Als vervolg op Deel 1, 2 en 3 van ons dorp ritje met Roza Nu ook deel 4 en 5....
Uiteraard zijn beide filmpjes weer voorzien van commentaar door Charmaine.
We waren van plan een ijsje te gaan kopen bij de ijswinkel in het dorp, alleen faalde het allemaal een beetje....Uiteindelijk wel een heerlijk ijsje gehaald bij de snackbar, dus toch een ijsje kunnen eten

En nog ff wat leuke foto-tjes

Knap wijffie!

Char en ik samen op de kar

Tevens was dit ook de (waarschijnlijk) laatste keer dat ik met deze wagen heb gereden!
Afgelopen zondag heb ik mijn nieuwe (2e hands) wagen bij een bokker opgehaald! Gisteren samen met mijn instructrice en wat hulp van mijn zus, moeder en Charmaine, Roza voor het eerst voor mijn nieuwe wagen gezet. Ze was best braaf maar vond het toch wel wat spannend hoor! Ze was wat rillerig op het nieuwe geluid van deze wagen. Roos is voor mijn concours wagen beleerd en heeft daarna nog nooit voor een andere wagen gestaan dus had dit ook wel verwacht...
Na een paar rondjes en wat geruststellende woorden van mijn kant werd ze steeds beter te doen. Alleen de bochten, en dan voornamelijk linksom, vond ze nog erg spannend. Dit kom omdat bij deze wagen mijn zweng een stuk lager zit en dus tegen haar been komt in de bochten en dat is ze niet gewend! Hebben dit wel geoefend met beleren maarjah, dat is ook alweer bijna 2 jaar geleden... Ze had dan ook steeds de neiging of heel sloom te worden of juist in galop er tussenuit te willen piepen. Ze bleef wel redelijk controleerbaar en gelukkig goed stuurbaar, dus alles gewoon goed op kunnen lossen.
Ik was erg blij dat ik heb gewacht met inspannen tot mijn instructrice erbij was, had het als ik alleen was geweest toch wat enger gevonden. Door de toch wel lichte spanning van mijn kant leek het mijn instructrice beter om gewoon lekker naast me te gaan zitten deze les, gaf mij ook meer zelfvertrouwen

Ik ben best wel van het lekker buiten rijden met de wagen maar daar wacht ik toch nog eventjes mee. Ga deze week nog ff 2x in de bak rijden en pas als ze in de bak 100% vertrouwd is met de wagen gaan we het buiten ook proberen (uiteraard met groom(s) hoor).
Ik ben erg trots op mijn nieuwe wagen en ik ga er vanuit dat het allemaal wel goed komt en dat het voor Roza ook gewoon een kwestie van wennen is! Van een licht concourswagentje naar een recreative marathonwagen is ook niet niks natuurlijk

Om mij een beetje af te leiden van het feit dat Roza het allemaal wel erg spannend vond zijn we gisteren bezig gegaan met het oefenen op het achenbach systeem, en ik moet zeggen, ik vind het maar ingewikkeld haha. Maar We zijn dus heel bewus tniet bezig geweest met Roza d'r houding, die moest eerst gewoon kunnen wennen aan de wagen enzo, dus lekker met mijn eigen houding e.d. bezig geweest en Roza lekker laten tuffen voor onze mooie nieuwe wagen!
Bekijk de filmpjes en een reactie zou leuk zijn

Uitleg krijgen voor Achenbach

Roosje ging al iets meer ontspannen

En nog 2 filmpjes, je ziet hier ook 1x dat ze er af en toe in galop uit piept...
Dat was het weer!!