Dit jaar ben ik 2 weken op vakantie geweest naar Wateren in Drenthe

Samen met mijn vriend en pony, een vriendin en haar ouders en hun pony's!
De pony's stonden overdag op het land en 's avonds op stal op de Alberthoeve, een geweldige plek!
Wij sliepen met ze allen in een huurhuisje genaamd De Tolboom, op ong 10 minuutjes lopen van de pony's af.
Mijn pony is Silvester, een WelshxShet kruising van nu 4 jaar!
Hij heeft zo zijn streken, maar hij is vooral erg lief geweest en ben echt trots op mijn vent!
Van de 14 dagen hebben we er 7en gemend, waarvan ritjes van 3 kwartier tot ander half uur. De laatste rit was een rit van maar liefst 25 km

Helaas zijn we nu alweer een weekje thuis en kan ik nu niet meer lekker door de bossen rijden haha, nu maar weer gewoon door de huizen door.
Nou hier de foto's

Hier waren we op weg, wat een rot weer! Geen goed begin haha. Over de afsluitdijk.

Aangekomen pony's even in hun tijdelijke landje gezet, de volgende dag gingen ze in een groter landje erachter.

Ons eerste ritje, met uitstappen mijn kans gepakt om eens voorop te lopen met Sil

Haha ik geniet er echt van!

Ook in de avondzon is het erg mooi rijden, vooral als je dan een open veld tegen komt! Helaas werkte mijn camera niet echt mee

Met dit ritje was Sil echt extreem vervelend! De hele rit heeft hij zitten rommelen en hebben we helaas vaak de bosjes van dichtbij meegemaakt

De dag erna had ik eigenlijk niet zo veel zin om te rijden, aangezien Sil de dag ervoor zo vervelend was.. Dat maakte mij een beetje onzeker.
Maar toch gegaan en OOOW wat ben ik blij dat ik dat gedaan heb!
Sil gedroeg zich echt voorbeeldig en we hebben zelfs de HELE weg voorop gelopen! Wat was ik trots

Deze foto wil ik uitvergroten

Samen met mijn vriend

De een na laatste dag hebben we niet zo'n hele fijne rit gehad

Onderweg kwamen we in een ruzie met een automobilist en dat leverde wat gevaarlijke situaties op. Pony's van mijn vriendin werden geslagen en hun zelf ook en ik ben met Sil bijna 2 keer in een greppel beland omdat hij niet meer stil wou staan en door de stress.
Ook verloor een van de pony's van mijn vriendin een ijzer! Wat een domper van een rit zeg!
De dag erna, dus de laatste dag, werd er bij de Alberthoeve de Enjoy The Ride georganiseerd, helaas was het voor mij een beetje duur en had ik ook geen cap bij mij dus kon in niet officieel mee doen. Maar omdat ik 's ochtends samen met mn reisgenoten alle stallen had gemest en opgestrooid mocht ik de rit wel rijden maar dan niet officieel

De pony's van mijn vriendin konden niet mee, dus besloot ik de rit alleen met Sil te rijden en gelukkig wou ze wel mee op de kar

De planning was eigenlijk om de halve rit te rijden, omdat ik bang was dat Sil het niet zou aankunnen, maar op de rustplaats aangekomen was hij nog zo fit en energiek (lees vervelend

En echt het is een geweldige rit geworden

Ben echt zo trots! Mijn kleine vriend 25km door Drenthe heen zonder zijn vriendenpaardjes

Hier een filmpje van een aantal ritten samen, we hebben zelfs de galop aangedurfd

Ik geniet echt van dit filmpje!

En helaas weer naar huis!

Zou het fijn vinden als je een berichtje achter laat