[AR] Sunny op sjouw tussen het koren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lacuna

Sunny op sjouw tussen het koren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-11 09:25

Vorige week zaterdag was de korenrit van onze menvereniging. Omdat Sun zn vaste verzorgster het zo goed doet had ik met haar afgesproken dat zij van mij 1 jaar lidmaatschap van de vereniging zou krijgen en zij dan dit jaar de georganiseerde ritten mee mocht rijden.
De puzzelvaardigheid was de eerste, maar das meer een onderling wedstrijdje, dus de korenrit was weer even iets nieuws. En voor mij was het eigenlijk best eens lekker om ook eens rond te kunnen kijken en gewoon van de omgeving te kunnen genieten in plaats van op mn pony te moeten letten ;)
Niet zo heel veel koren gezien, maar wel een mooie omgeving om te rijden. Nu hopen dat de men- en ruiterroutes waar ze het over hadden hier ook snel aangelegd gaan worden

Afbeelding
Net vertrokken

Afbeelding
Hoezo hoogteverschil?

Afbeelding
Hier was het nog droog

Afbeelding
Maar toen de eerste druppels vielen besloot het hondje in de wagen voor ons lekker te schuilen onder een kleed ;)

Afbeelding
Detailfotootje van een knappe Sunnebol

Afbeelding
En de menster (en vaste verzorgster van Sun) met een big smile op de wagen

Afbeelding
En onderweg na de eerste stop. Heel overmoedig heb ik mn regenbroek maar uitgetrokken… binnen 3km had ik daar al spijt van…

Afbeelding
Voor sommigen misschien een kippenvelmomentje, zo liep onze route verder met aan twee kanten een sloot…

Afbeelding
En een klein stukje verder werd het asfaltpad ook nog een grindpad. Voor Sun geen probleem gelukkig.

Afbeelding
Tijdens de tweede stop kregen we bezoek van onze fans, de ouders en het neefje van mn vriendin. Natuurlijk moest neefjelief even op de wagen zitten voor de foto, maar eigenlijk vond hij het stiekem best spannend. Zodra de camera echter tevoorschijn kwam zette hij meteen een smile op! Fotomodelletje in de dop!
erg leuk detail op deze foto vind ik toch wel het petje aan de leidselogen van de halsriem van Sunny… Het arme dier wordt gewoon als kapstok gebruikt…

http://demenners.nl/pics/koren2011/dsc_2569.jpg
Het nadeel van een kleine pony… we rijden als tweede, je ziet enkel onze paraplu :P

Afbeelding
Droog over het bruggetje heen, dus de paraplu weer opgevouwen en weggestopt.

Maar na de derde stop ging het toch serieus regenen, en deed de paraplu weer dienst:
Afbeelding

Afbeelding
En zo konden we toch lekker van de korenrit genieten 

http://demenners.nl/pics/koren2011/dsc_2621.jpg
Dapper kleintje tussen de grote wagens

Afbeelding

Afbeelding
En als laatste nog een “Sun, je haar danst!” foto ;)

Ondanks de regen toch een hele leuke rit gehad!
Groetjes, lacuna

PussInBoots

Re: Sunny op sjouw tussen het koren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 09:33

Leuke foto's hoor, het plezier straalt er van af. Ik zou het alleen doodeng vinden, tussen die grote knollen opgesloten zitten en dan ook nog eentje die zo ongeveer in mn nek blaast....

anne97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 09:34

super leuke foto's. schattige shet;)

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 09:37

Dat ziet er gezellig uit!

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 09:38

Ondanks het weer, hebben jullie het toch naar jullie zin gehad zo te zien... leuke *-:) !

ilovemoney

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 10:05

Ziet er ondanks het weer, heel gezellig uit! Hoeveel km wat de rit in totaal? of heb ik er overheen gelezen?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 12:00

:+:
knappe sun! :D
hij heeft het toch maar mooi weer gedaan. Mooie rit ook, al was die van mij denk ik op zijn knietjes gaan liggen op dat grindpad :=

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 12:47

ha, superleuk, een fijne rit gehad, wat doe je toch leuke dingen mee met je paardjes !! super.
maar dat water....brrrrr aan beide kanten, idd kippenvel !!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 15:15

Prachtige korenrit, ondanks het weer!
Dappere Sun, zo tussen de paarden in.
Rijden jullie alle ritten zo in kolonne?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 15:19

