De dag er na houd de organisatie zelf nog een onderlinge wedstrijd, de hindernissen staan er dan toch nog, en er zijn er altijd wel wat te vinden die voor hindernisrechter willen spelen.
Ik dacht: 'dat is een mooie kans voor Roos om eens rustig kennis te maken met de wedstrijdsfeer, hindernissen en alles er om heen.' Gewoon beetje oefenen, plan was om in een rustig sukkeldrafje, desnoods in stap, een beetje de hindernissen wat rond probéren te sturen.
Ze had zelfs nog nooit pionnetjes van dichtbij gezien, laatstaan hindernissen incl. wapperend lint, spandoeken, etc. etc. en ook bochtjes in galop hadden we nooit geoefend....
We zouden die dag vaardigheid, marathon en speel-uw-spel rijden. Hele gemoedelijke sfeer, ontzettend gezellig.
xElienx was mijn groom, Suzan_bobar kwam voor de gelegenheid speciaal foto's maken.
Ik was totaal niet zenuwachtig, maar vond het heel erg spannend en zelfs vreselijk eng met Roos. Zo raar, met Ot heb ik best wat wedstrijden gereden, maar met Roos vond ik het doodeng eigenlijk. Elien en Suzan hebben me flink moed ingepraat, want Roos was eigenlijk doodbraaf.
De vaardigheid ging super, even wennen maar ook af en toe een galopje mee gepakt, en we bleven foutloos. De marathon bestond in totaal uit 4 hindernissen, waarvan hindernis 1 meteen de moeilijkste en meest technische was; je kon de poorten niet goed zien en het was veel draaiwerk. Had de hindernissen ook niet zo héel erg goed verkent, maar het scheelde dat Elien die dag er voor zelf al had gereden. In hindernis 1 zat ik alleen maar 'OOOHH OEHOEH EEN PAAL!! WHAAH DIE HAAL IK NIET!' en door alle spanning werd ik verschrikkelijk warrig en chaotisch, en vergat compleet de route. Elien heeft me er letterlijk doorheen geloodst en ze bedacht razendsnel allerlei alternatieven.

Maar Roos deed het super, vond het enorm leuk en trok erg goed aan. Bleek dat we qua tijd niet eens zoveel achter de rest zaten (voornamelijk tuigers/kwpn'ers en een enkele Welsh) en Roos bleek braaf, dus Elien heeft me flink moed ingepraat en vond dat we dan ook maar een tandje feller mochten rijden. Ik vond het heel eng, maar Roos leek mij wel op sleeptouw te nemen, en werkte heel goed mee. Een enkele keer hadden we een klein misverstandje en blokkeerde ze wat op rechts, maar over het algemeen werd ze steeds beter te sturen! Ik zat alleen maar vol ongeloof op de bok 'ik snap er hélemaal niets van, hoe dóet ze dat nou?!'.
We gingen harder, en harder............. en we vlógen door de hindernissen heen

Op hindernis 3, de brug, hadden we zelfs de snelste tijd van dag

En op hindernis 4, de waterbak, hadden we de éna snelste tijd

Na een tijdje rust, speel-uw-spel gereden, daar helaas geen foto's van. We gingen hard maar toch soepel en beheerst, en als ik niet zo dom was geweest om na de 2e x de joker ineens de weg kwijt te raken, had ik 100 punten meer gehad en had ook 't beste resultaat in de speel-uw-spel gehad. Ik kreeg totaal niet meer mee wat Elien bedoelde, die probeerde uit alle macht mij de weg te wijzen en was zelfs zó gefrustreerd (bleek achteraf) dat ze even de neiging had om de leidsels gewoon over te nemen

Maar groomen bij mij is ook niet makkelijk

Toen we klaar waren en een rondje gingen uitstappen (Roos was helemaal niet bezweet of moe) en we reden langs de vaardigheid, gingen de oortjes er op en de pas er in, Roos wilde nog wel een rondje

......en toen werden de resultaten bekend...... We zijn 3e geworden van de 26 rijders die dag! En namen dus een beker mee naar huis!

