[AR] Onze allereerste wedstrijd! Met filmpjes!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jenkins

Onze allereerste wedstrijd! Met filmpjes!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-11 22:49

Hai Bokkers!

Zondag 22 mei hebben Silvester en ik beide onze allereerste onderlinge wedstrijd gereden :D
In mijn 22 jaar heb ik nog nooit aan een wedstrijd mee gedaan en Silvester heb ik vorig jaar zelf beleerd en ook voor hem was dit dus de eerste keer!

Vorig jaar zomer is Silvester beleerd en in de winter heeft hij een winterstop gehad :P Nu weer wat begonnen met mennen en dus 22 mei onze eerste wedstrijd gereden! We hebben in totaal nog maar 3 menlessen gehad en gaan vanaf nu elke vrijdag lessen voor beter resultaat :D

Silvester is nu bijna 4 en een kruising WelshxShet. Heb hem nu 3 jaar :)

Er deden 8 menners mee in de B! Waaronder een aantal paarden van mijn instructeur en zijn leerlingen.

Wat foto's van het klaarmaken en inrijden! De bak was erg nat dus zwaar!

Ik heb de mazzel dat ik mag mee rijden met een vriendin van mij en haar shetlanders, die hebben een mooie vrachtwagen! En ze is ook nog eens zo aardig om Silvester voor mij in te vlechten!
Afbeelding

Klaar om in te spannen!
Afbeelding

Inrijden:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En na lang wachten, was het dan zover!! Ik mocht de eerste ring in :D Dit proefje vond ik beter gaan dan de 2de, de jury was mijn instructeur. Zelf heb ik moeite met letters rijden, niet zo gek na pas 3 lessen :P En silvester was niet erg voorwaarts. Ook lukt het links en rechtsomkeer totaal niet haha!

Dan de 2de proef!
Die ging voor mijn gevoel nog wat slechter. Had nog meer het gevoel naast de letters te zitten en doordat deze bak natter en dus zwaarder was, was sil totaal niet voorwaarts meer.
Maar voor de eerste keer vond ik alles al best :D
(bijv. het stukje dat ik 2 halve grote voltes moet maken, dan zit ik erg ver naast de E-B lijn haha!)
helft van dit filmpje is trouwens met een andere camera gemaakt, vandaar de switch.

Dusja proeven waren gereden en het was wachten op de uitslag! Die kwam pas veel later op de dag, ik reed om 10:18, maar de uitslag was pas om 17:00! Dus tussendoor wel even de pony's naar huis gebracht en even thuis kunnen liggen haha.

Dusja toen de uitslag :D Proef 1 bleek ik uitzonderlijk slecht gereden haha! Had maar 165 punten, erg veel 5en jammer genoeg.
Maaaar bij de 2de proef ben ik zowaar 2de geworden met 194 punten!!! :D Oow wat was dat een schock!! Toen me naam werd omgeroepen wist ik niet wat me overkwam :D duizelig en bibberend liep ik naar voren om mijn prijsje in ontvangst te nemen en er werd nog even vermeld dat ik pas 3 lessen gehad had :o 8-)

Had het echt nooit verwacht! Heb in de 2de proef samen met mijn Silly gewoon al die echte menpaarden verslagen 8-) Behalve 1tje dan, was natuurlijk 2de haha :P

Op mijn protocol stond: Soms te ontspannen
Ik moet dus wat meer gaan werken aan de actie haha, de vrijdag ervoor was Sil echt een bommetje en helaas was hij zondag het tegenovergestelde. Waarschijnlijk omdat ik hem zaterdag niet aan het werk had gezet en dus geen extra voer heb bijgegeven. En zelf moet ik met de menlessen meer gaan oefenen om goed op de letters te rijden en sil rechtuit te krijgen.

Erg leuk dat jullie het gelezen en bekeken hebben :D Ik ben er iig super enthousiast over!! Eerste wedstrijd en dan toch nog een 2de prijsje :D

Sil je bent mijn trots! (L)
Afbeelding

ilovemoney

Re: Onze allereerste wedstrijd! Met filmpjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 09:43

Wat leuk!! gefeliciteerd, ziet er heel goed uit, zeker voorals je nog maar 3 lessen heb gehad en je eerste wedstrijd is.
Foto twee vind ik wel erg leuk!

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 14:29

Bedankt voor je reactie :D Ben erg trots op mn Silly :D

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 17:27

Nog maals gefeliciteerd!

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 19:56

Van harte gefeliciteerd met je behaalde resultaten. Sil is écht een leukerd. Als het lukt om nog met wat meer impuls te rijden dan rijden jullie helemaal de sterren van de hemel *\o/*

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 20:00

helaas kan ik vanaf hier de filmpjes weer niet zien :(
Maar wel van harte gefeliciteerd met je resultaat!
Is dit nou de sulky Oxer? En hoe groot is Sil dan als ik vragen mag?

Groetjes, lacuna

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 20:48

dankjewel rhine :D

dankje Ollie! We hebben idd wat meer impuls nodig haha, op mn protocol stond dan ook: te ontspannen haha.

lacuna dankjewel :D dit is de sulky oxer idd :) Sil is 1.15/1.20 :D

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 22:49

Heb even een stukje gekeken.Wel veel herkenbaar. Hij is nog onrustig in zijn aanleuning en bijv bij van hand veranderen lijkt ie wel dronken (heb ik ook altijd). Hij mag idd een beetje meer voorwaarts. Maar denk dat met lessen dat helemaal goed gaat komen.

En staat hem goed dat bruine tuig !!!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 23:09

Hartelijk gefeliciteerd met jullie tweede plek *\o/* .
Wat leuk, idd wat meer impuls, constante aanleuning en de puntjes op de i met de figuren, maar dat komt allemaal met wat les en oefening :j

amanda18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 16:42

Hihi wat kan ik toch mooi voorlezen :') Ben trots op jullie!!! *\o/*

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 23:30

Haha je bent iig duidelijk te horen :P Ben ook trots op jou en Tyra :D Jullie hadden ook vet hoge punten!

charlotte_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 23:31

Gefeliciteerd! :) en die laatste foto is heel erg leuk :)

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 23:53

Dankjewel :D Laatste foto is een van mn favorieten haha!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 17:03

Jeeeej stoere Silly!
Nogmaals gefeliciteerd, vond t er heel netjes uitzien :)
(Mja, wat weet ik er nu eigenlijk van :') )