Omdat ik geen ervaring met mennen heb, heb ik daar nooit verder over nagedacht en heb hem onder het zadel beleerd.
Dat ging heel goed en hebben we M1 met winst gereden.
Helaas heeft hij snel last van lichamelijk problemen waaronder weinig ruimte tussen zijn rugwervels.
We hadden het al regelmatig gehad over het aangespannen rijden maar durfden het in eerste instantie niet aan.
We hebben het geluk dat we op een manege staan waar ze proffessioneel mennen en afgelopen vrijdag was het zover! Tommie mocht voor de koets. Het was een jaar of 11 geleden dat hij voor de koets had gestaan, dus we waren erg benieuwd.
Eerst heeft Tonnie wat aan de lange lijnen gewerkt en zo opgebouwd naar het voor de koets lopen.
Met optuigen en inspannen was Tommie heel braaf.
We hebben een paar rondjes gereden op de parkeerplaats voor de manege en Tommie ging super.

En ik mocht ook een rondje aan het stuur

De volgende keer moet ik wel een cap op. Maar ik had niet verwacht dat ik ook mocht sturen en toen is het erbij ingeslopen

Hij loopt nog wel wat scheef. Tommie wil graag naar links kijken en valt dan naar rechts. Maar het was de eerste keer, dus we zijn super tevreden en trots

Hij lijkt het lichamelijk goed aan te kunnen en dat houden we natuurlijk heel goed in de gaten.
Sanne heeft ook nog een rondje gereden. Ik denk dat ze de foto nog wel plaatst!
Het lijkt ons leuk om hiermee verder te gaan.
Groetjes Annemiek