Silvester is nu bijna een jaar geleden beleerd voor de kar!
Het werd eens tijd voor een samenvatting!
Aller eerste keer bandje slepen:
Silvester deed het zoals verwacht super! Hij leert enorm graag.

3de keer slepen, maar nu met 2 bandjes!
Eerste keer voor sulky: 17 Juni 2010
Sil pakte het prima op! Gaf geen kik om de kar, het gewicht of het verkeer.
2de en 3de keer een maand later voor de tweewieler: 17 Juli 2010
Sil was wat sloom, in de bak vind hij het allemaal niet zo interessant

Nou na een paar keer in de bak werd het ook tijd om naar buiten te gaan, dat is natuurlijk veel beter voor hem.
Paar keer met andere paarden erbij, maar natuurlijk ook alleen! En dat doet hij super. 5 september

Owja dit is natuurlijk goudwaard, ik zit altijd te stressen met optuigen, Sil staat gelukkig altijd te slapen!

In de tussen tijd hebben we vaak een klein rondje buiten gedaan en wat in de springwei gereden. Sil begon wat te puberen voor de wagen, bijvoorbeeld bokken. Dus ik had er even genoeg van en we zijn weer lekker aan de slag gegaan met grondwerken. Vooral om er tempo in te krijgen

In de winter hebben we een lange winterstop gehouden qua mennen. Sil heeft een tijd vakantie gehad, omdat het mennen in de winter niet ging, is Sil ook beleerd onder het zadel en reed er af en toe een klein meisje op. Zo had Sil toch nog wat beweging.
Soms dan pakte we het mennen weer een beetje op, maar soms deden we het ook weken niet.
Toen mochten we een marathonwagen uitproberen! Die beviel mij prima

En nu het weer mooier weer is proberen we het nog vaker op te pakken! (al komt het er niet altijd van.)
Ik probeer vooral zekerder te worden op de wagen en meer vertrouwen in Silvester te hebben.
Afgezien van het feit dat Sil afentoe een bok geeft, is hij super braaf! Hij laat zich prima alleen op pad sturen en hangt niet aan andere paarden.
In de bak rijden vind Sil nog steeds niet erg motiveren, naar buiten vind hij echter super!
Even een korte pauze, dit was onze grootste buitenrit! 23 maart 2011

Omdat het nu toch allemaal nog wat serieuzer begon te worden ben ik op zoek gegaan naar een goed tuig met een goed menbit ed!
Heb nu gekozen voor een hoofdstel met oogkleppen, zodat Sil wat minder kijkerig zou worden. En ik mij ook wat zekerder zou voelen haha.

Ik vind het in ieder geval steeds leuker worden en zie ook steeds meer in hoe braaf Sil eigenlijk is! Heb maar erg veel mazzel met hem!
We hebben sinds kort een weilandje waar we op mogen mennen, zo hoeven we niet in de krappe bak en hebben we toch het gevoel van buiten rijden haha! Tijdje terug weer eens een buitenritje gemaakt, voor het eerst met zijn nieuwe tuig en ondanks dat we bijna de sloot van dichtbij hebben gezien ging het toch nog best redelijk!
Tussendoor heb ik veel fiets training gedaan, voor sil's conditie en verkeerstraining.
Dan zijn we nu bij gister aangekomen

Eergister hadden wel al even het weiland verkend met de kar, had helaas een grote fout gemaakt... Sils borsttuig was achter het lamoen blijven hangen en heb al die tijd dat we reden niet doorgehad! Wel liep Sil een beetje naar links gebogen, maargoed, hij is jong dus dacht daar zal het wel aan liggen!
Voelde me iig enorm k*t...
Gister om het goed te maken weer wezen mennen, dit keer met wel alles goed

Ik vind Silvester in ieder geval erg leuk lopen, hij stuurt heel makkelijk en luistert goed naar de commando's
Heb helaas nog maar 1 keer les gehad, maar wil dit zeker gaan oppakken. Zou ook heel graag wedstrijden gaan rijden

En na het mennen, spuit ik hem lekker af en mag hij lekker even rollen.
Heel leuk dat je de moeite hebt genomen onze samenvatting te lezen

Er komt nog 1 filmpje bij van gister! Dus kom zeker nog eens terug