Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Brainless schreef:Hij heeft toch een "gewoon" blauw oog? Daar zien ze normaal gesproken echt niet minder mee dan met een bruin oog.
Ik weet dat mijn opa dat vroeger ook wel eens deed als een paard schrok van bv auto's om hem tijdelijk aan die zijde aan 1 oog blind te maken.
Rhine_ schreef:Fijn dat het op deze manier aan lukken is!
Mag ik vragen wat voor teugels je hebt?
askazita schreef:volgens mij zijn dat teugels die ze op de renbaan ook gebruiken
Dapper schreef:Wat fijn Suzan dat je weer gewoon op pad kan gaan met Bobar, dit is dus de oplossing van alle problemen, als buurman er niet was geweest had je minder plezier aan een menritje gehad.
Veel kilometers gaan maken hoor, je hebt wel wat in te halen.
janouk schreef:Mooie omgeving om te mennen. Aparte oplossing: als het werkt, werkt het.
Wat mij wel opvalt, is dat je kar behoorlijk veel geluid maakt. Zeker in de stap kraakt en piept de wagen. Misschien helpt het ook voor het paard om de wielen/vering te smeren, zodat de kar minder luidruchtig is. Als is het maar om te genieten van de mooie rustige omgeving.
amy_leftover schreef:super suzan, zou boobs het nu dan eindelijk onder de knie hebben!?
ik juich voorzichtig(nog niet te hard, want met boobs weet je het maar nooit)
Caira schreef:En toch, als je zo'n circus nodig hebt om je paard voor de wagen te kunnen zetten vraag ik mij af, doe je dit nu om met zijn 2en lol te hebben of wil je wanhopig proberen te bewijzen dat je paard voor de kar kan staan? Maanogen hebben enkelt een andere vorm van pigment, dat ze er blind aan zijn is een eeuwenoud broodje aap verhaal. Bij veel paarden kun je met je vinger dicht in de buurt komen voordat ze knipperen, en mocht hij werkelijk een afwijking hebben aan 1 oog, wie zegt dat hij dan aan dat andere oog 100% ziet? Ik vind het persoonlijk not done om een paard praktisch blind te maken (en ja dat doe je door 1 oog af te plakken en ook nog eens zo'n grote oogkap op te zetten. Je weet dat een paard recht vooruit een blinde vlek heeft zitten?
Ik snap dat je graag nog met je paard aan de gang wilt gaan, maar persoonlijk zou ik eerst vertrouwen in elkaar zien te krijgen in plaats van zoveel te knutselen dat je hem ernstig in zijn vrijheid en zicht beperkt.
Je hebt wel een waanzinnig mooi paard.
lastig schreef:Ik vind het super voor je dat je nu met je paard aan de gang kan. En hij loopt er eigenlijk ook wel heel ontspannen bij. Zeker na de verhalen over Bobar is dit een wereld van verschil.
Maar ik vind het ook wel beetje dubbel. Ik zelf zou nooit zover gaan om toch te kunnen rijden. Gewoon omdat dan voor mij de lol er af is. Maar jij kent je paard als geen ander, en als dit goed voelt voor beide, moet je zeker lekker zo doorgaan.
H_Nalanta schreef:Ik ben het wel een beetje met Caira eens. Als je dit allemaal moet doen om je doel te bereiken, voor wie doe je het dan? Verder weet ik natuurlijk niet hoe hij IRL is, ik oordeel alleen op wat ik nu zie en heb gelezen. Van de eerste foto word ik ook echt niet blij, waarom zoveel riemen en gedoe?
Maargoed, jij kent je paard beter dan wij vanaf een schermpje. Ga je altijd zo mennen of wil je na een tijdje weer proberen om 2 ogen open te laten?
H_Nalanta schreef:Ik ben het wel een beetje met Caira eens. Als je dit allemaal moet doen om je doel te bereiken, voor wie doe je het dan? Verder weet ik natuurlijk niet hoe hij IRL is, ik oordeel alleen op wat ik nu zie en heb gelezen. Van de eerste foto word ik ook echt niet blij, waarom zoveel riemen en gedoe?
Maargoed, jij kent je paard beter dan wij vanaf een schermpje. Ga je altijd zo mennen of wil je na een tijdje weer proberen om 2 ogen open te laten?