[AR] Shetten klasse 2 mendurance, op naar klasse 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Napie

Shetten klasse 2 mendurance, op naar klasse 3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-11 20:13

Top weekend/wedstrijd in Zelhem gehad. We mogen klasse 3 gaan starten!!!!!
Vrijdagavond heen, 2 uurtjes rijden over de toeristische route. Hele mooie reis. Pony's bij de Germiehoeve in het land. Tussen de schapen! Dat was leuk want toen ik hun biks bracht liep er een hele kudde schapen om mij heen, pony's wisten niet wat ze meemaakte en kwamen dus ook niet voor hun biks.
Gisterochtend al op tijd naar het wedstrijdterrein. Zodat we konden oefenen met de pony's in het paddock. De mendurance werd angstvallig gescheiden gehouden van de endurance dus alle ruimte. Paddock gemaakt, pony's gevlochten, lekker rondkijken en alles heel rustig aan doen gezien we pas om 13:00 u moesten starten.
Voorkeuring prima. Hartslagen netjes. Wel strenge dierenarts. Tot in de puntjes werd alles bekeken. Vetgate ingericht, partytent erin gezien de ervaring van vorig jaar dat de pony's in de volle zon stonden en ook het water en voer warm waren geworden.
Om 13:00 u als tweede van start. Voornemen om tussen de 9 en 10 km/u te rijden en op de vetgate en finish 15 min te wachten met aanbieden. Maar wat ging de eerste ronde vlot. Hoefde niks te doen. Na precies een uur passeerde we het bordje 15 km. Oeps..... op PA/waterpunt laten drinken en koelen en daarna stond op elk groompunt Joram met emmers klaar. Geweldig, wat een luxe. Vetgate verliep prima. Al meteen bij uitspannen zat de hartslag al op de 60. Eerst al het tuig eraf, even gekoeld en aangeboden op 6 min: alles prima en als een echt tweespan beide 52. Ondertussen was het behoorlijk gaan regenen dus ik was blij met de partytent. Tweede ronde 20 km in de regen en onweer gereden. Pony's slofde braaf door. Ik was even bang dat we de heuvels niet op zouden komen maar dat ging prima.
Twijfels over het koelen en hoe aan te pakken na de finish. Alles was doornat maar zouden de pony's het nu warm of koud hebben? Uitgespannen op de finish en na 8 min aangeboden: beide weer 52. Nakeuring weer alles goed. Hero bleek het echter toch warm te hebben, zijn hartslag was 56. Uiteindelijk 11,5 km/u gereden. Niet zoals gepland maar ging dus wel goed. Een eerste plaats.
Dat wordt dus volgende week klasse 3 starten. Spannend!!!!!

Fotootjes (ik heb mijn best gedaan, ben nooit zo van het foto's maken op wedstrijden)
Afbeelding
Nog nietsvermoedend in hun eigen landje
Afbeelding
Auto vol bende
Afbeelding
Klaar voor vertrek
Afbeelding
Onze verblijfplaats
Afbeelding
Komen 's morgens beide enthousiast naar het hek gegaloppeerd :lol:
Afbeelding
Tevreden in hun paddock
Afbeelding
Keuring van nog een enduranceshet, die liep klasse 1 (26 km) onder het zadel met 9,5 km/u
Afbeelding
De vetgate, hier nog netjes en niet onder de slobber en hooi wat Nick graag in het rondte gooide
Afbeelding
Onderweg
Afbeelding
Vanmorgen vertelde Nickey even aan de buurvrouw wat hij had gedaan!
Afbeelding
Beetje lelijke foto maar hier is goed te zien hoeveel ze afvallen tijdens een wedstrijd. Is bijna niet tegen op te voeren (hoewel ze morgen weer een stuk voller zullen zijn)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:20

Wat knap van jullie!
Citaat:
Na precies een uur passeerde we het bordje 15 km
_O- ik had wel gedacht dat jouw geweldige plan voor 9 km/uur echt niet zou lukken, haha. Wat een kanjers heb je toch voor de wagen. En wat fijn dat je zulke goede grooms had klaarstaan, helemaal top.

