[AR] Snuit en Petra oefenen tweespan

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

b485

Snuit en Petra oefenen tweespan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 22:07

Ondertussen is Snuit een weekje bij mij en omdat de liefde tussen die twee zo groot is, durfde ik het wel aan om ze eens langs elkaar te zetten. Voor Petra en mijzelf dus de eerste keer. Snuit heeft ervaring genoeg.

Er is wel een serieus verschil in schofthoogte (10cm) maar Snuit draagt zen hoofdje een stuk hoger en heeft een serieus tempo. Petra is een rustigere/slomere pony. Dus misschien passen deze twee toch wel bij elkaar.

We hebben eerst een groom langs Petra gehad voor de veiligheid. Petra heeft dus nog een halster over het hoofdstel aan en het touw hangt er ook nog aan vast. Mijn zweep had ik ook eerst vast, maar na even in de knoop geweest te zijn heb ik die neergelegd en niet meer terug opgenomen. Volgende keer neem ik ze er zeker bij want had ze bij Petra eigenlijk wel nodig.

Toen het goed ging heb ik de groom even foto's laten nemen. In totaal zijn we misschien maar 15 min bezig geweest.

En nu de foto's:
We beginnen nog een beetje onwennig ver van elkaar
Afbeelding

We stappen al netjes langs elkaar
Afbeelding

En we wenden
Afbeelding

Het verschil in hoogte en een klein protest van Snuit
Afbeelding

En we kijken heel geconcentreerd
Afbeelding

Weer netjes gelijk stappen
Afbeelding

Sexy billen (en dan heb ik het niet over die van mij)
Afbeelding

De liefde is groot
Afbeelding

Prutsen met leidsels
Afbeelding

Snuit duwt Petra de bocht door
Afbeelding

En klaar
Afbeelding

En, zien jullie hier een toekomstig span in?

L_Rivaldo

Re: Snuit en Petra oefenen tweespan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 22:13

Ik zie echt wel een toekomstig span wat zijn ze leuk samen en oh zo lief tegen elkaar!
Ik moest wel erg lachen om de foto sexy billen hihi en vooral met je commentaar erbij ;)

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 22:14

Ik zie der zeker toekomst in, ziet ze super uit voor de eerste keer +:)+

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 22:17

he wat leuk zeg, dat gaat vast goed komen! :j

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 07:58

goed gedaan hoor,past toch goed samen.
ik krijg zo ook een verscil met hoogte:sunrise is groter en langer, tiamo is kleiner en compacter.
wat heb je een leidsels in je handen zeg..

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 08:08

Super, ik vind ze ondanks het hoogteverschil goed samen passen... en zo vind ik het absoluut niet storend. Heel veel succes ermee...

b485

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 08:56

Had nu nog gewoon een paar leidsels per pony in mijn handen. Ik ga eens rondhoren in de kennisenkring of er niemand een tweespanleidsel over heeft.

ilovemoney

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 12:56

Geeft een fijn beeld.
Ik vind het verschil in grote heel erg mee vallen, echt een leuk span om naar de te kijken.

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 13:15

hahaha! Dan heb je ineens veel leidsel in handen he! Vond het zelf stiekem wel heel prettig dat ik dan wel per pony kon corrigeren, dat vind ik met tweespanleidsel veel lastiger. Handig ook dat je twee verschillende kleuren hebt, ik had (heb :+ ) 2 bruine met slechts een licht tint-verschil.

Maar qua combinatie kan het best. Voor het plaatje zou mijn voorkeur er dan wel naar uitgaan om de grootste rechts te zetten, zodat die op de (toch altijd wat scheef aflopende) weg op het laagste deel loopt :+

groetjes, lacuna

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 13:22

leuk plaatje. TOen ik vroeger de pony's in tweespan oefende, knoopte ik de tuigen voor aan elkaar via de riem voor aan de langboom en achter de buitenste strengen aan elkaar met een strengophouder, zodat de billen ook bij elkaar bleven. Wij hadden toen al een tweespan tuig. voor je leidsels kan je misschien ook een normale teugel en een set leidselklemmen gebruiken, lijkt me goedkoper of twee tie-raps zodat je toch een tweespan leidsel gevoel houdt

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 22:24

Ik vind het verschil in grootte wel meevallen hoor, zeker als je bijv naar 2e , 3e of 5e foto kijkt. Lijkt wel of Petra wat overbouwd is, want ik vind aan de achterkant het verschil groter dan aan de voorkant, maar dat komt vast door hoe de foto's gemaakt zijn. ;)