[AR] Jack en Jake voor het eerst in Tandem!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SaraSindy

Jack en Jake voor het eerst in Tandem!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-11 20:15

Hallo bokkers!

Vandaag hadden Jan ( De baas van mijn verzorgpony's ) en ik Jack en Jake voor het eerst in het Tandem gezet!
Eerst even naar Divoza gereden om van die ringen waar je de leidsels door kan doen, en van die klemmetjes voor de leidsels te kopen.
Omdat ze bij Divoza geen Tandem leidsels hadden liggen moesten we maar even wat verzinnen voor de leidsels, dus hadden we 2 enkelspan leidsels aan elkaar gemaakt. Niet de meest best oplossing, maar om nou meteen leidsel te kopen zonder te weten hoe de paardjes reageren word een beetje te duur :p

Eerst gingen we even in de kleine bak, in het begin liep ik even naast Jake ( voorste paard ), toen het goed ging liet ik hem los, eerst er nog wel eemn tijdje naast gelopen om hem soms even een tikje op zijn kont te geven.
Toen het goed ging in de kleine bak gingen we naar de grote bak!
Het ging super voor de eerste keer!
Jake moet nog wel een beetje door leren lopen, maar dat komt nog wel! Jack gedroeg zich super!
Dus dit gaan we vaker doen!

Even wat info over de paardjes

Voorste paard:
Naam: Jake
Geslacht: Ruin
Ras: Haflinger x KWPN
Leeftijd: 4 jaar
Lengte: 1.48
Halfbroer van Jack ( Achterste paard )

Achterste paard:
Naam: Jack
Geslacht: Ruin
Ras: Haflinger x KWPN
Leeftijd: 4 jaar
Lengte: 1.52
Halfbroer van Jake ( voorste paard )

Hier de foto's + 2 filmpjes!

In de kleine bak ( Filmpjes )
View My Video
View My Video

In de grote bak ( foto's )
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tips zijn altijd welkom!
Een reactie is altijd leuk!

ZusJacobs

Re: Jack en Jake voor het eerst in Tandem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 20:26

Welke is de vlugge? Als dat Jack is, dan zou ik die voortaan vooraan zetten. Jake heeft naar mijn idee te weinig drang naar voren.

SaraSindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-11 20:30

Jack is inderdaad de snelle, maar Jack voor op is helaas geen goed idee XD
Jack wil te graag, en dan gaat hij trekken, Terwijl dat niet de bedoeling is, ook gaat Jack er heel vaak vandoor, en is dan niet te houden.
Maar Jake begint het wel te leren en op het eind ging het al veel beter!

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 20:31

Ik zou ze wat verder van mekaar zetten. Idd een voorste die te veel wil gaan doen is ook niet handig.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 20:32

Hm nee dat wil je ook niet.. Veel oefenen, komt het goed!

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 20:33

Hey Bib, leuke foto's. Zo te zien hebben ze het spelletje nog niet door. Volgende keer maar eens omwisselen, dan kom je er al gauw achter wel combi het beste werkt. Ook lijken ze te dicht op elkaar te staan hier en daar. Wil Jan uiteindelijk tandem met ze gaan rijden?

Zie nu je reactie. Misschien eerst nog maar even goed trainen in het enkelspan als Jack er alleen maar vandoor gaat?
Dan kun je altijd nog overwegen te gaan tandemrijden.

SaraSindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-11 20:40

@Jouke_H: Ja, dat zijn we ook nog vanplan, het was vandaag ff een probeerseltje, volgende keer gaan ze langer.

@ZusJacobs: Dat moet zeker! En gaan we ook echt wel doen!

@Poeltje: Dankje, Ze hebben het idd nog niet helemaal door!
In enkelspan gaat hij er ook niet meer vandoor, dubbelspan nog wel is. Ik zal morgen wel even tegen Jan zeggen dat we het een keer andersom moeten proberen.
Jan wil inderdaad tandem gaan rijden, en volgend jaar ( als alles goed gaat ) De competitie met Tandem rijden!
Eerst maar is zorgen dat alles goed gaat!

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 21:01

Precies. Eerst maar lekker wat trainen en ontdekken hoe het allemaal in elkaar zit (zowel met het tuig als met de leidsels en het sturen). Ben benieuwd! :)

SaraSindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-11 21:04

@Poeltje: Ja, gaan we zeker doen :p Morgen weer even in het tandum, kijken of het dan beter gaat :p
We moeten eigenlijk ook nog een echt Tandumtuig hebben, en echte leidsels, maar dat komt wel als alles 100% goed gaat :p en Jan weet of hij hier mee door wil gaan XD

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 13:06

super mooie paardjes !
mooi treintje zo, ...en idd lijkt me enorm moeilijk, maar gaaf om zo te zien !!!
petje af, doe het jullie niet na...knap hoor !

SaraSindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-11 13:26

@Biancacoo: Heel erg bedankt!

Romy_tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 19:55

Ziet er goed uit voor een eerste keer.
Ik zou ze inderdaad andersom inspannen zoals je de paarden nu omschrijft. Je zegt dat het snelle paard dan graag wil trekken, maar met de afstelling van de leidsels kan je hem als het goed is prima uit de strengen houden en zo te horen gaat het ervandoorgaan steeds beter, anders zou je hem waarschijnlijk ook niet achterin het tandem willen hebben.
Ik zou de strengen van het voorpaard nog een stuk verlengen, op het moment dat hij nu op een mooie afstand van het achterpaard loopt komt hij meteen in de strengen en je wil eigenlijk dat je voorpaard niet trekt.
Leuk dat jullie meer tandem willen gaan rijden, veel uren maken en goed les nemen en dan is het echt ontzettend leuk!

SaraSindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-11 20:53

@Romy_tessa: Andersom hadden we vandaag geprobeerd, was helaas geen succes :s Jan moest Jack de hele tijd tegen houden om hem normaal te aten lopen, dat is natuurlijk ook niks :s
Strengen zijn verlengt ;) Binnenkort gaan we ze weer in het Tandum zetten, na een paar keer een keer het bos in :p
Veel uren maken gaan we zeker doen :p