[AR] Bente's 1e keer ITP

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Bente's 1e keer ITP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 18:01

Er is me al een flink aantal keer gevraagd een topicje te maken over Bente. We hebben haar nog niet zolang en ik heb nog graag dat mijn instructeur (Peter de Koning) achter op de wagen staat, dus de foto's zijn gemaakt door zoonlief en niet professioneel of van fantastische kwaliteit :o maar bij deze een indruk van onze jongedame.

Bente is een KWPN tuigertje van plm 1.55, met een flinke scheut hackneybloed, V. Moneymaker. Ze is 5 jaar en dit is de 8e keer dat ik met haar men. Voordat ik haar kocht was ze licht betuigd. De foto's zijn van het losrijden daarna zijn we een fijn rondje buiten over de weg gaan doen wat heel goed ging *\o/*

Waar we vooral aan werken, behalve het krijgen van wederzijds vertrouwen, is dat ze druk op het leidsel durft te nemen en dat ze goed in het borsttuig blijft lopen. Ze is beleerd voor een concourswagentje en had in de eerste paar keer erge moeite met mijn (zwaardere) menwagen. Daarbij is ze erg gevoelig in haar mond en zeer voorwaarts, deze combi is voor mij nog even zoeken. Maar het gaat steeds beter :D

Maar bij deze wat foto's....
onze puppy'tje wachtend op wat gaat gebeuren...
Afbeelding
oplettend type :=
Afbeelding
inspannen...je ziet het aan mijn gezicht, het is nog niet 'standaard' het mennen met Bente, ik vind het nog best wel spannend }:0
Afbeelding
en de menbaan in.... even een overzichtsfoto voor de mensen die niet weten hoe (heerlijk) groot en ruim onze menbaan is...
Afbeelding
voorbeeld van 'contactloos' momentje :x
Afbeelding
sleutelen met de juiste stelling
Afbeelding
ja er is weer contact :)
Afbeelding
en voorbeeld van mooi moment :j
Afbeelding

Hierna zijn we rondje buiten gaan doen, ze is heel dapper, goed voorwaarts en komt nog frisser aan dan dat we vertrekken :=

En na het werken is het lekker buiten staan met onze andere kanjer Snuitje in de wei :Y)
Afbeelding

Tot de volgende keer!
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 27-07-11 18:38, in het totaal 1 keer bewerkt

mirror666

Re: Bente's 1e keer ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 18:22

WHAA! Die 2 zijn echt hetzelfde.. Alleen snuit heeft een warmere wasbeurt gehad :))

Mooie fotos, han is een goeie fotograaf! :D
Gaat helemaal goedkomen met jullie :)

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 18:24

Ziet er al super uit!

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 18:48

Wat een onwijs lieve foto's van Bente, ze heeft nog een heel lief puppy hoofdje.

Heel veel plezier met haar, lekker genieten! :D

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 20:34

Wat leuk, jullie eerste topic!
Ziet er goed uit, hoor!
Heerlijk zo'n grote menbaan!
En Bente en Snuit zijn een leuk stel, zo samen.

Heel, heel veel menplezier gewenst met je twee toppertjes!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 20:49

Ziet er top uit Maaike.

Let alleen wel op dat je achterover blijft zitten, als ze anders een keer direct stilstaat val je er voor over af. Ik spreek uit ervaring :-)

Knapperd hoor

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 21:25

Bedankt! Ja Bente is echt nog zo'n jong paardje, erg leuk en soms erg spannend <<) .
@Tallechie je hebt helemaal gelijk :o :oo

haboshof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 21:31

Heerlijk stoer aan het rijden VHU. Dat ziet er al leuk uit. ;)
Mooie combinatie die Snuitje en Bente!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 21:33

vhu ik heb hetzelfde probleem, maar is ook moeilijk op te lossen, maar wel handiger

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 22:46

Wow, wat een leuk fototopic en als je er zo naar kijkt; wat een superbak toch he!

Mooi momentje te pakken, veelbelovend!

Samen staan ze schattig <3

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 22:55

ziet er leuk uit zeg! komt vast vanzelf een fijne routine in :)

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 23:03

Ik ben een beetje geschokt dat Rizanta er niet meer is, vond jullie zo leuk samen!! Heel veel sterkte nog met dit verlies!!

Bente is een leuk paardje, fijn dat het steeds wat beter gaat en die bak : :oo heerlijk!!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 23:17

Ik ben zelf ook nog steeds niet over het verlies van Rizanta heen, |( Manlief heeft me overgehaald zsm weer een ander paardje te kopen, moet zeggen dat dat heel verstandig is geweest....anders zou ik nu nog steeds depressief op de bank voor me uit zitten staren.... ik was compleet kapot.

