[AR] Genieten in Drenthe met Silvester!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jenkins

Genieten in Drenthe met Silvester!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 14:50

Hallo bokkers!

Dit jaar ben ik 2 weken op vakantie geweest naar Wateren in Drenthe :D
Samen met mijn vriend en pony, een vriendin en haar ouders en hun pony's!
De pony's stonden overdag op het land en 's avonds op stal op de Alberthoeve, een geweldige plek!
Wij sliepen met ze allen in een huurhuisje genaamd De Tolboom, op ong 10 minuutjes lopen van de pony's af.

Mijn pony is Silvester, een WelshxShet kruising van nu 4 jaar!
Hij heeft zo zijn streken, maar hij is vooral erg lief geweest en ben echt trots op mijn vent!
Van de 14 dagen hebben we er 7en gemend, waarvan ritjes van 3 kwartier tot ander half uur. De laatste rit was een rit van maar liefst 25 km :D Onze langste rit ooit! En Sil deed het prima!

Helaas zijn we nu alweer een weekje thuis en kan ik nu niet meer lekker door de bossen rijden haha, nu maar weer gewoon door de huizen door.

Nou hier de foto's :D Vergeet het filmpje onderaan niet :D
Hier waren we op weg, wat een rot weer! Geen goed begin haha. Over de afsluitdijk.
Afbeelding

Aangekomen pony's even in hun tijdelijke landje gezet, de volgende dag gingen ze in een groter landje erachter.
Afbeelding

Ons eerste ritje, met uitstappen mijn kans gepakt om eens voorop te lopen met Sil :D
Afbeelding

Haha ik geniet er echt van!
Afbeelding

Ook in de avondzon is het erg mooi rijden, vooral als je dan een open veld tegen komt! Helaas werkte mijn camera niet echt mee :P
Met dit ritje was Sil echt extreem vervelend! De hele rit heeft hij zitten rommelen en hebben we helaas vaak de bosjes van dichtbij meegemaakt :P Hij was dan ook zeiknat, omdat hij zichzelf zo druk maakte!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De dag erna had ik eigenlijk niet zo veel zin om te rijden, aangezien Sil de dag ervoor zo vervelend was.. Dat maakte mij een beetje onzeker.
Maar toch gegaan en OOOW wat ben ik blij dat ik dat gedaan heb!
Sil gedroeg zich echt voorbeeldig en we hebben zelfs de HELE weg voorop gelopen! Wat was ik trots :D
Deze foto wil ik uitvergroten <3
Afbeelding

Samen met mijn vriend :D
Afbeelding
Afbeelding

De een na laatste dag hebben we niet zo'n hele fijne rit gehad :(
Onderweg kwamen we in een ruzie met een automobilist en dat leverde wat gevaarlijke situaties op. Pony's van mijn vriendin werden geslagen en hun zelf ook en ik ben met Sil bijna 2 keer in een greppel beland omdat hij niet meer stil wou staan en door de stress.
Ook verloor een van de pony's van mijn vriendin een ijzer! Wat een domper van een rit zeg!

De dag erna, dus de laatste dag, werd er bij de Alberthoeve de Enjoy The Ride georganiseerd, helaas was het voor mij een beetje duur en had ik ook geen cap bij mij dus kon in niet officieel mee doen. Maar omdat ik 's ochtends samen met mn reisgenoten alle stallen had gemest en opgestrooid mocht ik de rit wel rijden maar dan niet officieel :D Nou dat vond ik een prachtige kans!
De pony's van mijn vriendin konden niet mee, dus besloot ik de rit alleen met Sil te rijden en gelukkig wou ze wel mee op de kar :D
De planning was eigenlijk om de halve rit te rijden, omdat ik bang was dat Sil het niet zou aankunnen, maar op de rustplaats aangekomen was hij nog zo fit en energiek (lees vervelend :P) dat ik dacht we gaan gewoon door :D
En echt het is een geweldige rit geworden :D
Ben echt zo trots! Mijn kleine vriend 25km door Drenthe heen zonder zijn vriendenpaardjes <3 Zo dapper!
Afbeelding
Afbeelding

Hier een filmpje van een aantal ritten samen, we hebben zelfs de galop aangedurfd :D Sil was echt heel relaxt!
Ik geniet echt van dit filmpje! <3

En helaas weer naar huis!
Afbeelding

Zou het fijn vinden als je een berichtje achter laat :D

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 15:09

Sil is echt een knapperd! Zijn koppie heeft echt wel iets weg van het koppie van Kay! Enne, kay wil sil wel hebben hoor O:)
Ziet er netjes en gezellig uit allemaal! Ik vind wel dat je hem (in het filmpje) veel aanspoort met 'ga door, hup, enz' zonder dat hij daar eigenlijk op reageerd. Actie = reactie! Dus, of zeg niks, of zeg wel iets maar dan moet hij daar ook wel op reageren.

[edit] Ruzie met een automobilist en ponys werden geslagen? Door hem? :oo

DinkieToy

Re: Genieten in Drenthe met Silvester!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 15:55

Fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad op de Alberthoeve! :D
Heb gezien dat jij en je pony een leuk team zijn! Mag je wel trots op zijn hoor! Echt een leuk duo!
En je mag zeker trots zijn op wat jullie bereikt hebben samen, ook in Drenthe!!
Ik hoorde dat je volgend jaar weer komt, dus tot dan :))

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 16:04

Dankje Jelleee! Sil wil kay ook wel hebben haha! Ja ik spoor hem veel aan zonder dat hij reageert haha, probeer er aan te werken :P Maar soms doe ik het ook om hem zeg maar te steunen omdat hij nogal onzeker is. (en ik ook :P)

DinkieToy, ik heb het heel leuk gehad :D En bedankt :D Erg jammer dat het weer een jaar duurt haha! Woon je daar in de buurt en werk je er of niet?

