[AR] 2e officiele wedstrijd!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

suzotje

2e officiele wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-11 21:17

Hallo allemaaaaaal!

Afgelopen zaterdag heb ik mijn tweede officiële wedstrijd gehad. Het resultaat van eerste officiële wedstrijd: 181 en 186 (geen prijzen). Toch 2 winst dus. Mijn vaardigheid ging toen echt bagger en mocht geen barrage rijden.

Zaterdag ging het daarentegen super! Ik daar met mijn shet tussen al die super bewegende Welshen, ik had er maar een hard hoofd in. De regen kwam met bakken uit de hemel die dag. Gelukkig toen ik moest rijden miezerde het nog wat. Naja ik dacht; we rijden voor de punten, niet voor de prijzen. Met losrijden liep Petra super fijn ( ik rijd nooit te lang los want dan gaat ze etteren) en voelde het super aan.
Toen was het tijd voor mijn eerste proef, oh wat liep ze fijn, tuurlijk waren er schoonheidsfoutjes maarja dat heb je in elke proef wel. Daarna moesten we gelijk door naar de volgende ring (want ja met een shet ga je natuurlijk niet zo snel :+ ). Daar liep ze ook super maar was de actie er soms wat uit omdat ze natuurlijk ook moe begon te worden. Ik was erg tevreden met de proeven en uiteraard ook met mijn punten, want had weer 2 winst gereden *\o/* Eerst proef had ik 191 en was ik 3e (van de 15). en 2e proef had ik 189 en was ik weer 3e ( van de natuurlijk ook weer 15). Jaja, ik met mijn shet tussen al die super bewegende welshen, blijkbaar kon mijn shet er ook wat van :o

Vervolgens weer rustig gestapt en terug naar de trailer gegaan, haar wat water gegeven en me groom (mijn zus) zich omgekleed want die hoefde met de vaardigheid niet achterop. En oh wat was ik bang voor de vaardigheid, wegens een vervroegde pauze had ik geen tijd meer om het parcours te lopen, ik had wel naar andere gekeken en wist het parcours door te kijken, maarja ik wist natuurlijk niet hoe de pionnen ten opzichte van elkaar stonden. Naja mijn kar opgemeten en losrijden maar. Petra even wakkerschudden want het weer tijd was voor haar ding. Haha, ze geniet altijd zo van vaardigheid, maar dat is op de filmpjes wel te zien, haar oortjes staan recht naar voren.

Naja genoeg gebabbeld, eerst hier de filmpjes van de vaardigheid (helaas geen foto's of filmpjes van de dressuur)
Gewone parcours (wegens niet werken van eerste filmpje, hier de link
http://www.youtube.com/watch?v=_GSc8RECCvM

Barrage

In het gewone parcours was ik dus foutloos, anders mocht ik natuurlijk niet barrage rijden. In de barrage had ik jammer genoeg 1 bal, en dit koste mij mijn eerst plaats. Ik was 3e met 1 bal en een tijd van 59 seconden. Nummer 1 had een foutloze barrage met een tijd van 70 seconden. Nummer 2 had een foutloze barrage met een tijd van 72. Oooooh wat baalde ik als een stekker! Maarja toch wel trots op mijn shet!

Nou dit was het weer, zondag 10 juli gaan wij weer op pad en komen we hopelijk ook weer terug met prijzen en winst!
Laten jullie een berichtje achter?

Toedels! :wave:
Laatst bijgewerkt door suzotje op 30-06-11 21:21, in het totaal 4 keer bewerkt

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 21:19

Gefeliciteerd!

suzotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-11 21:22

Rhine_ schreef:
Gefeliciteerd!

dankjeweeeeel

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 23:59

Wauw, knap en netjes hoor, gefeliciteerd!
Vind haar ook érg netjes lopen, en lekker de vaart er in, maar toch mooi en beheerst.

Wat jammer dat je geen filmpje hebt van de dressuur. Kan heel handig zijn om verbeterpunten te vinden, achteraf, en daar dan weer op te trainen. Probeer ook om altijd iemand te hebben die m'n dressuurproef even kan filmen, dan kan ik achteraf goed zien waar we nog wat meer aan moeten werken.

En wat zonde van dat 1ne balletje, want die tijd heb je idd dan erg scherp neergezet, als er zo'n verschil zit tussen de nummer 1 en 2. Kan me voorstellen dat je dan eventjes baalt ja.
Maar volgende keer beter!

Edit:
rijd je trouwens ook mee met de Shetlandermendag in Voorst? Zou je moeten doen, is súpergezellig en een erg leuke/mooie wedstrijd, speciaal voor de shetters. Is ook altijd erg snel helemaal vol.

suzotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-11 17:05

JoyCiej007 schreef:
Wauw, knap en netjes hoor, gefeliciteerd!
Vind haar ook érg netjes lopen, en lekker de vaart er in, maar toch mooi en beheerst.

Wat jammer dat je geen filmpje hebt van de dressuur. Kan heel handig zijn om verbeterpunten te vinden, achteraf, en daar dan weer op te trainen. Probeer ook om altijd iemand te hebben die m'n dressuurproef even kan filmen, dan kan ik achteraf goed zien waar we nog wat meer aan moeten werken.

En wat zonde van dat 1ne balletje, want die tijd heb je idd dan erg scherp neergezet, als er zo'n verschil zit tussen de nummer 1 en 2. Kan me voorstellen dat je dan eventjes baalt ja.
Maar volgende keer beter!

