[AR] Met een shet op wedstrijd.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rhine_

Met een shet op wedstrijd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-11 10:24

:wave:

Gisteren was het weer zo ver, ik en Tabloid gingen voor de 2de maal op wedstrijd. Bij het losrijden hadden we meteen door dat ze heel drammerig en stressy was, door waarschijnlijk de hengstigheid.

We begonnen natuurlijk met het losrijden.
Afbeelding
Afbeelding

Daarna hadden we de vaardigheden, waarbij we 3 ballen hadden.
Maar eerst wachten op onze beurt.
Afbeelding
Dan binnenkomen.
Afbeelding
En daarna gewoon ons best gedaan.
Afbeelding

Toen volgde speel u spel. De eerste keer snapten we het niet helemaal, dus mochten we nog een keer. Helaas was madam het daar niet mee eens en wilde ze niet meer door de finish wat ons 45 punten hebben gekost.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Daarna begon ze echt vervelent te doen, en we moesten de dressuur nog rijden. Daar heeft ze zich dus snel vanaf gemaakt, dus met de 187 punten die was hadden was ik nog te vreden.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Na zon drukke dag had ze meer aandacht voor het gras, dan voor een mooie foto. Maar al bij al ben ik super trots op haar :+:
Afbeelding

Een reactie zou fijn zijn.

Groetjes
Rhine
Laatst bijgewerkt door Dyonne op 24-07-11 15:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto op verzoek bijgevoegd.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 10:39

respect hoor! Elke dag met zo'n eigenwijze shet aan de gang. Ik kan me de blauweplekken uit mn ponytijd (lang geleden) nog goed voelen :D maar blijf een zwak voor ze houden.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 10:51

*\o/* ziet er netjes uit. En door veel te doen, worden jullie samen steeds meer ervaren en een team.
tipje bij de dressuur/vaardigheid wedstrijden mag jij in de vaardigheid zonder groom starten in het enkelspan; dat scheelt gewicht en dus snelheid.

Zorro_Bjorn

Re: Met een shet op wedstrijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 10:57

Goed gedaan meiske! +:)+ Ervaring krijg je alleen maar door wedstrijden te rijden. De mindere punten van de proef kun je thuis oefenen.
Jullie zien er goed uit met die combinatie zwart/rood. Nu alleen je stoel nog.... :D

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 11:02

@Rhine_ super leuke foto's en je bent weer een ervaring rijker toch... gewoon blijven doen dan wordt zal je zien dat het jullie steeds gemakkelijker afgaat. Vooral die laatste foto van jullie 2 is zo <3 . Hebben ze nog 'moeilijk' gedaan over het niet dragen van handschoenen ? Of was het aangeven van jou kant al voldoende ?

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 11:28

Ziet er super uit Rhine!!
Jammer dat ze vervelend werd, heb je weer wat om aan te werken!

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 11:33

Ziet er goed uit toch voor de tweede keer! En de dressuur punten zijn helemaal zo slecht nog niet!
Hoeveel ruimte zit er gewoonlijk tussen de pionnen bij de vaardigheid?

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-11 11:39

Iedereen bedankt al!

Ollie1 Iemand had het voor mij geregeld dus er is niks over gezegt.

ZusJcobs normaal 25 cm.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 12:03

mooie fotos! :D
je ziet bij de dressuur wel dat ze een beetje de kantjes er vanaf loopt :P stiekemerd ;)

en, ik weet echt niet of dit aan mij ligt hoor, maar ik heb het gevoel alsof ze ver voor je wagen staat, dus ver van jou vandaan? maar, dat is echt puur een gevoel :)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 12:14

Dat ver voor de wagen staan valt wel mee, of ja, ze staat er wel ver vanaf maar niet ver vanaf de zweng, ligt gewoon aan hoe de wagen gebouwd is.

Bedoel je dat er aan elke kant (dus tussen wagen en pion) 25cm zit, of (gezien de breedte van een wagen zo'n 125 cm is dacht ik) in totaal een lentge van 150 cm? Dus aan elke kant als je er recht door heen rijd zo'n 12,5 cm?

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-11 12:16

Nogmaals dank.
Ik heb niet het gevoel dat ze (te) ver voor de wagen staat.

25 intotaal dus 12.5cm aan alke kant.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 12:18

Hej, wat een leuke foto's! En wat een mooi ponytje is het toch. Vervelend dat ze zo lastig was, maar idd je leert er wel altijd weer van (en de pony net zo) Toch nog best een net resultaat met zo'n niet-meewerkende pony :j

Vraag me alleen af of ze geen last heeft van het lamoen? Op meerdere foto's zie je de lichtogen naar achteren schieten en het lamoen naar voren, daarnaast lijkt het alsof hij soms in haar nek prikt bij wendingen. Vind haar idd ook redelijk ver van de wagen staan. Edit: jij hebt dat gevoel niet lees ik net. Misschien zou je het lamoen iets kunnen (laten) in korten? Dan prikt hij ook minder in haar hals.
Misschien vertekent het op de foto's, maar het lijkt alsof het borsttuig ook nog wel ietsjes omhoog zou kunnen.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-11 12:22