Wat een verschrikkelijk gaaf gevoel was dat zeg, ik was zó ontzettend trots op m'n meisje

1.

Al met al was het dus een fantastische dag, en hebben we ook weer een hoop geleerd! Denk dat ik zelfs nog meer heb geleerd dan de pony

Ik loop hier nog steeds met een glimlach van oor tot oor. Wat een fantastische pony.
Suzan: héél erg bedankt voor het maken van de foto's en al je hulp, ik ben er echt superblij mee!
Elien: Superbedankt voor je fantastische groomwerk, snap niet hoe je me door al die hindernissen hebt kunnen loodsen

Helaas zijn er geen filmpjes gemaakt, had ik wel graag willen zien omdat ik géen idee heb/had hoe het er echt uit zag en waar mijn fouten precies lagen, maar er zijn wel fantastische foto's uit gekomen en die wilde ik toch wel graag met jullie delen

Foto's in link zijn ook zeker de moeite waard, maar het was nogal lastig kiezen

2. Roos vond het allemaal wel interessant
*KLIK!*
3. Losrijden voor de vaardigheid

4. De vaardigheid: alle 3 de neuzen dezelfde kant op
*KLIK!*
5. Stuur werkte wel, dus galopje moest kunnen:

6. Roos had er ook plezier in, ondanks dat dit alles nog heel vreemd voor haar was:
*KLIK!*
7. Hindernis 1: pfff ik was hem af en toe even totaal kwijt hoor, A en B gingen volgens mij nog goed, maar daarna was ik het helemaal kwijt

8. Al roepend wijst Elien mij letterlijk de weg

9. ... maar ik raakte toch een beetje uit de richting

10. D'r uit Roos, gassen naar de finish!!!!

11. Het bewijs..... pony in de stress? Nee hoor, Roos niet

*KLIK!*
12. Hindernis 2: ondanks dat ik hem heel makkelijk vond, toch in de spanning nog wat domme foutjes gemaakt, maar ik had met Roos dan ook even een miscommunicatie (stuur naar rechts was éventjes zoek, maar goed hersteld)

13. Goed draaien om de E door te komen
*KLIK!*
14.
*KLIK!*
15. Hindernis 3: De brug. Waar wij de snelste tijd van dag neer hebben gezet

Door de A, op de brug

16. Meteen na de brug scherp naar rechts, naar de B
*KLIK!*
17.

18. Nogmaals over de brug, links door D
*KLIK!*
19. meteen rechts en GAS naar de E!
*KLIK!*
20. Vol gas scherp door F en racen naar de finish (hier gingen we echt hard, Elien moest uit volle macht hangen)

21. Hindernis 4: De waterbak. In volle draf er dwars doorheen, bráaaaaaaaaaaaaf Roos!!!
*KLIK!*
22.

23. En nog eens vol gas!
*KLIK!*
24. En hier.......... reed ik weer eens helemaal verkeerd

*KLIK!*
25. Dus zette ik Roos nog maar eens goed voorwaarts, nou dat gáf me een reactie!
*KLIK!*
26.

27. Elien: 'DIE KANT, JA DIE KANT, ZIE JE DAT???! JA RECHTDOOR EN DAN RECHTS!' Ik: 'OEIOEIOEI GA IK NIET HAAAALEEEN!!!'

28. En toen flink scheuren naar de finish, helaas sneuvelde op dat moment mijn net 2 weken oude superfijne Fleck zweep á 50 euro

*KLIK!*
Het was lastig een selectie maken; uit 953 foto's zijn er 220 geselecteerd, en vervolgens moest ik nog een selectie voor het topic maken. Moeilijk moeilijk!

We hebben weer een hoop geleerd en het was een fantastische, supergezellige dag. Ik heb Roos ontzettend onderschat en was weer eens bang voor niets, ze deed het super en ik ben super trots op d'r, wat een wereldpony!