[AR] benji in het bos

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Sascho

benji in het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-11 20:02

donderdag zijn simone (bokt naam: miejmoon) en ik met benji naar het bos gegaan en hebben wat leuke fotos gemaakt die we graag wouden delen.

ik ga eigenlijk niet vaak met benji naar het bos, meestal trainen we dressuurmatig omdat het bos wel een eindje rijden is en papa daar geen zin en tijd voor heeft, haha.
ik ben ook druk aan het zoeken naar een nieuwe kar want dit is gewoon niks..
maarja geld, geld, geld..

nou hier dan de fotos!
1Afbeelding
daar komen simone en benji aan
2Afbeelding
mooie pony:)
3Afbeelding
sim en ben
4Afbeelding
5Afbeelding
daar komen ze aan bij een grote plas, ik zag de bui al hangen, plassen zijn benji's vijanden!
6Afbeelding
bingo! hij dacht bekijken jullie het maar, ondertussen een hoop gemartel maar daar zijn geen fotos van want ik heb sim even geholpen
7Afbeelding
toen er maar even naast, dan heeft hij vaak wat meer vertouwen
8Afbeelding
daarna ben ik het even gaan proberen want naar je baas luister je natuurlijk veel beter
9Afbeelding
met succes! de eerste keer door een "echte" plas, daarna ook zelfs nog met simone! daar is geen foto van..
http://www.mijnalbum.nl/Foto-HTPS8JW6.jpg
10Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-WTSXUZ4H.jpg
we gingen even stoppen en meneer had wel zin in gras met pol en al!
11Afbeelding
en uitstappen
12Afbeelding
en zijn mooie koppie! ik denk dat hij wat wil vertellen, haha

we hebben daarna ook nog een flinke wandeling met djinty gemaakt, niet zo veel foto's alleen van zijn idiote gedrag haha, normaal is djinty niet voor uit te branden en vind ook niks leuk..
13Afbeelding
14Afbeelding
15Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-Z6LAAMZG.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-W73ZQ3RH.jpg
en ook zijn lieve koppie!

jullie zullen je wel afvragen waarom we op een gele zak zitten, er zat een gat in het leer waardoor er steeds als je ging zitten water uit kwam en je hele broek nat was, vandaag heb ik hem opnieuw bekleed

SsSimonee

Re: benji in het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 20:09

Oeh daar zijn ze. Benji en Djinty zijn echt leuke ponys. En hij deed het super braaf in het bos, op de plassen naar. Snel maar weer :D

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 20:11

Leuke pony. Wen jezelf aub een ding aan. Stap nooit!! Van de bok af. Altijd zorgen dat er iemand op de bok zitt met de leidsels in de hand!

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-11 20:18

je hebt ook helemaal gelijk, maar ik vertouw deze kar niet vandaar dat ik liever afstap, doe dit normaal ook nooit bij andere paarden, daarom ben ik oo dringent opzoek naar een nieuwe kar

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 20:46

Schattige stippel zeg! Wat is z'n stokmaat?

Ben het helemaal met Suzan_Bobar eens.
Daarnaast; jij zegt dat je deze wagen niet vertrouwd. (daar kan ik goed inkomen) maar waarom hang je hem dan wel achter je pony om er mee te gaan rijden?

Het lamoen is wel een heel flink stuk te lang, steekt heel erg uit en dat steekt dus ook in z'n nek bij het nemen van bochtjes/wendingen. Pony verder naar achteren zetten wordt het niet beter van, want dan staat hij veels te ver van de wagen af. Ik zou het lamoen dus wel even (laten) inkorten en het uiteinde even wat ombuigen, want dit is natuurlijk helemaal niet fijn zo voor die pony. Heb hier zelf helaas ervaring mee, en ook de gevolgen gemerkt, mijn pony was zo scheef als een banaan geworden, kon niet meer normaal door wendingen en met veel pijn en moeite heb ik dat een beetje goed kunnen krijgen. Nog steeds merk je dat wel wat aan haar.

