[AR] Enjoy the ride Wanroij met Passoa!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

WiskyBokjes

Enjoy the ride Wanroij met Passoa!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-11 21:31

Gisteren deden wij mee met Enjoy the ride in Wanroij. :) Dit was voor ons eigenlijk de eerste keer dat we zo'n lange tocht zouden maken met Passoa voor de kar. Samen met bokker Lovecortana zijn we weer heel terug gekomen gelukkig! Wij hebben de 29km gereden aangezien we dat wel zat vonden voor Passoa. Maartje reed de 34km, helaas verliep dat niet helemaal vlekkeloos. := De route was namelijk uitgestippeld door middel van lintjes. Toen wij bij de P/A controle waren, werden de lintjes al opgehaald. Helaas werden die net tussen ons en Maartje opgehaald waardoor er geen lintjes meer hingen voor Maartje. Na wat heen en weer gebel heeft ze eindelijk weer de weg gevonden en na 3 kwartier kwam zij gelukkig ook aan bij de P/A controle. Daarna zijn we snel doorgereden aangezien we voor 5 uur binnen moesten zijn. :') We waren om half 12 vertrokken en 1 seconde voor 5 reden we over de finish. :+ Nog net op tijd dus, maar we hebben het allemaal erg naar ons zin gehad! Passoa was gelukkig ook ontzettend braaf. Af en toe een kleine hapering zoals bij nertsen maar zo dapper als ze was, is ze wel overal langs gegaan! Ze had voor de start een hartslag van 36, tijdens de rit een hartslag van 60 en na de rit een hartslag van 44, super dus!
Oh mijn moeder en zus mennen, ik zat lekker achterop :P

De foto's :))
1. Klaar voor de start!
Afbeelding
2. Dikke billen :')
Afbeelding
3. Op een zandweg
Afbeelding
4. Vlak voor een oversteek
Afbeelding
5. Hardwerkend paardje
Afbeelding
6. In het bos aangekomen
Afbeelding
7. En afscheid nemen van Maartje die vanaf daar de lange route ging rijden
Afbeelding
8. :)
Afbeelding
9. Tijdens een korte koffiepauze
Afbeelding
10. En weer verder!
Afbeelding
11. Bij de P/A controle
http://i540.photobucket.com/albums/gg35 ... GP3625.jpg
12. Ja Maartje is weer gevonden!
http://i540.photobucket.com/albums/gg35 ... 230150.jpg
13. Weer samen op pad
Afbeelding
14. Even wachten
Afbeelding
15. Lekker in het zonnetje
Afbeelding
16. De laatste oversteek!
Afbeelding
17. Moe maar voldaan :+:
Afbeelding

Dat waren de foto's. Wij hebben in ieder geval genoten! :D
Laatst bijgewerkt door WiskyBokjes op 24-10-11 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Poeltje

Re: Enjoy the ride Wanroij met Passoa!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 21:33

Foto's zien er gezellig uit! Leuk dat je lekker aan het mennen bent met Passoa! :D

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 21:42

Wat leuk! Maar hoe zit dat tuig in elkaar want het lijkt me onveilig.

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-11 21:45

Dat tuig is een Sieltec tuig (www.sieltec.de). Dat hebben wij dus niet zelf in elkaar zitten te prutsen. :P Wij hebben hier voor gekozen omdat dit tuig makkelijk schoon te houden is, maar het tuig is ook heel licht. Dat leren tuig vonden wij maar vervelend om steeds mee te slepen en dit tuig past zo in een tas.

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 21:50

WiskyBokjes schreef:
Dat tuig is een Sieltec tuig (http://www.sieltec.de). Dat hebben wij dus niet zelf in elkaar zitten te prutsen. :P Wij hebben hier voor gekozen omdat dit tuig makkelijk schoon te houden is, maar het tuig is ook heel licht. Dat leren tuig vonden wij maar vervelend om steeds mee te slepen en dit tuig past zo in een tas.

Interresant! Zou zo niet denken dat het zo'n grote trekkende kracht houd:P maar lijkt me inderdaad heel praktisch(en vrolijk!) :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 22:04

Ziet er echt heerlijk uit zo! Die omgeving, leuk paard erbij.. :+:
Passoa is ook zo heerlijk veelzijdig! :D

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 09:29

ha, ziet er goed uit, ik ben erg benieuwd hoe het sieltec tuig zich houd na intensief gebruik ??
en hoe comfortabel het voor het paard is..geen drukkingen e.d. ??

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-11 11:01

Biancacoo schreef:
ha, ziet er goed uit, ik ben erg benieuwd hoe het sieltec tuig zich houd na intensief gebruik ??
en hoe comfortabel het voor het paard is..geen drukkingen e.d. ??

