[AR] Lady Guinevere tijdens menles

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Frensie

Lady Guinevere tijdens menles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 17:16

Mijn paardje is net terug van een maandje Onder de Kastanje. Daar hebben ze haar beleerd voor de wagen. Ze loopt nu dus sinds zo'n 3 weken voor de wagen. Vandaag hadden we privéles en mijn les meneer wilde wel wat foto's maken.

We moeten nog een hoop leren, vooral ik want mennen is totaal anders dan rijden, maaaaaaar het is superleuk *\o/*

Gwin is een 9 jarige merrie van JumperxHaarlem. Ze kan vreselijk heet worden en heeft een enorme looplust. Als je dat allemaal goed kan omzetten kan ze heerlijk voor je werken.

Doordat ik 2 overbelaste polsen heb, kan ik de menzweep nog niet het hele uur vasthouden. Ik ben hiermee aan het werk, maar ik moet het rustig opbouwen anders raakt de boel alleen maar erger overbelast.

Oké, genoeg intro, foto's!!!

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

Bedankt voor het kijken!
Eventuele tips zijn welkom, hou het vriendelijk, we zijn allebei helemaal nieuw in het mennen.
Ik ga voorlopig alleen mennen terwijl ik les krijg, ik ga nog niet in mijn eentje prutsen.

kleinvosje

Re: Lady Guinevere tijdens menles

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 17:18

Zie dat dan lol hebben samen, leuk hoor! Doe maar rustig met je polsen dan ben je er snel vanaf en kunnen jullie er vol tegenaan!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 17:27

wat rot van je polsen
maar ik vind het er vanaf de fotos heel mooi en lichtvoetig uitzien! :) mooi dier!

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 17:31

Jammer van je polsen, maar ik vind het erg goed uit zien!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 17:39

Nou dat ziet er al netjes uit zeg *\o/*

Helemaal gelijk hoor dat je voorlopig alleen 'onder toezicht' ment, heb ik met Rizanta en Bente eerst ook alleen gedaan. Leer jij en je paard het meeste van en in geval van 'nood' staat er altijd iemand achter je / is er iemand in de buurt.
Maar moet zeggen dat het er zeer relaxed uitziet, top hoor voor zo'n driftkikker :+

Ik weet niet of je Achenbach ment maar dat kan erg helpen om je polsen te ontlasten, je kunt dan in die uitgangshouding de ene keer meer gewicht nemen op je ene dan op de andere hand. Je handen lekker voor elkaar plaatsen en dan met de een of ander hand sturen zeg maar. Als je je handen nog wat lager houdt gaat het helemaal prettiger.

Heel veel succes en ontzettend veel plezier gewenst!

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 17:45

Bedankt allemaal!

Ik ken het Achenbach een beetje. Wel de bedoeling om dat onder de knie te krijgen.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 17:55

@Frensie, helemaal super je foto's... ziet er al netjes uit +:)+

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 17:59

Dank je!! Ben ook best wel trots op Gwin :D

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 18:12

Jee dat ziet er goed uit zeg voor hoe kort ze er nog maar voor staat! +:)+
Prachtig paard ook! :j

vervelend van je polsen, sterkte ermee!
en gewoon overal goed rondkijken voor een superlichte zweep, die zijn er best wel, maar ze zijn vaak ietsje duurder en wat lastiger te vinden...

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 18:41

Ziet er goed uit hoor Frensie.

Ik heb een fleck zweep, koste rond de 50 euro, maar heel licht in de hand. Heb zelf ook snel overbelaste armen, en nu geen last meer

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 18:43

Dank je!
Heb ook een fleck zweep, maar kan hem nog niet het hele uur vasthouden, gewoon rustig opbouwen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 20:44

Ideal heeft zo'n prachtig bamboe achtig zweepje, als je je paard niet echt opzij hoeft te duwen, tikje met slag genoeg is, zijn dat hele fijne zwepen. Zijn nog lichter dan Fleck, ook minder sterk denk ik, daarom heb ik hem niet maar het kan een idee zijn.

