de menzweep tot de schouder van het paard moet komen mar die van ons is vrij kort, maakt dat veel uit?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 21:37

Ik had idd al het idee dat jullie zweep een stuk te kort was; volgens mij kom je niet verder dan de kont, of wel?

Het maakt idd een hoop uit, aangezien die zweep bedoeld is als verlenging van je armen, en als vervanging van de benen die een ruiter ohz. normaal dus heeft. Dus om te begrenzen en te sturen. Nu kan je alleen een tik op de kont geven, en dat gaat je niets helpen..........
Goede lengte zweep is idd wanneer de top v/d zweep op schouder/schoft kan komen zonder ál te ver je armen uit te steken.

Indra_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-11 21:40

Oke want dat had zeg maar die man al verteld die ons kwam helpen dat als bijviirbeeld je pony opzij springt ofzo je niks an met een tekorte zweep! Zullen dan wel even voor een langere zweep gaan kijken :)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 21:46

5wijven schreef:
Oke want dat had zeg maar die man al verteld die ons kwam helpen dat als bijviirbeeld je pony opzij springt ofzo je niks an met een tekorte zweep! Zullen dan wel even voor een langere zweep gaan kijken :)

Juist ;) Daarmee 'stuur/tik' je ze dan terug.

Al moet zo'n pony dat wel eerst leren, alvorens voor de wagen te zetten. Dus weet niet of je haar al hebt leren wijken voor druk en wijken voor de zweep, anders zou ik dat eerst eens even doen.

Zonder menzweep mennen is overigens dus ook echt gevaarlijk. Klinkt heel vreemd maar zo is het dus wel. Vandaar dat iedereen zo blij is te zien dat jullie, ookal zijn jullie onervaren, wél netjes een menzweep hebben en hem ook netjes steeds in de hand hebben.

Als je namelijk naar links stuurt omdat je pony naar rechts springt (omdat hij bijv. schrikt) dan is de kans héeel groot dat je daar niets mee bereikt en dat hij zich gewoon over z'n rechterschouder laat vallen. Wat je dan doet is én sturen naar links én aan rechterzijde aantikken dus begrenzen, zodat hij naar links gaat.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 23:59

Citaat:
Heb wel eens gehoord dat de menzweep tot de schouder van het paard moet komen mar die van ons is vrij kort, maakt dat veel uit?

Volgens mij is het het schoftje, maar hoe dan ook, dan zou je zweep nog te kort zijn. Wees gerust, mijn zwepen zijn ook allemaal te kort :o :oo ik kan niet rijden met van die enorme lange zwepen hoor, krijg kramp in mijn arm en kan het niet goed vasthouden :x ben gewoon te onhandig haha.
Maar beetje langer zweepje zou wel kunnen :+ kijk of je beter kunt leren werken met 'de slag'. Dus dat je precies met dat leertje voor de zweep zeg maar, daar een tikje kunt geven waar je wilt. Dan hoef je dus niet zo'n ontiegelijk lange zweep te hebben. En je pony leren dat even aanraken genoeg is om te wijken, helpt ook veel :+

Je hebt een hele leuke pony voor de wagen staan en ach, want anderen van de wagen vinden, who cares, zo te zien ziet het er voor wat je ermee doet veilig genoeg uit toch? Zou er niet meer door de bossen gaan crossen maar voor nu leuk hoor, lekker doorgaan!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 06:36

Creatief gepimpte wagen. :j Ik zit me te bedenken hoe het eruit zal zien, als je de verplichte oranje driehoek achterop deze wagen heb. :D Als je de openbare weg opgaat, is een oranje driehoek achterop de koets helaas verplicht.
Ik denk niet dat het lukt om de broek lager te doen, omdat je broekriemen tekort zijn; daarom zit het nu al te strak.

Veel veilige en plezierige menkilometers!

Indra_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-11 13:18

Ik heb een tijdje terug ook een menlesje gevolgd en zei had me ook uitgelegt dat het in het begin nog wel ff wennen is met de zweep maar na een tijdje wen je eraan en wordt je er steeds handiger mee en we mennen natuurlijk nog niet zo heel lang!

Het bos wordt 'm idd niet helemaal :') maar een rondje over de weg lijkt ons erg leuk we hebben nu wel al van die mini reflectoren langs de zeikant en kunnen dnek aan de achterkant zo'n driehoek bevestigen :)

De broek kan aan beide kanten nog een gaatje lager maar vandaag was het te regenachtig dus dinsdag zullen we dat even uitproberen!

nienke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 16:55

Super meiden!
Kunnen jullie echt heel trots op zijn :+:

Jainy98

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 16:18

Wat een ongelofelijk leuk plaatje! :D

0kayleigh0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 21:19