Op naar de klasse III, wat ongelovelijk stoer zeg +:)+

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:29

heel tof met 2 van die shetters en ze vallen idd echt veel af je kan het verschil goed zien :) maar gelukkig als echte shet zal het er idd wel weer snel op zitten haha :D
gefelicteerd met je eerste plaats en we wachten dan weer op het volgende verslagje en deze keer klasse 3 als ik het goed begrijp *\o/*

L_Rivaldo

Re: Shetten klasse 2 mendurance, op naar klasse 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:58

Nanda wat een leuk foto verslagje en gefeliciteerd dat je klasse 2 hebt uitgereden.
Ook hier heeft vooral rivaldo veel kilo's verloren na een pittige 4 daagse.
Tum was ook wel wat kwijt, maar gewoon nog netjes, rivaldo toch behoorlijk dunnig.
Wat voer jij precies bij?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-11 22:35

Ze staan sinds een week weer in een voller land. Verder krijgen ze kuil en hooi bij voor de wedstrijd. Afgelopen dagen bestond het menu uit sportbrok (halve kg per pony) van Subli met E'Lyte (elektrolyten) van Pavo. Klein beetje zonnebloemolie toegevoegd. Verder stond er in de vetgate doog hooi, slobber, sportbrok, wortels en appels klaar. Wortels en hooi en de slobber verdiende de voorkeur bij ze.
Nu krijgen een paar dagen geen brok maar wel extra kuil en een volle wei

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-11 22:36

VanHuisUit schreef:
Wat knap van jullie!
Citaat:
Na precies een uur passeerde we het bordje 15 km
_O- ik had wel gedacht dat jouw geweldige plan voor 9 km/uur echt niet zou lukken, haha. Wat een kanjers heb je toch voor de wagen. En wat fijn dat je zulke goede grooms had klaarstaan, helemaal top.

Op naar de klasse III, wat ongelovelijk stoer zeg +:)+

Ik heb aan je gedacht en je bent ook genoemd door de organisatie (niet met naam en toenaam maar wel dat er iemand niet kon starten omdat het paard was overleden)

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:38

Wat super zeg!!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:43

super nanda gefeliciteerd goed gedaan

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:50

Super zeg ! Geweldig span heb je.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 06:01

*\o/* super prestaties met de shetten naar klasse 3. TOP

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 10:45

Wauw top zeg!! Ik snap niet veel van de dingen die je zegt, maar het lijkt me super vet om te doen :D Echt geweldig dat je dat doet met je shetters!

Romy_tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 11:18

Super zeg echt gaaf met je shetten, gefeliciteerd!

_maaike_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 20:58

leuke foto's hoor!
en nogmaals gefeliciteerd met de punten natuurlijk!
het zag er ook allemaal piekfijn verzorgd uit!

weet jij toevallig een website waar foto's te vinden zijn?
heb toch een aantal fotografen gezien onderweg

stormpy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 21:14

Ik heb een kaartje gekregen van horsefotografie, ze zijn te vinden op: http://www.horsefotografie.nl
Via de mail heb ik ook nog andere verkleinde foto's (ik vind ze erg mooi) ontvangen en krijgen we die ook nog op een CD, als het van die fotograaf mag zullen we die t.z.t. op onze site zetten: http://www.onderdezweppe.nl
We hebben als organisatie ook een fantastische dag gehad door al die enthousiaste mensen die meereden en vooral ook erg gezellig waren, bedankt.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 21:50