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 16:42

Ik heb met plezier naar het filmpje en foto's gekeken, maar wat was dat nu met geslagen worden? Pony's en vriendin er niets aan overgehouden? Je heb altijd gekken ertussen jemig zeg.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 16:48

ah bluestar, leuk om te horen dat ik niet de enige ben die er van geniet haha!
Ja over dat geslagen worden dat ging allemaal raar, niemand heeft er iets aan overgehouden en we hebben aangifte gedaan, ze hadden een zweep van ons meegenomen en die heeft de politie weer terug gehaald.
Niet dat t zweepje zoveel waard was, maar ze hadden er wel de pony's mee geslagen en toen meegenomen.

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 17:02

Ik hoop dat die gek een goede boete krijgt, gelukkig is er verder niemand gewond geraakt.
Veel plezier verder, en als je de smaak van lange ritten te pakken krijg bestaat er ook een mendurance.

menfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 17:52

Leuke pony!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 18:16

Jenkins wat leuk dat je op vakantie bent gegaan met je super pony.
Kon me nog herinderen dat je zei dat wil ik ook en kijk aan nog gedaan ook.

Vervelend van dat incident. Nooit leuk.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 18:42

Superleuk zeg! Enjoy was een mooie rit he, ik heb ook meegedaan! Leuk dat jullie er een echte vakantie van gemaakt hebben. :)

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 18:56

Menfan, bedankt voor je reactie :D

Laura, ja dit was echt een droom voor me <3 Ben zo trots op hem en op mezelf natuurlijk :D Nooit gedacht dat ik dit met hem zou doen toen ik hem kocht als jaarling haha :D

Enjoy was inderdaad een mooie rit :D Ik rijd normaal op steen, dus dit was onze eerste echt bosrit haha! Al was het wel een gehobbel met mijn tweewieler :P

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 19:41

Ziet er gezellig uit! Fijn dat Sil zo lekker gelopen heeft :D Leuk filmpje ook! Heb je nog even een pb gestuurd met wat vragen over de tweewieler ;)

vdTippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 19:47

Super hoor ben een tijd terug een weekend naar de Alberthoeve geweest, schitterende omgeving!!!

chanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 20:06

Wauw leuke foto's zeg! Wat was het leuk daar he! :) Als ik die foto's en filmpje van jou zie krijg ik spontaan weer heimwee...

amanda18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 22:38

Ja we hebben het leuk gehad he op die ene dag na dan :( gelukkig heeft Pimmie er niks aan over gehouden!
Ik zit het filmpje elke keer weer te kijken ook om die van mij tussendoor ff te bewonderen <3

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 22:42

Heey!!

K heb je fotootjes natuurlijk al gezien en t filmpje

vind dat fotootje met jeff ook heel leuk!!!

xx Marloes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 22:51

Ziet er heerlijk uit!

Ben de dagen ook al aan het aftellen, 19 augustus gaan wij er ook weer heen :D

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 23:18

Susan: Ja het was ook wel gezellig :D Ga zo je PB even beantwoorden! :D

vdTippe: oow lekker! Is echt heerlijk rijden he, en de mensen zijn er ook zo aardig!

Chanouk: Het was echt leuk, ik heb ook heimwee haha!

Amanda: Ik kijk het filmpje ook steeds :D en de foto's! Gelukkig heeft pimmie niks idd!

Mjay: Loes leuk dat je reageert :D Foto van mij en jeff samen vind ik ook heel leuk :D

Yvank_ oow ben jaloers :D Mag ik mee haha! Alvast heerlijke dagen gewenst!!

DinkieToy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 23:34

Jenkins schreef:
DinkieToy, ik heb het heel leuk gehad :D En bedankt :D Erg jammer dat het weer een jaar duurt haha! Woon je daar in de buurt en werk je er of niet?

Jaa ik woon er ongeveer 15 kilometer vanaf :D
En wanneer het nodig is help ik ze ff uit de brand.. ;)
En vanaf woensdag ist ook mijn pensionstal :D Dan verhuizen we mn paardje naar de Alberthoeve, kunnen we daar weer lekker genieten :D
Jaa dan duurt een jaar wel lang hoor, da's wel balen :(
Als je weer eens in de buurt bent, kom je gewoon ff gezellig aan joh.. Kun je altijd nog hun pony meenemen :))

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 23:42

DinkieToy, aah wat is het leven toch oneerlijk |( Ben jaloers op je! :P :D Je weet iig zeker dat je paard er top staat :D

DinkieToy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 23:47

Hahaha.. verschil moet er zijn O:)
Paardje komt er zeker goed bij te staan :D Geen twijfel over mogelijk! :)
Hopelijk tot volgend jaar!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 12:38

dat ziet eruit als echt genieten!
heerlijk hoor, gave plaatjes!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 12:44

Ziet er leuk uit :D

Heerlijk hé, met je paardje op vakantie gaan.
Wij hebben het 5 jaar geleden ook voor het eerst geprobeerd en gaan inmiddels een paar keer per jaar met ze op pad.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-11 14:48

Nouvel, dat was het ook :D Ben heel blij met de foto's! Mn vriend vond het iets minder om steeds maar foto's te maken maar ben blij dat er toch wat leuke tussen zitten haha.

Silence, oow lekker! Zou ook wel vaker willen maar dat is niet mogelijk haha. Misschien ooit :D

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 15:21

Ziet er uit als een bijzonder geslaagde vakantie *\o/*
*alleen balen van die malloot...*