Men zelf ook met Fleck bij peerd, maar had bij de poowns bij de tweewieler zo'n ideal zweep, heerlijk ding.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 20:58

Heb die bamboe vast gehad, maar vond hem niet lichter dan de fleck die ik nu heb.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 21:35

ik heb laatst een hele lichte van premiere gekocht volgens mij, zo'n holle, was ook helemaal niet zo duur, heb 'm nog niet gebruikt, dus weet niet hoe 'ie bevalt...

ik ben helemaal weg van de zweep die ik nu heb (maar ik wilde er een kortere bij), weet alleen zo het merk even niet, maar die heeft een heel prettig dun handvat en is lang maar heel licht!

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 21:40

Ziet er goed uit, mooi paardje!! :j

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 21:42

Het is ook een kunst de zweep goed vast te houden, dus niet aan het handvat maar laten balanceren zodat hij bijna geen gewicht heeft.
En vooral niet gaan knijpen met je handen, goede handschoenen die lekkere grip hebben, dunnere (dames) leidsels eventueel webleidsels maakt ook veel uit, of van die leidsels met blokjes erop.
Zelf heb ik het liefst dunne leren leidsels maar dat zijn allemaal dingen waar je mee kunt experimenteren.
Handschoenen heb je van leer (de Ideal zeg maar), maar ook van fijne dunnere stof, gewoon de rij-handschoenen van Roeckl bijv. zijn heerlijk en werken prima met mennen, zeker als je een paard hebt waar je niet continue mee 'in de leidsels hangt' (moet je zowiezo niet willen trouwens). Voordeel van stof boven leer is dat je minder dikke naden tussen de vingers hebt wat lekkerder zit (na ja, dat vind ik dan he :o ).

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 22:12

Ziet er goed uit! +:)+ Lekker rustig aan doen en dan lekker knallen!
Ze loopt ook erg netjes :)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 22:28

Ziet er netjes uit leuk paard heb je. Ja en die menzwepen ik heb ook vaak last van mijn rechterpols. Heb ook een fleck maar die is een beetje kapot moet nog eens op zoek naar een betere.

Maar lekker dat je zo onder begeleiding kan rijden.

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 22:30

Ziet er goed uit Francis! Ze doet het wel echt super hè... en jij natuurlijk ook ;)
José heeft trouwens een menzweep gekocht bij Letty in Veenendaal, door haar zelf ontworpen, en heeft daar echt heel veel plezier van omdat die zo ligt is.

Hoe is het maar hoef? Nou ben benieuwd naar de volgende update :D

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-11 08:05

Bedankt allemaal :D
Ik wil eigenlijk proberen of ik mijn zweep kan vastmaken in mijn polsbrace, ben alleen bang dat ik hem dan niet makkelijk kan gebruiken. Gewoon even proberen.
Ik heb hele fijne handschoenen van de Welkoop :D Een soort zeem is het, heel dun, maar wel heel fijn. Rijd daar ook altijd mee.

Gwin kan buiten enorm sterk worden, dan is ze wat te enthousiast, maar zoals gister in de rijbaan wordt ze niet sterk en heb ik een lekker licht contact.

Haar hoef gaat redelijk. Helaas net even erg nat weer geweest en dat is niet heel goed, maar elke dag goed bijhouden.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 08:37

Het ziet er echt ontzettend netjes uit!
Hartstikke goed, ik hoop dat je snel een oplossing vindt voor de zweep, kan me voorstellen dat het lastig is, heb er zelf al problemen mee.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 11:28

Ha, prachtig paardje !!
Ziet er echt al keurig uit zeg !!
petje af hoor !!!

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-11 11:36

Dank je Biancacoo!

menfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 18:20

Ziet er erg netjes uit!! En wat een mooi paard. Ik heb zelf ook altijd moeite gehad met de menzweep. Nu heb ik er 1 van carbon en dat bevalt erg goed, weegt niks. (alleen 1 nadeel, nergens achter blijven hangen, want dan breekt die). Er zijn ook nog wel andere zwepen die ook niet zo zwaar zijn, moet je gewoon een keer bij een winkel testen voor jezelf. Veel plezier met je paard.

scoobydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 20:55

CENDOR!