[AR] Welsh A merrie Roos: 1e wedstrijd, en wát voor 1!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JoyCiej007

Welsh A merrie Roos: 1e wedstrijd, en wát voor 1!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 00:23

Afgelopen zaterdag 6 augustus was de Shetlandmendag in Voorst weer. Dit jaar kon ik, net als vorig jaar, helaas met Ot niet meerijden, omdat ik haar nog niet echt opgepakt heb voor de wagen na haar blessure. Dus heb ik die dag geholpen als vrijwilliger bij de vaardigheid.
De dag er na houd de organisatie zelf nog een onderlinge wedstrijd, de hindernissen staan er dan toch nog, en er zijn er altijd wel wat te vinden die voor hindernisrechter willen spelen.

Ik dacht: 'dat is een mooie kans voor Roos om eens rustig kennis te maken met de wedstrijdsfeer, hindernissen en alles er om heen.' Gewoon beetje oefenen, plan was om in een rustig sukkeldrafje, desnoods in stap, een beetje de hindernissen wat rond probéren te sturen.
Ze had zelfs nog nooit pionnetjes van dichtbij gezien, laatstaan hindernissen incl. wapperend lint, spandoeken, etc. etc. en ook bochtjes in galop hadden we nooit geoefend....

We zouden die dag vaardigheid, marathon en speel-uw-spel rijden. Hele gemoedelijke sfeer, ontzettend gezellig.
xElienx was mijn groom, Suzan_bobar kwam voor de gelegenheid speciaal foto's maken.

Ik was totaal niet zenuwachtig, maar vond het heel erg spannend en zelfs vreselijk eng met Roos. Zo raar, met Ot heb ik best wat wedstrijden gereden, maar met Roos vond ik het doodeng eigenlijk. Elien en Suzan hebben me flink moed ingepraat, want Roos was eigenlijk doodbraaf.
De vaardigheid ging super, even wennen maar ook af en toe een galopje mee gepakt, en we bleven foutloos. De marathon bestond in totaal uit 4 hindernissen, waarvan hindernis 1 meteen de moeilijkste en meest technische was; je kon de poorten niet goed zien en het was veel draaiwerk. Had de hindernissen ook niet zo héel erg goed verkent, maar het scheelde dat Elien die dag er voor zelf al had gereden. In hindernis 1 zat ik alleen maar 'OOOHH OEHOEH EEN PAAL!! WHAAH DIE HAAL IK NIET!' en door alle spanning werd ik verschrikkelijk warrig en chaotisch, en vergat compleet de route. Elien heeft me er letterlijk doorheen geloodst en ze bedacht razendsnel allerlei alternatieven. _/-\o_

Maar Roos deed het super, vond het enorm leuk en trok erg goed aan. Bleek dat we qua tijd niet eens zoveel achter de rest zaten (voornamelijk tuigers/kwpn'ers en een enkele Welsh) en Roos bleek braaf, dus Elien heeft me flink moed ingepraat en vond dat we dan ook maar een tandje feller mochten rijden. Ik vond het heel eng, maar Roos leek mij wel op sleeptouw te nemen, en werkte heel goed mee. Een enkele keer hadden we een klein misverstandje en blokkeerde ze wat op rechts, maar over het algemeen werd ze steeds beter te sturen! Ik zat alleen maar vol ongeloof op de bok 'ik snap er hélemaal niets van, hoe dóet ze dat nou?!'.
We gingen harder, en harder............. en we vlógen door de hindernissen heen :oo Als ik haar voorwaarts zette trok ze gigantisch aan en scheurde er gewoon vandoor, heel soepel en stuurbaar. Naarmate de tijd verstreek, werd mijn angst minder en mijn glimlach steeds groter :D
Op hindernis 3, de brug, hadden we zelfs de snelste tijd van dag :oo En ik had gedacht dat ze er helemaal niet op wilde, maar ze ging er gewoon in galop bovenop. We scheurden de laatste bocht door, wauw wat gaf dat een gáaaf gevoel!
En op hindernis 4, de waterbak, hadden we de éna snelste tijd :)) In al die spanning wilde ik de route nog wel eens vergeten, daar heb ik normaal al wat last van, maar nu heel erg. Ik kreeg dingen gewoon soms helemaal niet mee, en arme Elien deed zo haar best om mij de goede kant op te leiden.

