Daarom toch maar even wat geimproviseerd en de jongens in tandem gezet met Sun natuurlijk voorop. Stormpje was gelukkig helemaal nergens van onder de indruk en was zelfs zo lief om niet eens te proberen of hij in Sun zn billen kon bijten.
Beide jongens dragen een (deel van het) enkelspantuig. Sun zit met snelsluitingen vast aan de borst van Storm en als leidsel heb ik mn dubbellonge maar uit de kast gehaald want zo'n lang leidsel heb ik nog niet. Bij Storm heb ik aan het hoofdstel wel geleide-ogen voor het leidsel van Sun, maar deze beletten helaas toch niet helemaal dat de lijn niet in zijn ogen kan komen. Een volgende keer doen we dit natuurlijk anders. Ook de strengophouders bij Sun, ik dacht er nog aan bij het inspannen en puntje bij paaltje ben ik het gewoon helemaal vergeten...

Het was voor de jongens de eerste keer, maar voor mij ook. Heb een tijd geleden een keer van een ervaren menner een klavertje drie rond mogen sturen dus van hem had ik wel geleerd hoe ik de leidsels vast moest houden.
Natuurlijk moest ik eerst ff kijken of ik het spul uberhaupt rond kon sturen, dus eerst aan de lange lijnen gaan oefenen:

Net begonnen, heel onwennig nog...

zo loopt het toch al redelijk soort van recht...

drafje ook even uitproberen

knappe jongens, maar ik moest wel hard meelopen

en hier had de fotografe de juiste instelling op het toestel gevonden

Maar eigenlijk, op wat heel haakse bochtjes na ging het best lekker. Grote plus was dat Storm heel kalm en ontspannen bleef, en hoewel Sun nog wel heel erg bezig was met "Hoe kan ik het perfect voor je doen?" en daardoor heel gespannen rondliep bleef het geheel toch goed bij me en best aardig rond te sturen.
Daarom de kar er maar bij gepakt en achter Stormpje gehangen. Dat ging van begin af aan beter dan het lange lijnen, want je blijft zelf natuurlijk veel beter op 1 plaats en daardoor kon ik mijn hulpen vooral aan Sun veel beter geven.

netjes in stap in het eerste rondje

Voorbereiden op de bocht

Zo begint het toch al ergens op te lijken

Nog een keer voorbereiden op afwenden.

Hele brave jongens.

Maar, uiteraard, foutjes horen erbij, we moeten het nog leren.

Haha, zoek Storm

In een drafje door de bocht

Vrolijke Sun-koppie

En de mooiste natuurlijk voor het laatst

Tips zijn uiteraard van harte welkom. Ik vond dit veel fijner en leuker om te doen dan tweespan; juist omdat je elk paard individueel vast hebt en kunt begeleiden. Maar natuurlijk moeten we hier ook nog een heleboel leren.
Groetjes, Lacuna