[AR] Shetlander klaas @ voor de kar

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Shetlander klaas @ voor de kar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 10:47

klaas is een shetlander van een vriendinvan mij (zei is 14 7 geen verstand van paarden tenminste ze weet heel veel dingen niet & vind dingen ook erg moeilijk!) Klaas was al beleerd voor de wagen maar het wilde gewoon niet hij ging stijgeren & bokken & hij werd helemaal lijp als je hem voor de kar zetten. Toen is er iemand bij geweest die al ruim 25 jaar hackny's (als ik het goed schrijf haha) voor de kar beleerde maar ook hem lukte het niet.Toen ben ik met hem aan de slag gegaan en door middel van weer oeven in het ruig & rust opzoeken & heeel veel praten loopt hij nu weer voor de kar. Nog niet zo als het hoort vind ik (ik vind het er te stresserig voor lopen)

Als iemand tips heeft graag opbouwend.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 10:53

Ik vind dat je al veel met hem bereikt hebt, als ik het zo lees! En dat stressen gaat er met de tijd wel vanaf. Ik heb een beetje hetzelfde met mijn draver onder het zadel, op buitenrit. In het begin deed ze niks anders dan schrikken, maar dat is nu al veel beter. Tuurlijk, het blijven beesten en er zit altijd risico aan, maar ik vind dat ze al veel minder schrikt en dat het al veel beter gaat qua loopwerk. Ik denk dat het in mijn geval (en in jou geval) gewoon een kwestie van tijd is. Zo zie je maar dat je met veel geduld een hele hoop kunt bereiken.

Leuke pony & veel succes ermee nog :)

Romy_tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 19:39

Ik vind het wel mee vallen met de stress voor de kar, vooral het stappen kan rustiger, maar de wagen ziet er ook tamelijk groot uit, dus als het voor hem een redelijk gewicht is om te trekken red het hij ook waarschijnlijk niet als hij rustig stapt.

Ik mis alleen echt een broek en een menzweep.
Op het filmpje rijd je volop in het verkeer en een menzweep is al onmisbaar en zeker als je in het verkeer rijd. Hij is wel goed verkeersmak zo te zien.
Volgens mij is de kar niet geremd, dus dan kan je eigenlijk geen enkelspan rijden zonder broek aangezien de pony dan alles op zijn rug moet remmen. Waar je het water in gaat zie je dat de kar duidelijk op de pony duwt, dus als er wel een rem op zit werd hij daar niet genoeg gebruikt.

Anoniem

Re: Shetlander klaas @ voor de kar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 16:53

Ja ik heb ook al tegen d eigenaar van Klaas gezegt dat het karretje te klein is, uhm ze moet er grotere banden onder zette want af en toe wil het karretje ook nog wel eens kiepen maar zo lang j er met ze 2en in zit gaat het super maar verder pas de broek niet daarom geen broek ze is opzoek naar een goede passende broek & zweep gebruiken we niet popdat die er panies voor is helaas maar dat is wel iets waar hij indd aan moet wennen!

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 17:59

Grappig pony'tje! :j Ik vind dat hij het netjes doet.

Verder ga ik met Romy_Tessa mee. De zweep en broek zijn echt nodig. Je zegt dat hij panisch is voor de zweep: dit moet je oefenen vóór je hem voor de de wagen zet! Hetzelfde geld voor de broek: had je al voor elkaar moeten hebben voordat je de weg op gaat.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 21:40

Wat een grappig pony'tje. Knap dat hij dan toch zo het water inloopt.
Wees maar blij dat hij zo vlot is, beter dan zo een die je er steeds tegenaan moet rijden, dit gaat toch prima.
Gewoon veel rijden en zelf rustig blijven. Zou trouwens wel proberen iets meer contact te houden met het leidsel, dus dat hij toch wat leert om te gaan met wat druk, kun je hem ook eerder corrigeren mocht het nodig zijn en meteen beetje geluk kun je hem dan op termijn ook wat meer 'regelen' in tempo.
Maar nu gewoon lekker gaan rijden hoor.
En natuurlijk broek en zweepje maar dat is al gezegd.
Ik heb ook hele voorwaartse pony's, maar de zweep gebruik je vooral voor begrenzing, bijvoorbeeld als je zo het water ingaat dat je met zweep opzij begrenst, waardoor ze wat rechter erin lopen. Of als er druk verkeer langskomt dat je voor de zekerheid bijv je zweep aan de kant van het verkeer legt enz.
Wat is hij super verkeersmak zeg +:)+

rosy1326

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 19:36

Lol!

L_Rivaldo

Re: Shetlander klaas @ voor de kar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 10:26

Gaat al de goede kant op probeer er op te letten dat de leidsels constant op de juiste lengte blijven dat je altijd goed en optijd kan ingrijpen en je pony ook rechter gaat lopen.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 10:03

Whaha super leuk :D