@ JoyCie Dankje wel, van het lamoen klopt maar we gaan anderen voor stukken laten maken. Dit lamoen is net als jouwe gewoon verstelbaar maar de teugel blijft erachter hangen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 12:53

Zo, superleuke foto's , gaaf wagentje heb je voor je shet.
leuk dat je zo op wedstrijd mee doet !

misschien kun je je buitensingel iets strakker doen, de lichtogen hebben nu wel veel ruimte om naar voren te gaan zoals te zien op foto 3,en misschien je broekriemen ietsje korter, dan ben je al een heel eind met je lamoen probleempje.
op foto 10 is je buitensingel echt wel te wat aan de lange kant...mag wel gewoon aan de buik zitten als je hem vastgemaakt hebt.
dan prikt het lamoen ook minder in haar hals in wendingen want dan kan het lamoen niet zo naar voren door schieten.
maar komt vast helemaal goed, want jullie zijn er al mee bezig ! :j

Supermooi wagentje en goed gedaan, petje af !! knap hoor ! *\o/*

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 13:07

He meissie.
Ziet er top uit!! Knap hoor.
Doe het je niet na :D

ilovemoney

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 13:40

Ziet er super leuk uit, van de foto's is niet af te lezen dat hij drammerig was.
Ik ben jaloers op jou kar!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 15:20

Foto's zien er goed uit <3 .
Jammer dat ze d'r dag niet zo had, maar volgens mij hebben jullie desondanks genoten.
Goed gedaan en jullie zijn een knap stel <3 .

alcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 15:24

Ik heb jou zien rijden tijdens de proef (ik was aan het losrijden in de buitenbak).

Het zag er erg netjes uit.
Gefeliciteerd met je punten.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 15:26

Ik vind jullie een super stel met elkaar en ... het ging alweer beter dan de 1e keer, dus dat gaat goed!
Lekker zo doorgaan :j

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 15:33

leuk hoor :)

Kun je er niet voor kiezen om eerst de dressuur te doen?
En wat was nou het speel uw spel :P

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 16:05

opisop_shop schreef:
leuk hoor :)

Kun je er niet voor kiezen om eerst de dressuur te doen?
En wat was nou het speel uw spel :P

Speel-uw-spel is een soort vaardigheid. Maar in plaats van een vaste volgorde van de poortjes met pionnen en balletjes, is die volgorde nu 'vrij'. Ieder poortje heeft ipv. een nummer, een puntenaantal. Als je dat poortje rijdt (en de balletjes blijven er op) dan krijg je dat aantal punten.
Je krijgt een bepaald aantal sec. de tijd om zoveel mogelijk punten bij elkaar te scoren. Meestal gaat het om 90 sec. oid. Je mag ieder poortje 2x rijden, en je mag ook van beide kanten aanrijden.
Daarnaast zitten er vaak nog 1 of meerdere 'jokers' in. Dit zijn vaak samengestelde, kleine hindernisjes (á la marathon) ook met balletjes. De jokers geven heel veel punten als je ze goed rijdt, maar als je er een balletje afrijdt dan worden soms die punten die je had kunnen verdienen (500-1000 oid) van je puntentotaal afgetrokken.

Het doel is dus om binnen de tijd zoveel mogelijk punten bij elkaar te sprokkelen. Rijdt je ergens een balletje af, dan heeft het geen zin om dat poortje nog eens te rijden, omdat je er dan geen punten meer voor krijgt. Zodra de tijd om is, belt de jury af en dan mag je het poortje/de hindernis waarin je bezig bent eventueel, nog afmaken. Daarna moet je zsm naar de finish.
De kunst is om te proberen net in die laatste paar sec. vóor de bel, nog even voor de 2e x de joker in te schieten, zodat je die op je gemak nog even mag afrijden, en dan nog gassen naar de finish. Dat is slim, want dat rek je legaal tijd en heb je nog eens een flink aantal punten er bij op :j

Het is echt erg leuk en spannend om te rijden, ook leuk om te zien hoe iedereen een andere route bedenkt, want dat mag je natuurlijk helemaal zelf beslissen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 16:08

Leuke foto's,ziet er goed uit hoor :j
Jammer dat ze haar dag niet had,volgende keer beter :)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 16:10

oh dat klinkt wel heel erg leuk!
Ben afgelopen week met een vriendin meegeweest om te groomen op menwedstrijd. Ze heeft haar merrie in de Zdressuur en Mvaardigheid en de ruin in de Mdressuur en Lvaardigheid (met zat punten ;) ). Was wel erg leuk!

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-11 16:10

En nogmaals bedankt!

Wat Joycie zegt klopt helemaal al hadden wij 2min. Je mag alles 2keer rijden maar tussen de eerste en de tweede keer moet minstens 1 ander poortje zijn.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 16:11

en dan nog door de finish binnen die twee minuten dus?