Na een tijdje rust, speel-uw-spel gereden, daar helaas geen foto's van. We gingen hard maar toch soepel en beheerst, en als ik niet zo dom was geweest om na de 2e x de joker ineens de weg kwijt te raken, had ik 100 punten meer gehad en had ook 't beste resultaat in de speel-uw-spel gehad. Ik kreeg totaal niet meer mee wat Elien bedoelde, die probeerde uit alle macht mij de weg te wijzen en was zelfs zó gefrustreerd (bleek achteraf) dat ze even de neiging had om de leidsels gewoon over te nemen :') O:)
Maar groomen bij mij is ook niet makkelijk := _O-
Toen we klaar waren en een rondje gingen uitstappen (Roos was helemaal niet bezweet of moe) en we reden langs de vaardigheid, gingen de oortjes er op en de pas er in, Roos wilde nog wel een rondje <3

......en toen werden de resultaten bekend...... We zijn 3e geworden van de 26 rijders die dag! En namen dus een beker mee naar huis! :# :# :# *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
:oo dat was de bedoeling helemaal niet! :D
Wat een verschrikkelijk gaaf gevoel was dat zeg, ik was zó ontzettend trots op m'n meisje :+: <3 die pas sinds maart dit jaar voor de wagen staat.

1.
Afbeelding

Al met al was het dus een fantastische dag, en hebben we ook weer een hoop geleerd! Denk dat ik zelfs nog meer heb geleerd dan de pony _O- Zoals Elien & Suzan al zeiden (en ook lang vóor deze wedstrijd) ik zie gewoon spoken, ik moet mijn brave en werklustige pony gewoon vertrouwen, want ze doet het gewoon voor me. :+:
Ik loop hier nog steeds met een glimlach van oor tot oor. Wat een fantastische pony.

Suzan: héél erg bedankt voor het maken van de foto's en al je hulp, ik ben er echt superblij mee!
Elien: Superbedankt voor je fantastische groomwerk, snap niet hoe je me door al die hindernissen hebt kunnen loodsen :(:) :') Zonder jou was ik nooit zover gekomen!

Helaas zijn er geen filmpjes gemaakt, had ik wel graag willen zien omdat ik géen idee heb/had hoe het er echt uit zag en waar mijn fouten precies lagen, maar er zijn wel fantastische foto's uit gekomen en die wilde ik toch wel graag met jullie delen :D

Foto's in link zijn ook zeker de moeite waard, maar het was nogal lastig kiezen :Y)

2. Roos vond het allemaal wel interessant
*KLIK!*

3. Losrijden voor de vaardigheid
Afbeelding

4. De vaardigheid: alle 3 de neuzen dezelfde kant op
*KLIK!*

5. Stuur werkte wel, dus galopje moest kunnen:
Afbeelding

6. Roos had er ook plezier in, ondanks dat dit alles nog heel vreemd voor haar was:
*KLIK!*

7. Hindernis 1: pfff ik was hem af en toe even totaal kwijt hoor, A en B gingen volgens mij nog goed, maar daarna was ik het helemaal kwijt
Afbeelding

8. Al roepend wijst Elien mij letterlijk de weg _/-\o_
Afbeelding

9. ... maar ik raakte toch een beetje uit de richting :o
Afbeelding

10. D'r uit Roos, gassen naar de finish!!!!
Afbeelding

11. Het bewijs..... pony in de stress? Nee hoor, Roos niet :n :O
*KLIK!*

12. Hindernis 2: ondanks dat ik hem heel makkelijk vond, toch in de spanning nog wat domme foutjes gemaakt, maar ik had met Roos dan ook even een miscommunicatie (stuur naar rechts was éventjes zoek, maar goed hersteld)
Afbeelding

13. Goed draaien om de E door te komen
*KLIK!*

14.
*KLIK!*

15. Hindernis 3: De brug. Waar wij de snelste tijd van dag neer hebben gezet :oo :D :o
Door de A, op de brug
Afbeelding

16. Meteen na de brug scherp naar rechts, naar de B
*KLIK!*

17.
Afbeelding

18. Nogmaals over de brug, links door D
*KLIK!*

19. meteen rechts en GAS naar de E!
*KLIK!*

20. Vol gas scherp door F en racen naar de finish (hier gingen we echt hard, Elien moest uit volle macht hangen) := Al is dat op de foto niet zo duidelijk te zien.
Afbeelding

21. Hindernis 4: De waterbak. In volle draf er dwars doorheen, bráaaaaaaaaaaaaf Roos!!!
*KLIK!*

22. :):)
Afbeelding

23. En nog eens vol gas!
*KLIK!*

24. En hier.......... reed ik weer eens helemaal verkeerd ^) Elien deed nog roepen en wijzen, hahaha en je ziet wat voor kop ik trek _O-
*KLIK!*