Sun heeft totaal niet het idee dat hij de kleinste is, integendeel :+
Geweldig pony is het toch en wat leuk dat je je verzorgster laat rijden +:)+

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 15:24

ik zou me ook klein voelen, beetje hetzelfde als tussen twee vrachtwagens inrijden met je personenwagen, vind ik ook geen fijn idee :P

Ziet eruit als een geslaagde rit ondanks de regen :)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 15:41

gaaf joh,hoelang was de rit?
waren jullie de allerkleinste die dag?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 17:15

Wat ziet dat er gezellig uit, ondanks de regen :D kon Sun de grote paarden goed bijhouden?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 17:16

Ziet er leuk uit hoor

Lisanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 17:46

Knappe Sun! Ziet er gezellig uit! :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 22:00

Leuke foto's, ziet er inderdaad gezellig uit! :j

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 00:05

Leuk weer zo'n organiseerde rit! Wat is het toch een werkertje

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-11 08:38

haha bedankt allemaal!

Over het klein voelen met de grote paarden achter je, whoa dat valt wel mee. Af en toe roep ik ff naar achter of er iets meer afstand gehouden kan worden of zwaai ik ff mn hand omhoog. Een tweespan grote paarden achter me doe ik liever niet meer, dat vind ik iets teveel van het goede.
Verder probeer ik zelf ook altijd iets meer afstand te houden van de wagen vóór me, zodat ik wat meer uitwijkmogelijkheden heb. Maar Sun vindt het wel prima om met zn neus IN de kar voor hem te lopen dus daar had mn vriendin gewoon nog wat moeite mee, komt wel goed als ze het vaker gedaan heeft.
Maar natuurlijk laat ik mn vriendin ook rijden, ik bedoel ze doet meer dan genoeg voor Sunny en daar mag dan ook wel wat tegenover staan. De bedoeling is dat ze straks zelf handig genoeg is om met een eigen groom mee te rijden en dat ik dan met een tweede wagentje met Stormpje mee kan rijden natuurlijk :)

De meeste ritten rijden we inderdaad zo in colonne. Alleen met de puzzelrit rijden we allemaal apart en heb je een routebeschrijving bij je. Ik vind het zo wel heel erg gezellig, want als groom kun je rustig om je heen kijken en zo zie je de mooiste aanspanningen voorbij komen. :)

Sun heeft absoluut geen moeite met het tempo. Wel zie je de kleintjes altijd zo ver mogelijk vooraan rijden (er zijn nog meer mensen met welshjes of shetten lid van de vereniging, alleen die reden deze keer dus niet mee, wij waren de kleinste vandaag) zodat mócht het tempo te hoog liggen we dat meteen door kunnen geven.
Eerlijk gezegd is dat bij ons nog nooit voorgekomen, heb wel 1 keer gevraagd of het tempo alsjeblieft omhoog kon, want ik moest Sun toen de hele rit op de handrem rijden en hij zat net tussen een hele grote stap of een hele korte draf in en dat houdt hij geen hele dag vol.

Meestal zijn wij wel de kleinste aanspanning, omdat we ook nog eens met dat kleine tweewielertje rijden. Mensen moeten ook altijd nog lachen om ons, want de meeste menners komen aan met grote vrachtwagens of grote trailer met koetsenframe of met 2 auto's zodat de koets ook mee kan...
Ik haal mijn wagentje in drie delen uit de kofferbak van de auto en ga die op mn gemakje in elkaar schroeven haha.

De ritten die we rijden zitten allemaal zo rond de 30km, deze korenrit was 35km en we houden altijd 3 stops. Enige uitzondering is de snertrit in november, die is max 25km en daar hebben we 2 stops anders vernikkelen we op de wagen haha.

Groetjes, lacuna

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 11:09

Knap hoor Lacuna zo met die kleine tussen al die groten.
Hoe lang rijden jullie zo ongeveer? Vooral stap of draf?

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 00:27

Ziet er uit als een heerlijke rit!
Sun is een leukert zeg <3

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 08:37

het is voornamelijk draf, we hebben een gemiddelde snelheid van ongeveer 9km/u over de gehele rit.
We vertrekken om 10.00u en we waren terug bij de uitspanplaats om 16.00u en we houden dan 2 stops van een half uur en 1 lunchstop van een uur.

Thnx :)

Groetjes, lacuna