[AR-ITP] Welsh A merrie Roos wordt beleerd: Update 3; voor de wagen!
Het loopt inmiddels steeds beter, afgelopen zaterdag hebben we een heerlijke rit door een nabijgelegen dorp en bos gemaakt en dat was puur genieten, zelfs mijn buurmeisje/verzorgster/groom heeft Roos toen nog even gereden, óók in galop

Laatst zijn we bij Elien geweest om voor het eerst eens wat dressuurmatig voor de wagen aan de gang te gaan, dit is dus de allereerste keer. We zijn voornamelijk bezig geweest om een goed onderscheid te maken tussen draf en galop, mevrouw heeft namelijk het galopknopje gevonden en springt nu heel makkelijk uit zichzelf aan in galop, als ik haar alleen maar vraag om slechts iets actiever en voorwaartser te draven. Dan springt ze aan in een heel verzameld galopje. Veel (schijn)overgangen gereden dus, en geschakeld tussen verzamelde draf, middendraf en galop. Ik durfde zelfs af en toe wat meer gas te geven in galop.
Daarnaast ook wat bezig geweest met stelling en buiging, Roos buigt links érg makkelijk in, maar rechts gaat een stuk moeilijker. Dit gaan we verder trainen aan de dubbele longe en ook voor de wagen.
Ik had verwacht dat ze in deze 'vreemde' wei met allemaal 'vreemde' pony's in de paddock er naast, wel heel erg heet zou zijn en dus ook erg zou gaan showen, maar dat viel nog aardig mee. Het échte showknopje voor de wagen zit er (helaas) nog niet op, maar dat zal vast nog wel komen.
Ik heb echt heerlijk gereden, Roos voelde erg fijn aan en probeerde zo goed mogelijk uit te voeren wat ik van haar vroeg. Ze is heel makkelijk en licht te sturen. En met wat goede tips van fotograve annex 'lesgeefjuf' (

Elien, héel erg bedankt, ben superblij met deze foto's!

Tips zijn erg welkom

1. Instappen, en Roos houd mevrouw de fotograaf

2. Warmdraven
3. Nog een beetje afwachtend
*KLIK!*
4. Hier wilde ik haar wat actiever hebben, daar reageerde ze ook wel op (zie achterhand)
5. En we reden lekker verder
*KLIK!*
6. Tijd voor wat verruiming!
7.

8. Kom Roos, we gaan fotograve eens omver rijden

9. Inzet wending, Roos doet erg haar best.
*KLIK!*
10. Een rustig en verzameld galopje
11. Moest me af en toe even goed concentreren, maar er kon ook wel een lachje vanaf

12. En toen.... een 'miscommunicatie'; Roos dacht 'jeej ik spring gewoon in galop aan, net zo makkelijk toch?'

*KLIK!*
13. Gewoon weer in draf dus Roos!
14.

15.
16. .... En toen.... werd ik tijdens een rustmomentje (voor zowel mij als pony) betrapt door Elien.... De camera ontgaat niets!

*KLIK!*
17. Toen was het snel gedaan met ons rustmoment

18.
19. Ze werd steeds losser, en werd ook actiever en meer voorwaarts zonder direct in galop over te gaan
*KLIK!*
20. Dus mocht ze daarna, op commando, even lekker in galop, maar dan wel lekker actief!
21.
*KLIK!*
22.
Nou, dat was 't weer voor nu! We hebben nog veel te trainen , zowel op rit als dressuurmatig, maar het begin is er in iedergeval