25. Dus zette ik Roos nog maar eens goed voorwaarts, nou dat gáf me een reactie!
*KLIK!*

26. :D
Afbeelding

27. Elien: 'DIE KANT, JA DIE KANT, ZIE JE DAT???! JA RECHTDOOR EN DAN RECHTS!' Ik: 'OEIOEIOEI GA IK NIET HAAAALEEEN!!!' :oo :oo _O- Ik haalde hem gelukkig alsnog (net).
Afbeelding

28. En toen flink scheuren naar de finish, helaas sneuvelde op dat moment mijn net 2 weken oude superfijne Fleck zweep á 50 euro ^) Omdat ik wat in de lucht zwiepte ;( maar dat mocht de pret niet drukken!
*KLIK!*

Het was lastig een selectie maken; uit 953 foto's zijn er 220 geselecteerd, en vervolgens moest ik nog een selectie voor het topic maken. Moeilijk moeilijk! :=

We hebben weer een hoop geleerd en het was een fantastische, supergezellige dag. Ik heb Roos ontzettend onderschat en was weer eens bang voor niets, ze deed het super en ik ben super trots op d'r, wat een wereldpony! <3 :+:
Laatst bijgewerkt door JoyCiej007 op 09-08-11 00:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Sabinaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 00:33

Wauw joyce wat een ervaring zeg! Super super super super gaaf! en goed gedaan zeg! die beker hebben jullie zeker verdient. +:)+
Volgende keer ben ik er zeker bij! :)

JoyCiej007

Re: Welsh A merrie Roos: 1e wedstrijd, en wát voor 1!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 00:41

Dankjewel :D Pony is daarna ook bedolven onder de knuffels en heeft thuis een heerlijke bak muesli mét bruin biertje gekregen (want die wilde na de wedstrijd al mijn flesje Grolsch opzuipen) :+

Gaf echt een kick!

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 00:44

Gaaf joyce !
Wat is roos trouwens veranderd !!

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 00:45

ik kan niet anders zeggen dan dat ik echt enorm trots op jullie ben :D je moet ECHT meer op roos durfen te vertrouwen hoor. ze gaat voor je door het vuur. ze vertrouwt volledig op je (dus ook als jij dr aangeeft dat iets eng is). en gisteren had je even een duwtje in de rug nodig om daar doorheen te komen. en zie het resultaat!!! *\o/* als je weer spoken ziet, denk je maar eens terug aan gisteren ;)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 00:46

jackgirl schreef:
Gaaf joyce !
Wat is roos trouwens veranderd !!

:o Wat vind je er aan veranderd dan? Ik zie namelijk niet echt iets :+

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 00:47

Hey joyce wat ben jij stoer en dapper zeg! En die roos mag er zeker zijn (moest ik van haar vriendje Riv zeggen hihi)

Echt hele mooie foto's suzan!

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 00:48

volwassener, gespierder :j

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 00:53

xElienx schreef:
ik kan niet anders zeggen dan dat ik echt enorm trots op jullie ben :D je moet ECHT meer op roos durfen te vertrouwen hoor. ze gaat voor je door het vuur. ze vertrouwt volledig op je (dus ook als jij dr aangeeft dat iets eng is). en gisteren had je even een duwtje in de rug nodig om daar doorheen te komen. en zie het resultaat!!! *\o/* als je weer spoken ziet, denk je maar eens terug aan gisteren ;)

Dankjewel :* Ik weet het, en dat is inderdaad iets wat ik gisteren dus ook echt geleerd heb. Ik snap zelf ook niet hoe ik dat heb, maar ik zie nu idd écht wel in dat dat helemaal nergens voor nodig was, zij stelde mij eigenlijk gerust ipv. andersom en dat is nou ook niet echt de bedoeling :o Ik ga er zeker nog meer aan werken, maar gisteren was daarin wel echt een superduidelijke bevestiging. Ik denk dat ik me daardoor ook wat minder 'geremd' zal gaan voelen.

*zoekt liedje op*

:D

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 00:54

Wát ziet Roos er ontzettend goed uit en wat doet ze het goed voor de kar! :oo
Lekkere fanatiekeling! :j

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 06:31

Met recht een kanjer voor de wagen. *\o/* gefeliciteerd met de beker!