Edit:
rijd je trouwens ook mee met de Shetlandermendag in Voorst? Zou je moeten doen, is súpergezellig en een erg leuke/mooie wedstrijd, speciaal voor de shetters. Is ook altijd erg snel helemaal vol.

Dankjewel! Ik heb daar thuis ook hard op geoefend dat ze niet bij pionnen denkt; sjeesen, haha! Ze maakt zich altijd wel sterker dan bij de dressuur, maarja ze vind het ook zo leuk. Gaat er vanzelf meer vanaf als ik vaker op wedstrijd ben.

Ja ik wilde graag een filmpje van mijn dressuur, maar mijn zus (die de vaardigheid filmde) die moest met de dressuur achterop, haha. En de eigenaar van de pony had geen zin om te filmen >;)

Jaaa ik baalde echt enorm, ik had in eerste instantie helemaal niet door dat ik zo snel gereden had. Want ze kon nog veel harder maar het was glad en het is natuurlijk ook geen marathon. Toen ik later op startlijst terug keek dacht ik echt, woooow hee! :wow:

Ik heb daar altijd van gehoord ja, maar ben elke keer net niet thuis of dan is de eigenaar op de boot ( die is kapitein op een schip) Wanneer is het dit jaar? :D

suzotje

Re: 2e officiele wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-11 17:08

Ho zit net te kijken op startlijsten. Het is 6 augustus. Helaas kom ik die dag net terug van vakantie! Kan je daar trouwens ook voor punten rijden? Nee toch?

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 17:11

Ziet er erg leuk uit hoor! Shetlandpower, zou ik zeggen :j

suzotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-11 20:13

marsyl schreef:
Ziet er erg leuk uit hoor! Shetlandpower, zou ik zeggen :j

Dankjewel!
Ja het was zeker shetlanderpower! *\o/*

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 20:52

Volgens mij is dat puur voor de fun in Voorst.

Wat gaaf zeg, goed gedaan met Petra!

suzotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-11 12:49

Anke schreef:
Volgens mij is dat puur voor de fun in Voorst.

Wat gaaf zeg, goed gedaan met Petra!

Heee ank,
Jaa dat dacht ik ookal. En wil nou toch wel ff wat punten binnen slepen, wordt die B-proefjes nou wel een beetje zat. Eerst een hele tijd hobby starten, nou officieel. Ken de proefjes bijna uit mijn hoofd, haha! Jaa een nog beter resultaat dan in Nistelrode he? Jij nog wedstrijd gehad? En was t gevoel goed daar?

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 22:46

haha...leuk dat je naar 'het gevoel' vraagt en niet de punten.
Vandaag wedstrijd, Spot voelde echt top, jury vond het te weinig impuls,
dus gaf lage beoordelingen voor de vrijwel foutloze proeven.
Jazz daar en tegen had in de Z 202 en de 2e proef maar liefst 214
en won daarmee de rubriek M en Z!

Met 5 winstpunten mag je over naar de L....spannend!

suzotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-11 22:48

Anke schreef:
haha...leuk dat je naar 'het gevoel' vraagt en niet de punten.
Vandaag wedstrijd, Spot voelde echt top, jury vond het te weinig impuls,
dus gaf lage beoordelingen voor de vrijwel foutloze proeven.
Jazz daar en tegen had in de Z 202 en de 2e proef maar liefst 214
en won daarmee de rubriek M en Z!

Met 5 winstpunten mag je over naar de L....spannend!

Ja ik weet hoe jij daar over denkt haha, het is altijd het gevoel en niet de punten. Bij mij ook hoor, kan nog zo'n slechte proef zijn maar soms kan het gevoel er wel zijn, veel belangrijker! Echt super van jazz, hij komt weer helemaal terug!!
Met 5 winstpunten naar de L? Ik dacht met 10! Haha!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 19:07

In de B mag je over met 5 winstpunten en in de andere klasses met 10.
Ja ik ben super blij, even die rust heeft hem echt goed gedaan.
Dus ben nu ook zeker van mijn winterstop voor hem.

suzotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-11 19:08

weet jij dan toevallig hoe dat zit met winstpunten in de vaardigheid? Voor een foutloos gereden normaal parcour krijg je toch 2 winst?

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 20:28

foutloos binnen de tijd 2 wp
max 5 strafpunten 1 wp.
(werd me gisteren uitgelegd)

suzotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-11 20:29

barrage telt dus helemaal niet mee eigenlijk?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 21:38

Nee, barrage is enkel voor plaatsing (die rij ik dus altijd vol gas, soms gaat het goed, soms iets minder ;) ). Je moet met kleintjes flink rijden om binnen de tijd te blijven vaak.

Shetten rulez :D.

suzotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 00:19

Dennis schreef:
Nee, barrage is enkel voor plaatsing (die rij ik dus altijd vol gas, soms gaat het goed, soms iets minder ;) ). Je moet met kleintjes flink rijden om binnen de tijd te blijven vaak.

Shetten rulez :D.

Oke, dan sta ik daar nu op 2 winst! Jaa nou je moet zeker doorrijden. Ik kijk altijd naar binnendoor weggetjes, maar helaas is er niet in elk parcour de mogelijkheid! Toch wel shetpower wah!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 08:58

@suzotje: hoe is je wedstrijd gisteren gegaan?