De strengen zouden ook ietsje strakker mogen, je ziet ze duidelijk op vrijwel alle foto's slap hangen, en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Verder zou ik, naast investeren in een goede en degelijke wagen, ook investeren in een goed tuig..
Mennen is helaas niet goedkoop.

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-11 20:52

bedankt voor je reactie, zijn stokmaat is ongeveer 90 cm, ik ben het welliswaar niet helemaal met je eens..

ik hang de wagen er achter omdat het niet levengevaarlijk is maar ik het niet helemaal vertouw.
de lamoen is al naar buiten gebogen aan de voorkant en kan dus nooit in de hals steken.. ik wil er ook niks meer aan laten verrandere omdat er eerdaags toch een nieuwe wagen komt.

mijn tuig is verder ook gewoon goed, het is oud maar wel stevig en goed, ik heb het toen gekocht om hem mee te beleren en er moet ooit nog een andere komen, maar ze gaan als de nieuwe wagen er is toch in het span, daar heb ik een nieuw tuig voor liggen..

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 21:00

Lamoen is toch echt te lang, lijkt me geen kwestie van een mening, dat kan je toch gewoon zien? Hij is overigens zelfs nog te lang om in de hals te prikken, hij zal zelfs eerder het hoofd van je pony raken. Ik zie nergens dat het naar buiten is gebogen hoor, aan het uiteinde, loopt gewoon langs je pony heen. Nee, niet strak tegen je pony aan, maar dat is ook nooit zo natuurlijk.

Wagen is smal, staat heel hoog en daardoor het zwaartepunt ook heel hoog. Je zal er vast snel mee omslaan. Maar wel fijn dat je binnenkort een andere wagen krijgt. Weet je ook al welke?

Als je de pony's in 2span gaat zetten, zal je toch ook een enkelspantuig nodig hebben om ze afzonderlijk in enkelspan te kunnen rijden..... ;)

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-11 21:07

dat hij te lang is ben ik absoluut met je eens! de wagen is idd ook veel te hoog! maar toch is de lamoen echt naar buiten gebogen, dat zie je misschien niet zo op de fotos maar als je wil maak ik morgen even een duidelijk zonder pony!

ik weet nog niet welke nee, dat maakt me ook niet zo veel uit maar gewoon een marathon wagentje, ik rij ongeveer 3/4 keer per week een aantal paarden bij een zeer ervaren mennen waar ik overigens ook les heb en hij handeld in karren, dus we zijn aan het afwachten tot er iets geschikt voorbij komt.

dat laatste wat je zegt klopt ook maar ik persoonlijk vind dit tuigje nog goed genoeg om dan af en toe mee te mennen, ik vind het niet onveilig

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 21:26

Wat een leukerd <3 lijkt op onze Simba van 86 cm waar we ook leuk mee menden!
Tuigje ziet er toch prima uit?
Lamoentje kun je ook inkorten aan de voorkant, gewoon afzagen, even laten buigen bij plaatwerken of om laten lassen. Kost meestal hoogstens 2 ,3 tientjes ziet het er al heel anders uit.
Maar je gaat voor ander wagentje, dat is mooi. Wij hadden voor Sim een sulky pirouette, lag heel fijn achter hem, maar was dus tweewielertje....
Afbeelding

Enne.... nu doe ik het nooit meer maar met Simmie ben ik ook regelmatig wel eens afgestapt en weer opgestapt zonder nog iemand op de wagen .... :x tja...al doende leert men :o

Heerlijk dat hij voor jou wel door die plassen heengaat, die dondersteen }:0

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-11 21:31

dankjewel:)! heb je een foto van jou pony? zie hem niet in je profiel ben benieuwd!EDIT: je hebt een foto geplaats wat een leukerd zeg! hij lijkt er inderdaad wel wat op! waarom rijd je niet meer met hem?
ze zeggen inderdaad dat het zo gevaarlijk is, dit heb ik ook altijd geleerd maar waarom is dat nou gevaarlijker?

ik vind zelf het tuigje ook prima!

