Bente is een KWPN tuigertje van plm 1.55, met een flinke scheut hackneybloed, V. Moneymaker. Ze is 5 jaar en dit is de 8e keer dat ik met haar men. Voordat ik haar kocht was ze licht betuigd. De foto's zijn van het losrijden daarna zijn we een fijn rondje buiten over de weg gaan doen wat heel goed ging

Waar we vooral aan werken, behalve het krijgen van wederzijds vertrouwen, is dat ze druk op het leidsel durft te nemen en dat ze goed in het borsttuig blijft lopen. Ze is beleerd voor een concourswagentje en had in de eerste paar keer erge moeite met mijn (zwaardere) menwagen. Daarbij is ze erg gevoelig in haar mond en zeer voorwaarts, deze combi is voor mij nog even zoeken. Maar het gaat steeds beter

Maar bij deze wat foto's....
onze puppy'tje wachtend op wat gaat gebeuren...

oplettend type

inspannen...je ziet het aan mijn gezicht, het is nog niet 'standaard' het mennen met Bente, ik vind het nog best wel spannend

en de menbaan in.... even een overzichtsfoto voor de mensen die niet weten hoe (heerlijk) groot en ruim onze menbaan is...

voorbeeld van 'contactloos' momentje

sleutelen met de juiste stelling

ja er is weer contact

en voorbeeld van mooi moment

Hierna zijn we rondje buiten gaan doen, ze is heel dapper, goed voorwaarts en komt nog frisser aan dan dat we vertrekken

En na het werken is het lekker buiten staan met onze andere kanjer Snuitje in de wei

Tot de volgende keer!