PS ik zou toch voor peesbeschermers overwegen in de korte wendingen. Voor de zekerheid. Maar misschien ben ik wel te voorzichtig :o

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 07:41

Wat ging dat goed he?! En wat had Roos een schik en toch was ze zo relaxt. Ik hoop echt dat bij jou de knop nog verder om gaat en dat jullie een hecht team worden. Ik ben blij dat ik geen pony voor de wagen heb, want dan is er gewoon niet meer van jullie te winnen! Je hebt een winnaar in handen!
We hebben wel enorm veel lol gehad! Wanneer weer? Bussloo?

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 07:47

Wat een prachtige combinatie, en wat heb je netjes gereden! Die beker is helemaal terecht :)) Gefeliciteerd :D

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 08:08

Wat een gave foto's zeg! Knappe Roos en dappere jij! heerlijk om te zien!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 08:16

Wat een ontzettend stoer dier!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 08:28

Jeetje wat goed zeg!!
Toppoownie!! :j

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 08:32

Super zeg! Gefeliciteerd!

danieck_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 08:38

echt goed gedaan, gefeliciteerd :D !

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 08:47

Gaaf! :):) Ziet er echt superstoer uit, gefeliciteerd :D

AnnetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 09:00

Wauw gaaf zeg!! Super gedaan voor een eerste keer!

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 09:30

Zag er goed uit hoor! Nu nog rustig gaan werken aan een goed stuur en je hebt er helemaal een superpony aan!
En die zenuwen... ach, die worden alleen maar erger als je het vaker doet! :D
Gefeliciteerd!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 12:10

Bedankt allemaal voor de leuke reacties :D

@ Laura: Hahaha, nou dat viel nog wel mee hoor, was soms schijtsbenauwd in het begin :')
@ jackgirl: Dankje, heb haar de afgelopen weken ook vaak meegenomen op rit, ook om conditie nog verder omhoog te krikken.
@ T3mptation: Dankje! Nu de jouwe nog :D

janouk schreef:
Met recht een kanjer voor de wagen. *\o/* gefeliciteerd met de beker!

PS ik zou toch voor peesbeschermers overwegen in de korte wendingen. Voor de zekerheid. Maar misschien ben ik wel te voorzichtig :o

Haha, dankjewel! Peesbeschermers heb je idd gelijk in, deed ik bij Ot ook meestal, maar ik zat nog enorm te twijfelen: ze heeft 1x peesjes om gehad met vrijspringen een tijdje geleden, maar verder is ze het niet gewend en ook niet voor de wagen, dus uiteindelijk besloten het maar niet te doen maar om er nu thuis mee te gaan oefenen voor de wagen, want ze moet er wel eerst aan wennen.

@ Suzan: Nogmaals superbedankt voor de gave foto's, ik ben er echt heel erg blij mee :D Roos had echt lol, en toen ze het eenmaal snapte deed ze nog meer haar best. Dit is ook voor mij heel goed geweest, ze heeft me heel duidelijk laten zien dat ik gewoon op haar kan vertrouwen en dat er niets aan de hand is. Ze heeft zo ontzettend haar best gedaan <3
Bussloo; wie weet! Ik ben nu wel stiekem wat in overweging :o Die slagriem gaat er ook maar gewoon af nu.

@ Suzanne: Dankjewel, Marty & jij hebben het ook echt super gedaan voor jullie beiden 1e keer!

@ Mloeser: Dankje, hahaha zo'n hoge plaatsing en zelfs een beker was eigenlijk absoluut mijn doel niet eens :') Dus de verrassing was wel heel groot. Was vooral bang dat het met hogere snelheid op ruk-en plukwerk zou aankomen, maar dat was niet eens het geval, ze was over het algemeen best goed te sturen en dat gaf een heel goed gevoel.

De rest ook, heel erg bedankt voor de leuke reacties, ik zal ze ook allemaal aan Roos doorgeven :o

@ Jolien: We gaan er zeker nog verder aan werken :j Dit geeft natuurlijk wel een enorme motivatie en een hoop nieuwe trainingsdoelen :j Er is nog zat om aan te werken, maar ik weet nu dat ze het kán en dat ze er ook echt lol in heeft, ik heb weer een hoop geleerd. Jammer dat je zelf niet mee reed!

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 12:13

Eindelijk! :D De foto's! Ze zien er super uit! <3 Jullie gaan echt heel goed worden. :j

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 12:23

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Wat top! Ziet er goed uit!
Gefeliciteerd! :)

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 12:24

Jaaa ik heb nog wel mooi spanmaatje, mocht 1 niet meer genoeg zijn straks :P