Na deze rit van 5,5 uur heeft het tuig er niks aan over gehouden. Het paard had nergens drukkingen of schuurplekken (letten we goed op). Tjah hoe comfortabel het is voor het paard weet ik niet, maar het tuig is wel gewoon lichter. Het werkt gewoon het zelfde als een leren tuig, alleen dan van ander materiaal.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 11:14

Wat een leuke foto's joh en het ziet er super relaxed uit. Hoe konden jullie het regelen kwa timing dat maartje weer op hetzelfde moment bij hetzelfde stuk als jullie was?

Ik vind het tuig persoonlijk geheel niet mooi, maar het ziet er wel veel lichter uit als een volledig leder tuig. Dus op dit vlak dat het gemak van het paard boven het oog gaat, vind ik helemaal super!

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-11 11:16

De dierenarts die bij de organisatie zat is met de auto haar gaan zoeken en op het goede spoor gezet. Maartje heeft flink door gereden en wij hebben gewacht totdat zij ook bij de P/A controle was en toen zijn we samen doorgereden. :)

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 11:19

WiskyBokjes schreef:
De dierenarts die bij de organisatie zat is met de auto haar gaan zoeken en op het goede spoor gezet. Maartje heeft flink door gereden en wij hebben gewacht totdat zij ook bij de P/A controle was en toen zijn we samen doorgereden. :)

was ze verdwaald??? _O-
wel super georganiseerd dan! Zat er geen tijdslimiet aan de rit?

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-11 11:21

Ja ze wist de weg niet omdat de lintjes al waren opgehaald terwijl zij dat stuk nog moest rijden. := Nou je moest voor 5 uur binnen zijn, maar verder mocht je er zo lang over doen als je wilde. Dit was eigenlijk een endurance rit voor recreanten en dat mocht onder het zadel en voor de wagen. :)

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 11:27

Jemig TS... heb je nou bij mij niet het idee om dit te doen? _-:(
Ik lees eindelijk je post eens fatsoenlijk ( was afgeleid door de foto's) en zie dat ik werkelijk ALLES vraag wat je al netjes uitgelegd hebt in je post... sorry!!! :oo
Toch heel erg bedankt dat je me netjes antwoord hebt gegeven... nogmaals, het ziet er echt onwijs leuk uit!

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 11:56

Ziet eruit als een geslaagde dag! :)

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 22:46

Ah hij is zo leuk Marije! <3

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 06:11

O wat een leuke foto s :D

ik heb zelf ook voor mijn welshje een sieltec tuig (ook donkerblauw haha). Was wel wat sceptisch over de buiksingel maar dat lijkt toch ook goed te gaan bij jullie :D gelukkig was nog aan het twijfelen dar bontje voor te halen (niet dat ik enige schuurplek heb gevonden mjah ook nog niks langs gedaan eigenlijk ermee).

Hoe hebben jullie de broek nu zitten? want ik zie ook een slagriem ofzo? of is dat een aangepast ontwerp?

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 15:06

Leuke foto,s! Ik heb jullie niet gezien, heb zelf ook meegedaan met een koets en een wit paard erbij!
wij waren als laatste gestart om kwart over 12 en we zagen ook al dat de lintjes weg werden gehaald,
gelukkig konden we de terugweg nog wel vinden omdat we de route al een paar keer eerder gereden hadden!
Wij waren precies om 4 uur binnen, was een leuke rit he!

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 17:01

ieris schreef:
Leuke foto,s! Ik heb jullie niet gezien, heb zelf ook meegedaan met een koets en een wit paard erbij!
wij waren als laatste gestart om kwart over 12 en we zagen ook al dat de lintjes weg werden gehaald,
gelukkig konden we de terugweg nog wel vinden omdat we de route al een paar keer eerder gereden hadden!
Wij waren precies om 4 uur binnen, was een leuke rit he!

Ik heb jullie wel gezien haha, want wij stonden bij dat huisje even koffie te drinken terwijl jullie er langs moesten. :)

Met de broek hebben we er een haakje aan gemaakt zodat je die makkelijker los en vast kan klikken. :)

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 19:41

kom jullie toevallig tegen, die passoa ook multi :j

jowien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 21:03

Leuke foto's, ziet er uit als een fijne rit.
En erg leuk om een Sieltec-tuig in actie te zien. Ik heb er ook over lopen denken om er een aan te schaffen, maar heb het niet gedaan omdat ik het niet in gebruik had gezien. (Ik wil dan eerst zien en van andere horen hoe het werkt, alleen de verkoper overtuigt me niet.) Maar dit ziet er goed uit, en als je paardje na die 5,5u geen gevoelige plekken had, zal het dus goed zitten en goed druk verdelen.