[AR] Snertrit met tandem!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lacuna

Snertrit met tandem!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-11 09:39

Elk jaar sluiten wij ons rittenseizoen van de menvereniging af met de traditionele Snertrit. En ook dit jaar hebben we die meegereden natuurlijk. Vanaf het moment dat ik Storm voor de wagen zette was het mijn bedoeling om deze rit met hem mee te kunnen rijden. In eerste instantie was tweespan de bedoeling, maar omdat we daar nog veel te veel problemen mee hebben ging dat niet werken. Daarom besloten mn twee jongens in tandem te laten lopen. En zo gezegd, zo gedaan.

Smorgens paarden op de trailer, sulky uit elkaar schroeven en in de achterbak van de auto, en in plaats van alles 1x meenemen, nu dus alles dubbel meegenomen; 2 tuigen, 2 dekens, 2 halstertouwen, 2 sets beschermers... etc etc.
Eenmaal aangekomen weer onder een hoop gelach mijn sulky in 3 delen uit de auto getrokken en hem daar rustig in elkaar gaan schroeven. Stormpje als achterpaard gezet, en Sunny zou hem wel door de rit heen leiden.

Afbeelding
We beginnen maar met 1 van de mooiste foto's, hier zijn we net vertrokken.

Afbeelding
En zo reden wij, als 2e in de stoet zodat ik direct kon aangeven als iets niet lekker ging, of als ik bang was dat Storm het niet zou redden dat ik de snelste route terug naar de uitspanplaats kon vragen.

Afbeelding
Storm is nog een beetje cameraschuw... :Y)

Afbeelding
Over het enge bruggetje had hij wel heel veel aan Sunny.

Afbeelding
Natuurlijk wordt er ook gestopt, hier tijdens de eerste pauze van ongeveer een half uur.
Ik heb Sun losgemaakt van het span, das iets gemakkelijker en relaxter stop houden, en zo kan 1 van ons ook nog even op jacht naar koffie, thee of oliebollen en de ander kan de twee paardjes vasthouden.

Afbeelding
Nu weten ze in elk geval de namen van mijn twee paardjes :')

Afbeelding
genoeg gestopt, klaar voor vertrek!
Arme mama, ik wilde dat ze zo lang mogelijk naast Sun bleef staan (want die staat niet heel braaf stil) en toen we vertrokken moest ze half op de kar springen... Maar ze deed het toch allemaal maar!

Afbeelding
En weer verder onderweg!

Afbeelding
Sun in protest, het tempo lag wel heel erg laag, het voorste paard zat flink in zn wintervacht en had het warm, dus die ging niet zo hard. Ik was dus een groot deel van de rit bezig met het tempo terug te krijgen en soms had Sun wel eens andere ideën...

Afbeelding
haha, als je ons vindt mag je het zeggen... Tipje, mijn pony's dragen een lichtblauw dekentje... en veel meer dan dat zie je er niet van ;)
Dit was de lunchstop, waar we een uur rust hebben gehouden.

Afbeelding
En na de laatste stop verder met de laatste kilometers tot de uitspanplaats.

Afbeelding
haha! mijn cameraschuwe paard komt toch even tevoorschijn!
En Sun vindt het niet grappig! }>

Afbeelding
Knappe jongens.... bijna thuis... Storm is moe

Bij het uitspannen kon je merken dat Storm wel moe was, maar hij keek nog steeds voldoende fris uit zn oogjes, heeft gegeten en gedronken, netjes geplast en gemest en had nog voldoende energie om naar de andere paardjes te hinniken ;)
Mn stoere kerels hebben de hele rit uitgelopen! :D

Groetjes, lacuna

Libra76

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 09:46

wow wat ziet dat er mooi uit en gezellig.

Waar zijn jullie geweest de omgeving ziet er ook mooi uit en lekker weer en brave paardjes wat wil je nog meer.

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 10:07

Wat een mooie rit!
En wat ziet het er super gezellig uit
Top hoor van je 2 mannen helemaal uitgereden

mirror666

Re: Snertrit met tandem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 10:22

''snertrit'' :)) dat kan je ook anders opvatten _O-
gelukkig hebben je mannen zich gedragen en er op dat vlak geen snertrit van gemaakt ;)

Stoere mama die meegaat!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 10:51

Gaaf hoor en een goede ervaring voor poownie...

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 10:54

Wat ziet dat er leuk uit zeg! En zo te zien ook heel wat koetsen!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 12:27

Erg leuk verslag, Lacuna :) ! Storm is weer een ervaring rijker, en je mag hem namens mij zeggen dat hij er best mag wezen hoor *-:) . Hoe smaakte de snert :9 :Y) ?

Rosiewozie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 18:34

ziet er gezellig uit hoor!! Knap vind ik dat met tandam tussen zo'n hele rits aanspanningen!
Die zwarte welsh cob vlak achter jullie vind ik trouwens ook heel gaaf :o

iza_viv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 18:49

daar heeft die van mij ook aan mee gelopen <3

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 22:15

Geweldig leuke foto's van een mooie rit, zo te zien hebben jullie echt lekker genoten !!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 07:51

Leuke foto's!!

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-11 09:01

Bedankt! :D

De rit werd gereden in de hoeksche waard, om precies te zijn het gebied tussen numansdorp en strijen in.

Snertrit... nja meestal hebben we met deze rit wel snert-weer, haha! Maar gelukkig viel dat dit jaar weer alles mee!
Gelukkig hebben mn jongens zich inderdaad goed gedragen ;)

Dankjewel Gem, ik zal het hem vertellen ;) De uhh... tomatensnert was erg lekker :P

Haha, die zwarte welsh, das nog wel heel grappig. Ik had een paraplu bij me, mocht het toch gaan regenen ofzo. Maar das een paraplu met een foto van een paard erop. Dus de eigenaresse van dat paard komt met de stop naar me toe, of ze die plu even mag zien.... Blijkt het háár paard te zijn!! Een of andere fotograaf heeft zonder dat zij het wist een foto van haar paard in de wei gemaakt, en daar zijn 3000 paraplu's van gemaakt. En daar heb ik er dus 1 van :+

Leuk Shadow38! Welk span was dan van jou? Volgende keer ff komen buurtten hoor, ik meet graag bokkers :P

groetjes, lacuna

Modw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 23:33

Lancuna, Op bokt zie ik vaak tandem langs komen maar het lijkt me zo moeilijk. Het eerste paardje moet dan wel 150% te vertrouwen zijn. Ik wil het steeds ook eens proberen maar durf het niet zo goed. Hele mooie foto's

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 09:34

Wat leuk zo en ook nog eens in tandem *\o/* . Mooie rit en ik vind het knap zo allemaal in colonne :j