Vandaag was de eerste keer dat ik zonder een brok in mijn keel op de bok ging of van de bok kwam. Daarom ook dit topic. Kijk zoals ik was met Rizanta....
Afbeelding
het is niet eerlijk als ik Bente daarmee vergelijk...

Bente is totaal anders dan Rizanta en niet voor niets ik kan echt nog geen bruine paarden voor de wagen zien, hoop echt dat dat wel weer goed gaat komen. Maar wat wel erg mooi is dat ze net als Rizanta een rotsvast vertrouwen in 'de mens'. Als ik haar vertrouwen geef, geeft ze dat ook terug. En dat is met mennen echt superfijn!

Rizanta heeft mij ongelovelijk veel plezier in mennen gegeven, ik hoop daar met Bente een mooi vervolg aan te kunnen geven.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 27-07-11 23:24, in het totaal 1 keer bewerkt

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 23:22

ziet er leuk uit hoor vhu, en idd niet zo voorover zitten!
jullie gaan al erg hard zo in de ontwikkeling,leergierig ding die bente :j

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 23:28

Heel begrijpelijk dat je verder gaat met een ander paardje!! Je kan daar je zinnen op zetten en het is je hobby :)
Ik zou ook kiezen voor een ander "soort" paard, anders blijf je vergelijken.
En zo te horen is Bente een super paardje voor je, wens je er heel veel plezier en geluk mee!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 23:31

Dank je Lizz :)

Bente is erg leuk, die leert echt van elke ervaring en elke keer als ik weer men (we mennen 2x per week) gaat het weer beter dan de keer ervoor B-)

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 08:40

Mooie bente voor de wagen!
Is dit nu je eigen wagen? ze staat er mooi voor :)
Daar ga je een hoop plezier van hebben!

Groetjes, Lacuna

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-11 10:27

Ja het is mijn eigen wagen. Gelukkig past ze daar goed voor. In het begin heeft ze wat moeite gehad met het wegtrekken maar dat gaat steeds beter.
Het tuig is bij de broek nog wat te groot, ze moet nog wat dikkere billen krijgen :P

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 12:02

Ziet er goed uit, VHU! Ik weet zeker dat dit helemaal goed gaat komen. Ook jij en Bente zijn een hele leuke combi. :j

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 15:52

Ga zo door!! +:)+

:D

Ik vind het ontzettend fijn voor je dat je na de ellende met Rizanta toch weer lekker aan de slag kunt met een paardje dat heel anders is maar toch ook super leuk! :j

Bente is een geweldig paardje en alles wat je met Rizanta had geleerd kun je bij haar gelijk weer gebruiken, om straks met haar weer een stapje verder te kunnen zetten...
Heel veel succes en vooral plezier samen!
Geniet ervan!

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 22:32

Leuke plaatjes en jaaa nog echt een puppy

IpsilonkaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 01:30

Bente is gewoon een knap ie, eigenlijk moet je een detailfoto's maken van al haar witte patronen, dat vind ik zo gaaf aan haar. In combinatie met dat knappe koppie van haar natuurlijk. Ik snap wel dat je het moeilijk vind met mennen. Van Pablo naar Det was ook een enorme omschakeling, maar komt zeker goed!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-11 09:19

Haar kleur is inderdaad heel apart, het grappige is dat onze Snuitje dezelfde kleur heeft dat is wel heel toevallig (sabino zwart). Daarbij is ze ook ontzettend lief.

Het grote verschil met Rizanta is dat het bij Rizanta altijd wat langer duurde voordat er iets tot haar doordrong van een hulp en als ik wat 'fout' deed, ze daar dus ook niet zo direct op reageerde, bij Bente heb je met alles direct reactie en wel binnen een fractie van een seconde. Dat is dus wel even wennen en het 'moeilijke'!
Rizanta kon zich heel groot en sterk maken, dat doet Bente dus niet, die maakt zich wel groot, drukt dat schoftje dan omhoog, nekkie erop, maar ze wordt niet sterk, ze gaat zitten en showen, dan komt dat hackney bloed naar boven toe moet zeggen dat ik dat wel erg gaaf vind 8-) Zit ik echt te genieten <3

We gaan gewoon heel veel oefenen en samen aan de slag, worden we vanzelf steeds meer een combinatie :D

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 09:33

Leuke foto's maaike, heel veel menplezier toegewenst met Bente!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 21:10

WAUW, daar ga je !! met Bente !!

Rizanta heeft je zo'n goede opleiding in vertrouwen geven (en krijgen) gegeven, dat komt helemaal goed, ook al voelt dat misschien voor jou nu nog niet zo !! het straalt er wel vanaf !!

Ik vind het echt genieten om jou met je paard aan het werk te zien !! *\o/*