[AR] Guinevere ITP

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Frensie

Guinevere ITP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-11 10:04

Bijna 3 jaar geleden heb ik een paardje gekocht. Een toen 6 jarige merrie van JumperXHaarlem. Ongeveer 1,57m hoog. Geen makkelijke merrie, maar ondanks dat ze het niet altijd met je eens is, zit er geen kwaad bloed in. Ik heb er dressuur mee gereden (zijn nu L2 met winst) en we rijden zo af en toe endurance. Een vriendin van mij is twee maanden terug begonnen met springen met haar, ze heeft immers springbloed en dat doet ze super. Ze heeft een enorme looplust en dat is ook vaak het probleem waar je tegenaan loopt met rijden, ze vindt het moeilijk om te wachten.

Zelf heb ik lichamelijke klachten die in de loop der tijd alleen maar zullen verergeren (zie profiel). Onder het mom van 'een slimme meid is op haar toekomst voorbereid' ben ik in januari begonnen met het betuigen van mijn paardje. Sommigen verklaarden me voor gek, anderen hebben me geholpen. Ik heb begeleiding gehad van een instructrice met ervaring. We zijn begonnen met het longeren aan de dubbele longe en het werken aan de lange teugel. Heb haar een tijd laten wennen aan het slepen en dan voornamelijk aan het geluid. En we hebben haar laten wennen aan alle onderdelen van het tuig.

Ondertussen waren we al een tijdje zover dat we zouden kunnen inspannen, maar doordat ik beide polsen overbelast heb, kwam dat er maar niet van. Door die polsen mag ik nu ook niet rijden of longeren en na even wikken en wegen heb ik besloten om Gwin bij Onder de Kastanje te brengen. Nog geen moment spijt gehad. Ze staat er nu 2 weken en ze loopt al een dikke week voor de wagen. De eerste paar keren mocht ik niet mee, maar afgelopen woensdag wel. Ze gaan daar meteen de weg op zodat je lekker rechtuit kan gaan en het is minder zwaar voor je paard. Ik heb dus geen foto's, dat is niet makkelijk langs de weg, maar heb wel een klein filmpje gemaakt tijdens het mennen. Ik vind het fantastisch dat ze uberhaupt voor de kar loopt, dus ben helemaal blij. Er zijn natuurlijk nog genoeg verbeterpunten. Zo zijn er momenten dat ze het bit niet aan wil nemen en tegen de hand komt, maar gelukkgi zijn er genoeg momenten dat ze ontspant en nageeflijk loopt. Ik men nog niet zelf ivm mijn polsen. Hopelijk kan ik eind volgende week zelf mennen.

Nou, genoeg getypt, het filmpje. Ik ben al blij dat ik het op de computer en op youtube heb gekregen, alleen heb ik geen idee hoe ik het filmpje zou hebben moeten draaien, dus je moet je hoofd even een kwartslag draaien ;)

Rhine_

Re: Guinevere ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 14:31

Dat gaat al lekker :D