dat inkorten kan mijn vader zelf in prenciepe ook dus het is niet moeilijk maar ik heb gewoon geen zin om nog tijd in die rotwagen te stoppen, haha.

haha ja het is echt een donder en probeert iedereen uit, die tijd heeft hij bij mij gehad gelukkig

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 21:36

Dit was onze Simmie, hij is helaas overleden vorig jaar, had knie blessure die niet meer kon genezen. Maar was ontzettend leuk menpony'tje! Hij trok trouwens van alles makkelijk weg, het was meer dat ik het geen gezicht vond de 4-wielige wagen achter hem (we hadden toen ook een Dutch 4-wielige ponywagen), maar hij had er totaal geen moeite mee.
Ik weet dus ook zeker dat je ontzettend veel plezier met jouw pony'tje kunt hebben :j
Simmie in wintervacht na een ritje voor 'zijn' sulky <3
Afbeelding

Het is gevaarlijk om van de wagen af te stappen omdat je op het moment dat je ernaast loopt en je pony gaat aan de race, je als je eraf bent veel minder te vertellen hebt dan wanneer je erachter zit. Daarbij zijn juist die momenten van op- en afstappen erg tricky, je bent dan makkelijk uit je evenwicht te brengen. Dus daarom is het niet slim om te doen.

Toen ik nog van niets wist :o? :o stapte ik juist af als ik iets engs tegenkwam, dat is dus hartstikke fout! Je moet er gewoon op blijven zitten, je groom of degene die met je mee is op de fiets of wat dan ook loopt voor de pony en de pony gaat erachteraan. Daarom moet je ook (eigenlijk) altijd met z'n tweeen gaan mennen....
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 30-07-11 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 21:37

Bij mij duurde het niet heel lang dat hij klaar was met uitproberen, het is echt een leuke pony :D
@ vanhuisuit hij lijkt er inderdaad op ja :D

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-11 21:38

ooh zonde zeg! hij was natuurlijk ook net een maatje kleiner dan benji dus voor benji bestaan wel mooie passende wagens!

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 14:34

Super schattig maar voor de rest ga ik wel met joyciej 007 mee.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 23:28

Kei leuk!!! Hij is kei schattig!!! <3 /3

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 12:12

Kan het kloppen dat jij de dag na de Shetlandmendag (de zondag) ook in Voorst was om wat hindernissen te oefenen? Het wagentje en de pony kwamen me zo bekend voor.
Heb je de Shetlandmendag zelf ook gereden dan? Want hielp toen bij de vaardigheid, maar heb jou toen volgens mij niet voorbij zien komen.

Vond wel dat je lef had, om met dat wagentje de hindernissen te oefenen ;) Zou het zelf niet durven.

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-11 22:25

ja klopt dat heb je goed gezien! nee hem niet met de shet mendag zelf gedaan!
heb inmiddels een nieuwe kar:D

naomimiracle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 20:36

wat een liefiesss <3

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 21:07

Kan me voorstellen dat als je een nieuwe wilt, hier niet de kosten insteekt.
Tevens is hij meer geschikt voor een groter formaat pony en als je inkort wordt dat lastig.

Wat voor een nieuwe wagen heb je?

We starten vrijwel allemaal wel met een wagentje wat niet je van het is...
En steeds komen we een stapje dichterbij een betere wagen!

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-11 22:04

nee precies, als ik weet dat er 1 weg gaat ga ik er niet meer mijn best voor doen!

ik heb niet een super wagen nu, hij is waarschijnlijk tijdelijk omdat ik hem iets aan de grote kant vind, maar hij is veilig en daar gaat het om!
het is een wat ouder en lomper model marathon wagen, niet zo'n heel lomp ding met auto banden enzo maar een beetje er tussen in..

nu gaan we afwachten tot er een mooiere wagen komt bij diegene waar ik rijd en dan ruilen we weer..

ag het komt inderdaad ook allemaal vanzelf! iedereen begint met het minimale en denkt achteraf och, was dat wel veilig..