Het was echt prima georganiseerd en de medewerkers waren allemaal erg goed gemutst. Prima sfeer. Ben erg benieuwd naar het filmpje van je man

stormpy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 23:07

Hoi Nanda, is in de maak, wordt gemonteerd.
Hij heeft maar beperkt gefilmd, we hadden maar 1 accu, maar hopelijk geeft het een goede indruk van het geheel weer.
We willen in augustus bij jullie komen kijken, kan ik zelf ook zien wat er in het veld gebeurt, nu had ik vaak geen flauw idee omdat ik nog nooit op zo'n wedstrijd geweest was.
Kan het volgend jaar alleen maar beter van worden als het secretariaat zelf gezien heeft wat er bv op de vetgate en de P/A gebeurt.
Was trouwens wel blij dat we de controleposten voor de tweede ronde hadden weggehaald, die zijn net op tijd in de tent teruggekomen en zijn gelukkig niet kletsnat geregend, dus die hebben een leuke dag in het bos gehad en kunnen we volgend jaar weer vragen (hebben geen slechte ervaringen met zitten wachten in de regen op een stoeltje).
Jullie wisten toch van niets en gingen vast het risico niet lopen een controlepost te missen, dus we hebben het er maar op gewaagd.
Was waarschijnlijk wel wat eenzaam, maar we zijn zuinig op onze vrijwilligers en leggen ze zo veel mogelijk in de watten.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 23:11

Gefeliciteerd met je overwinning, ben benieuwd wat je komend weekend gaat doen in Renkum :D
Toppony's heb je hoor +:)+

je komt tijdens de wedstrijd langs mijn shet, kan je hem even advies geven? O:)

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 08:44

IndianLady schreef:
je komt tijdens de wedstrijd langs mijn shet, kan je hem even advies geven? O:)

We doen het wel even voor :D

stormpy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 17:34

Goed nieuws; ik heb van een amateur fotograaf een map met kleine foto's ontvangen, binnenkort krijgen we ze op CD van hem en we mogen ze op onze site zetten.
Het zijn er veel en ze zijn erg mooi, dus houdt de site www.onderdezweppe.nl in de gaten, het is de moeite waard.

stormpy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 22:00

Er staat een filmpje op youtube onder (m)endurance zelhem 2011

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 22:35

Gaaaaaaaf! Dit staat voor mij ook zeker op de planning :oo

Heb jij nog tips een shetlander netjes op gewicht te houden? Ze zien er namelijk keurig dun uit.. en dan is altijd een opgave met die kleine dikkertjes..

Lisanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 23:14

gaaf zeg, Gefeliciteerd!

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 23:17

wow, shetjes zijn kleine topsportertjes! Leuk om te zien dat ze dus niet alleen goed zijn als weideornament of maatje, gaaaaaaaaaaaan met de beestjes _/-\o_

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 08:31

Wat een gave prestatie zeg! Gefeliciteerd!
Het werkt inderdaad wel heel erg goed als afslankkuurtje haha! Arm peerd! :(:) en hij maar zn best weer doen om dat buikje weer rond te eten, en dan moet ie volgende week nog zwaarder lopen... Die shetten van jou hebben maar een zwaar leven :P

Groetjes, lacuna

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 09:17

Ik heb mijn shetlanders helemaal niet zo graag zo dun. Vooral Nickey kan op 1 wedstrijd wel 10-20 kg afvallen. Hij eet het er gelukkig ook weer in 1 of twee dagen aan. Ik doe niks bijzonders om ze dun te houden, wel om ze juist gevuld te houden want naast hun weidegang krijgen ze nu nog ruwvoer bij en elke avond een halve kg sportbrok met olie. Beweging scheelt enorm. Paar keer per week flink mennen doet je figuur wel goed.

Kwam gisteren erachter dat het geluid wat vandeweek uit mijn voorwiel van de wagen kwam, een vastgelopen lager was. Dat gebeurt altijd in dit soort weken (laatste keer dat mijn lager vastliep was tijdens de mendurance Onstwedde 2 jaar geleden)
Net nieuwe lagers opgehaald en dan moet de boel weer even in elkaar, stressss.....